Electrische spiegels

Kan iemand helpen.

Om een of andere reden klappen mijn elektrische buitenspiegel niet altijd open als ik het contact aanzet. Soms blijft de linkse of minder vaak de rechtse spiegel hangen. Ik heb het ook al een keer gehad dat de linkse geheel doordraaide naar voren. Soms klappen ze ook maar half open. Auto is al bekeken bij de dealer maar die kon niets vinden.

Gieliovd

Forumguru
Klinkt toch als een probleempje met de aansturing hoor!

Ben benieuwd wat erin zit (Monteurtje, Ronnie?).. stappenmotor? Helemaal als hij doordraait, dan mist hij zijn referentiepunt.

EdK

Forumguru
Auto is al bekeken bij de dealer maar die kon niets vinden

Tsja lekker antwoord, maar je hebt het probleem wel dus met dat antwoordt komen ze niet weg !
Dus lekker weer langsgaan en ze zo lang laten kijken dat ze het wel vinden !
Je hebt genoeg euro's neergelegd , dus je mag ook wel verwachten dat het dan naar behoren werkt lijkt me zo !

hemi24

Forumguru
Even wachten tot ze uitgeklapt zijn en dan pas de sleutel doordraaien: door spanningsval tijdens het starten kan het uitklappen worden onderbroken, althans dat is bij mijn O2 het geval...
Nieuwere versies schijnen al uit te klappen bij het ontgrendelen/openen van de deur en kennen het probleem waarschijnlijk niet.

scartuz

Nieuw lid
zelfde probleem met O2 FL 2009, komt gelukkig maar enkele keren per jaar voor. ik draai eens aan knop om ze dicht te doen en terug open dan is het opgelost...

Nieuwere versies schijnen al uit te klappen bij het ontgrendelen/openen van de deur en kennen het probleem waarschijnlijk niet.

Dan zou een software update van de boordcomputer voor hem dus de oplossing zijn (en voor mij ook trouwens, 'k heb hier ook wel eens last van, auto is O2FL van 06-2009)....

yal

Lid
Bij onze auto klapte de spiegel te ver naar voren, niks werkte dus toen met de hand de spiegel goed gezet.
Daarna geen problemen meer gehad.

grtn yal

Inderdaad is dat bij nieuwere modellen gewijzigd, bij mijn O2 gaan ze al draaien op het moment dat de bestuurdersdeur open gaat....

Gr,

Tom

Bovenaan Onderaan