Octavia 1.4 TSI greentech (20%) besteld

WouterO2C

Actief lid
Hallo iedereen,

Zoals al aangekondigd in het meet&greet topic, heb ik begin augustus 2011 na veel wikken en wegen een Octavia besteld (zie het meet&greet topic voor mijn overwegingen daarbij).

Het is dus voluit geworden:

Skoda Octavia Combi 1.4 TSI greentech (6 handbak)
Kleur: Zwart metallic, zwarte shadow bekleding
Uitvoering: Elegance Business Line
Opties: Sunset, 17inch Pallas, bluetooth carkit, MDI+USBkabel, afneembare trekhaak, volwaardig reservewiel, winterbanden.

Volgens de dealer (Martin Schilder, Alkmaar) wordt hij in de eerste week van november 2011 afgeleverd.
Foto's en ervaringen volgen uiteraard te zijner tijd.

Is er iemand anders op het forum die al een 1.4 TSI greentech rijdt of heeft besteld?

Groet, Wouter

[Edit: typos]

WouterO2C

Actief lid
Besteld via een leaseregeling? Dan wordt ie waarschijnlijk geleverd in de 1,5 maand voor het nieuwe jaar.
Dan worden lease auto's niet uitgeleverd (medio november tot en met 1 januari) omdat ze dan te snel een jaar te oud zijn.....
Ze worden dan pas op 2 januari op kenteken gezet.

dentheman

Nieuw lid
same here,

ik heb (als lease) ook de 1.4 TSI greentech (ambition business) en ze hebben mij ook verteld dat deze het nieuwe jaar pas binnen komt, met exact de reden als wat wdenharder zei.

ghostbuster

Nieuw lid
leaseplan heeft kenbaar gemaakt het gehele jaar uit te mogen leveren,
de beperking van 15nov tot 01-01 niet uileveren is komen te vervallen dit ivm de betere kwaliteit auto's en de langer lopende kontrakten tegenwoordig

Tarco

Nieuw lid
Dat zou idd top zijn :), Yes!!!
Maar waar heb je dat gelezen, ik heb meteen gekeken bij Leaseplan maar niet kunnen vinden!

ghostbuster

Nieuw lid
vol verwachting klopt mijn hart aangaande mijn 02 die voorlopig gepland is wk46 , dat zou net te laat zijn om hem nog dit jaar geleverd te krijgen.
ik heb bij leaseplan geinformeerd hoe het kan dat de auto na 13 weken ordertijd nog steeds staat ingepland alszijnde voorlopige oplevering
dit ivm wel/niet dit jaar geleverd krijgen
toen vertelde leaseplan mij dat ze sinds vorige week die leverstop ( van 15nov tot 31dec ) hebben opgeheven ivm de betere kwaliteit waardevastheid en langere looptijd
tevens nog een nieuwtje mbt de winterbanden
je bent niet meer verplicht om de auto in te leveren op zomerbanden bij leaseplan , je mag dus bijv op 5 dec :) gewoon je auto inleveren met winterbanden en leaseplan haalt de zomerbandjes terug
leuker kunnen we het maken ( ECHT WEL ) maar wel makkelijker ( KLOPT )

Pweetje

Nieuw lid
Octavia 1.4 TSI greentech (20%) met al 3 weken rijervaring

Hallo allemaal,
Sinds 1 september (2011) rijd ik al rond met mijn octavia.:super:
Bestelling half juni gedaan.
Ik kreeg eind juni bericht dat de auto zelfs nog gebouwd moest worden; vrij vlot gegaan allemaal.
Rijd fantastisch en is bijzonder stil.

Uitvoering:
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI greentech (herkenbaar aan het groene I-tje) (6 handbak)
Opties: Sunset, bluetooth carkit,trekhaak,winterbanden, verwarmbare voorstoelen, NAVI-lock.

Zal binnenkort wat foto's droppen.

Groet,

Pascal.

