Hoe vervang ik de daglicht lampjes?

De Stip

Forumguru
Help! Ik rijg het niet voor elkaar om de kappen naast de mistlicht/daglicht units los te krijgen. In de handleiding staat dat je de kappen met je vingers los zou kunnen trekken, maar het zit loeistevig vast en ben bang dat ik de boel kapot trek. Iemand al ervaring en/of tips???

De lampjes die ik nu wil gaan gebruiken, komen uit Engeland en zijn eigenlijk van Chinese afkomst (op het doosje te zien). Deze lampjes zijn blauw wanneer ze uit staan en superfel wit, wanneer ze aan staan. Erg vet en ben benieuwd hoe het zal staan.

Monteurtje

Forumguru
De kapjes zou je er zo uit moeten kunnen trekken. Kun je het kapje wel een stukje los krijgen. Of helemaal geen beweging in te krijgen. Als je de onderkant wel los kan krijgen, dan met een lange schroevendraaier of een lange pen, de lip van de mistlamp wegdrukken. Zodat die naar voren komt.

De Stip

Forumguru
Hey monteurtje!

Nee, ik krijg er geen beweging in. Wellicht is het toch een foefje en ben bang dat ik met geweld, uitschiet over de lak en dat zou zonde zijn.

De Stip

Forumguru
Helaas, deze tekening betreft een ouder type O-2. Ik heb er een van de laatste versie, met facelift van januari 2011. Maar ook de tekening zoals die in mijn boekje vermeld staat, is niet veel duidelijker. Gisteren was ik even bij een Skoda dealer in Oss gestopt en vroeg om hulp. Drie monteurs op rij, moesten mij het antwoord schuldig blijven. Leuk als je pech krijgt en weggesleept moet worden, want dat slepoog moet achter dat zelfde kapje gemonteerd worden.....

De Stip

Forumguru
Nee, het zijn geen LED lampjes maar gewoon conventionele. Ze zien er net zo uit, als de blauwe stadslichtjes van Philips (Blue Vision), die standaard geleverd worden bij een auto met Xenon verlichting.
Check de bijgevoegde link, die ik overigens ook via dit forum heb van ik dacht, een Superb rijder. Nog bedankt!

http://www.hids-direct.co.uk/mtec-382-p21w-s25-1156-super-white-xenon-bulbs-p-373.html

Nu wil ik nog LED in m'n spiegelhuizen hebben, voor de instapverlichting en LED (maar dan wel Canbus geschikt) voor de kentekenplaten. Dus mocht jij een tip hebben. Die ik nu heb zijn van Superskoda en die werden mij ook verkocht als Canbus geschikt :(
Het vervangen van de instapverlichting schijnt overigens nog een hele toer te zijn, vanwege de kans op breuk van de spiegelglazen.

De Stip

Forumguru
Het is gelukt!! En het resultaat is te gek. Ben er enorm blij mee. Uiteindelijk was het verwijderen van de kapjes een fluit van een cent. Je moet gewoon ff durven en het trucje doorhebben.
Wanneer de lampjes uit staan, hebben ze een blauwe gloed net als de standaard stadslicht pitjes van Blue Vision en wanneer ze aan staan, schijnen ze een mooi fel wit licht. Ziet er veeeeel beter uit!
Wat wel gaaf is, is dat het zo net een paar blauwe lampen van een stille politie auto zijn ;)

Bijlagen

• daglicht aan.JPG
    daglicht aan.JPG
    92,5 KB · Weergaven: 111
  • daglicht uit.JPG
    daglicht uit.JPG
    101,3 KB · Weergaven: 105
  • daglicht uit..JPG
    daglicht uit..JPG
    91,3 KB · Weergaven: 109

Klaasje

Forumguru
Ziet veel beter uit zo. Hebben de stadslichten tegenwoordig
een witte gloed met xenon. In oud model met xenon ziet
het zo oranje uit en niet mooi in combinatie met xenon

De Stip

Forumguru
Ik heb de stadslichtjes die standaard bij Xenon, nu dus van Philips Blue Vision zijn, vervangen door exemplaren in LED techniek. Zo smoelt de O-2 nog stoerder.

Klaasje

Forumguru
Ik krijg nieuwe oct in Storm Blue, dus die blauwe gloed
als uit staat lijkt dan ook gaaf. Welke leds heb je erin gezet?
Linkje :-)

De Stip

Forumguru
In de stadslichten zijn het gewone LED's die Canbus geschikt zijn. Voor die andere (daglichtlampen) met blauwe gloed zie link in eerdere berichtjes.

De Stip

Forumguru
Tja, eigenlijk lastig om uit te leggen. Maar als je het instructieboekje volgt en en beetje lef hebt, dan lukt het je. Zodra je ziet waar dan de nokjes zitten, zijn ze ook zo weer teruggeplaatst. Het is echt even een kwestie van doortrekken aan dat plastic kapje.
Maar ik geef toe dat ik het ook enigszins met kromme tenen deed :(

deusjevo

Forumguru
Nee, het zijn geen LED lampjes maar gewoon conventionele. Ze zien er net zo uit, als de blauwe stadslichtjes van Philips (Blue Vision), die standaard geleverd worden bij een auto met Xenon verlichting.
Check de bijgevoegde link, die ik overigens ook via dit forum heb van ik dacht, een Superb rijder. Nog bedankt!

http://www.hids-direct.co.uk/mtec-382-p21w-s25-1156-super-white-xenon-bulbs-p-373.html

Ik had ook bij deze site met credit card besteld/betaald.
Nooit wat ontvangen en bedrijf reageert verder nergens op.
Via Mastercard m'n betaling als "betwist" opgegeven en heb m'n geld (12 euro) terug gekregen.

Kleine waarschuwing dus :winkie:

deusjevo

Forumguru
Ik heb er vorige week besteld en binnen 1 dag had ik alles binnen, dus....

Had ik pech waarschijnlijk?
Wel vreemd dan dat dat bedrijf nergens op reageert bij mij, geen email, geen telefoon.:ahum:

Heb je de LEDS al gemonteerd trouwens Klaasje?

Klaasje

Forumguru
Ik heb nog nix gemonteerd, ik moet de auto nog krijgen. Gaat week 18 in produktie, dus komende week

Bovenaan Onderaan