Roomster versus Audi R8 op de Grossglockner Hochalpenstrasse

Captain Hook

Forumguru
Tijdens mijn vakantie in Oostenrijk (weekje geleden) kwam ik twee Audi R8 cabrio's tegen tijdens onze rit over de Grossglockner Hochalpenstrasse.

Wow, wat een snelheid, wat een bochtvastheid! Echt indrukwekkend! Tijdens de rit naar beneden zie je motorrijders nog wel eens behoorlijk hard door de bochten trekken en auto's inhalen (nog even afgezien van de gevaren-factor). Maar deze twee jongens in hun Audi R8 konden er ook wat van! Zelfs in de bochten haalden :shocked: ze nog motorrijders in. Dan zie je een motorrijder diep in de bocht hangen, maar die R8 kleeft aan het asfalt en gaat gewoon snoeihard de bocht door.

Maar toch was ik uiteindelijk sneller boven dan die R8's, rara, hoe ken dat?:winkie:

Neptukker

Forumguru
down and up.
:ot:
Ik haat die oostenrijkse manier met tolpoortjes voor de bergpassen. Pas een slagboompje als andere routes niet meer optioneel zijn en je ook al leegtrekken met snelwegvignetten. Geef mij maar de zwitserse manier: één keer betalen voor alles en verder geen gezeik.

Captain Hook

Forumguru
...rara, hoe ken dat?:winkie:
Die R8's zijn wel snel, maar niet ruimschoots 2 x zo snel.
Zij gingen een passagier ophalen en toen we uiteindelijk beiden boven kwamen (ik met meerdere mensen in de auto) en die chauffeur uiteindelijk met een blonde dame naast zich, was ik net iets eerder met ruim twee keer zoveel personen. M.a.w. het aantal vervoerde personen per gemiddelde snelheid, ligt bij een Roomster hoger dan bij een R8 :grin:

Toegegeven, op de Autobahn lukt dat niet...

michelover

Forumguru
Zou je echt niet een R8 tegen de roomster willen ruilen?
Dan maar twee keer op en neer maar wel dubbel de fun:winkie:

Captain Hook

Forumguru
Hooguit tijdelijk ruilen. Maar voorderest heb ik er niks aan. Waar moet ik m'n bagage kwijt? Waar moet m'n rugzak heen? Waar moeten m'n bergschoenen staan? Waar moeten mijn geliefden zitten?:ahum:

Hooguit voor 'er bij'. :winkie:

sitechris

Donateur
Niets ten nadele van de Roomster, maar ik denk dat de Audi rijder geen berekeningen aan het maken was ;)

Captain Hook

Forumguru
Oh, maar er zijn ook Audi's die EN snel zijn EN wel ruimte hebben om mensen en spullen te vervoeren... :super:
Begrijp me goed, die R8 is een prachtig stuk techniek, maar ten eerste onbereikbaar voor vrijwel iedereen en effectief gezien vrijwel nutteloos.:koffie:

darkprojectx

Forumguru
Je hebt het over naar beneden rijden en toch ben je sneller boven?

Ik denk dat het grote verschil in het verhaal is dat de Audi rijder geleefd heeft en jij hebt gereden :super:

Captain Hook

Forumguru
Kan wel wezen, maar ik leef liever nog wat langer, dan de meeste van dit soort mensen...:grin:

Ik zal wel te nuchter zijn voor dit soort dingen. :ahum:

Rallye

Forumguru
Hooguit tijdelijk ruilen. Maar voorderest heb ik er niks aan. Waar moet ik m'n bagage kwijt? Waar moet m'n rugzak heen? Waar moeten m'n bergschoenen staan? Waar moeten mijn geliefden zitten?

Who needs 'em als je een R8 hebt. Met die geliefden rij je in twee keer de berg op: double the fun. In ruil voor een een R8 mag je mijn bergschoenen en rugzak hebben, hoor.

___JC___

Forumguru
Toch heeft Captain Hook wel een punt. Een R8 is natuurlijk ubergaaf, maar een GT is het niet. Te weinig bagageruimte voor tripjes. Al kan die man in die R8 makkelijk iemand in een Roomster betalen die achter m aan rijdt met zn bagage uiteraard... :)

MarcoO2

Forumguru
Haha, dan is het ineens "een R8 met een Roomster "voor erbij"! :D

Maar met een R8 en een Roomster heb je inderdaad wel twee exponenten van andere werelden te pakken, één exponent uit de wereld der ultieme GT's, en één exponent uit de wereled der ultieme no-nonsense-wagens. En beiden hebben in dit topic hun eigen bestaansrecht laten zien.

Bovenaan Onderaan