Opgehaald: Skoda Fabia 1.2TSI 77 kW DSG7 Elegance

WillemJan

Forumguru
Hoi allemaal,

Op de geboortedag van mijn moeder kon ik mijn nieuwe lease-auto op gaan halen: de Skoda Fabia 1.2TSI 77 kW DSG7 Elegance. Om maar met de deur in huis te vallen: hij bevalt supergoed! Kijk maar voor wat foto's in mijn album: http://www.skodaforum.nl/board/album.php?albumid=803.

De eerste indrukken zijn uitermate positief. De DSG is werkelijk super, en ik zou nu al niet meer zonder willen. Hij is pittig en zeker wanneer ik de kick-down gebruik, sprint de auto weg. Ook de 'sport'-stand doet het goed: de motor maakt duidelijk meer toeren en schakelt dus later door. De rest van de auto was ik natuurlijk al gewend.

De Kenwood DNX9280 bevalt ook goed. Alleen is volgens mij het kaartmateriaal wat verouderd want de A2 tussen Amsterdam en Utrecht staat er nog niet helemaal goed. En mijn oude TomTom wist dat wel. Maar filemeldingen komen goed door.
Nadeel is wel dat wanneer ik radio luister en de navigatie-juf begint te praten, dan gaat het volume van de radio naar nul. Ik zou toch wel graag de radio blijven horen. Dat vind ik prettiger.

Wat bevalt er niet? Ik zou het nu nog niet weten. Wellicht dat daar later nog wat over komt.

Groetjes... Willem-Jan

Fabia

† In Memoriam
Gefeliciteerd met je mooie Fabia. Lijkt me heerlijk om niet meer te hoeven schakelen.

Fabia

† In Memoriam
Na een week in met een automaat rond gereden hebben wil ik nooit meer wat anders. Echt heerlijk en relaxed om niet meer te hoeven schakelen.

Ik zie dat Martin S. te Heemstede weer een tevreden klant erbij heeft... Wie was de verantwoorde? Robert, Maurits?

WillemJan

Forumguru
Nee, het is een "nieuwe" tweedehand Fabia uit 2009 met 7.500km op de teller. De Fabia ruikt zelfs nog nieuw van binnen.

Hoi Fabia,

Van harte gefeliciteerd met deze aankoop. Ziet er zo op het plaatje heel erg mooi ui. En de kleur vind ik ook helemaal super.
Maar een auto met 7500 km op de teller en dan 2 jaar oud: niet slecht!

Met vriendelijke groeten,
Willem-Jan

WillemJan

Forumguru
Beste allemaal,

Deze auto heb ik nu niet meer in mijn bezit. Een collega heeft deze auto overgenomen, waardoor ik de kans kreeg een nieuwe auto te bestellen. Dat is de dus de O3 HB - conform mijn handtekening - geworden. Op vrijdag 21 februari ga ik die auto om 15;00 uur ophalen.

De Fabia beviel me goed. Het enige dat me absoluut niet beviel was de Kenwood DNX <nogwat>. Wat een rotgeluid. En de radioontvangst was 'ruk'. Zeer slecht over te spreken. Het enige goede was de navigatie. Maar ja, dat kon ik niet anders met Garmin spul erin.

Groetjes... Willem-Jan

RefleCs

Forumguru
Over die DNX kan ik het niet meer dan eens zijn. Wat een rotzooi. Geluid is op zich goed af te regelen maar alles is enorm traag, laat zich slecht en onlogisch bedienen, een touchscreen uit het jaar kruik, base OS is Windows Mobile (ja die van die eerste windows mobile htc foons zeg maar). De NAVI van garmin die erin zit is op zich ok maar ook erg langzaam. Het voldoet maar daar is ook alles mee gezegd. Daarbij wil de Garmin ook nog wel eens vreemd uitpakken kwa routes.

Voor een apparaat wat zo achterlijk veel moet kosten vindt ik de kwaliteit van de gebruikte onderdelen/harware/software zeer teleurstellend.

Bovenaan Onderaan