WouterO2C

Actief lid
leaseplan heeft kenbaar gemaakt het gehele jaar uit te mogen leveren,
de beperking van 15nov tot 01-01 niet uileveren is komen te vervallen dit ivm de betere kwaliteit auto's en de langer lopende kontrakten tegenwoordig

goed nieuws! ander leasemij's volgen? ik zit nl. niet bij leaseplan... :)

WouterO2C

Actief lid
Hallo allemaal,
Sinds 1 september (2011) rijd ik al rond met mijn octavia.:super:
Bestelling half juni gedaan.
Ik kreeg eind juni bericht dat de auto zelfs nog gebouwd moest worden; vrij vlot gegaan allemaal.
Rijd fantastisch en is bijzonder stil.

Uitvoering:
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI greentech (herkenbaar aan het groene I-tje) (6 handbak)
Opties: Sunset, bluetooth carkit,trekhaak,winterbanden, verwarmbare voorstoelen, NAVI-lock.

Zal binnenkort wat foto's droppen.

Groet,

Pascal.

De eerste op het forum volgens mij! Gratz! Foto's en een ervaringen topic is leuk! :)

Jsuyk

Nieuw lid
Ik ga binnenkort ook dezelfde uitvoering bestellen, maar toen ik als optie de 17" velgen doorgaf aan de dealer (voor een offerte) kreeg ik door dat dit niet mogelijk is op de Greentech uitvoering, iets wat ook in de brochure vermeld staat.

Hoe heb jij dit gedaan? Ik wil namelijk ook 17" velgen, staat net wat mooier in mijn optiek :)

Falcon

Donateur
Gewoon je dealer even lief aankijken en dat hij daar niet moeilijk over moet doen, het is jouw risico om eventueel gepakt te worden.

Tarco

Nieuw lid
Bij mij deed de dealer dus niet moeilijk maar gaf de leasemij geen goedkeuring. Ze wilden de bestelling niet uitvoeren met de 17 inch wielen. Ik wacht nog op antwoord van de dealer trouwens over het hoe of wat. Want daar begrepen ze het ook niet.

ghostbuster

Nieuw lid
de reden dat leasemaatschappij hier niet mee akkoord gaat is vrij simpel, de banden voor de 17" zijn duurder, plus dat het financieel gezien geen meerwaarde van de auto is.

Tarco

Nieuw lid
@ ghostbuster:

Nee, dit klopt niet, qua leasebudget heb ik genoeg ruimte voor 17 inch wielen, dit is geen probleem (dit heeft de leasemij mij ook zo aangegeven, zolang mijn werkgever hier maar voor betaald). Maar waar de leasemij problemen mee heeft is de garantie op de auto welke bij de Greentech niet meer wordt gegeven door Pon bij 17 inch wielen of groter. Onder mijn huidige auto heb ik ook 17 inch.

WouterO2C

Actief lid
Ik ga binnenkort ook dezelfde uitvoering bestellen, maar toen ik als optie de 17" velgen doorgaf aan de dealer (voor een offerte) kreeg ik door dat dit niet mogelijk is op de Greentech uitvoering, iets wat ook in de brochure vermeld staat.

Hoe heb jij dit gedaan? Ik wil namelijk ook 17" velgen, staat net wat mooier in mijn optiek :)

Klopt de greentech is af-fabriek niet leverbaar met 17inch. Bij mij worden ze er door de dealer alsnog opgezet, omdat ik een offerte had gekregen met 17inch.
Foutje van de dealer dus. Leasemij doet er (tot op heden) niet moeilijk over.

Tarco

Nieuw lid
Heb bericht van de dealer ontvangen dat Leaseplan alsoptie grotere velgen heeft verboden als er geen duidelijkheid is over deeventuele verhoogde uitstoot bij 14% of 20 % lease auto's. Dus als een auto met16 of 17 inch velgen is getest en de uitstoot blijft onder de grenswaarden, danis dit geen probleem. Als de auto bijvoorbeeld is getest met 16 inch velgen enniet met 17 inch velgen, dan kan je niet kiezen als optie voor 17 inch.
Dit gaat voor alle Leaseplan rijders gelden die een nieuwe auto bestellen. Dusin mijn geval............... ;-(

Bovenaan Onderaan