waar is de goedkoopste ruitvloestof

bobby45

Actief lid
hornbach -30 gr 3,49 5 liter
gamma -15 gr 3,99 5 liter

de winter is nog lang dus voor de eigen portemonnee:winkie:

brezan vroeg 9 euro voor 5 liter hotz dat was erig duur.

zelf maken kan ook 1 liter spiritus 0.5 ammoniak en scheut afwasmiddel en de rerst water :aangenaam:.

stinkt wel:1884:

Captain Hook

Forumguru
Volgens mij is de Action ook goedkoop met jerrycans ruitensproeiervloeistof.

Vooral benzinestations weten van woekerprijzen.

RobPG

Lid
Prijzen liggen veelal tussen de 3,5 en 5 euri. Zou persoonlijk geen ammoniak gebruiken "Ammoniak kan namelijk verkleuring van de laklaag veroorzaken.."

higgy

Forumguru
Zoals CH al zegt: de Action. Goed en goedkoop. Al is hier de voorraad bij de Action nu wel even op :)

Rosinfield

† In Memoriam
Had ik eerder moeten lezen Higgy, kom net bij de action vandaan. Wel 4 Philips batterijen voor 75 cent, wist niet wat ik hoorde. Overigens zal het wel meevallen met die vloeistof, want ik ben er niet erg kwistig mee. Ervaar eigenlijk zelden de noodzaak van sproeien.

Constant

Erelid
Ik heb 20 liter ingeslagen om veilig richting de Alpen en weer terug te kunnen rijden. Soms dan blijf je sproeien als de pekel continu op je ruiten blijft komen.

Vooral benzinestations weten van woekerprijzen.
Ja, die vragen gerust 12,50 Euro per 5 liter. En als het dagen achtereen heeft gesneeuwd, dan zijn ze ineens uitverkocht.

van_der_P

Senior Member
Bij de Lidl 6.99 euro 5 liter -60. Kun je ook nog aanlengen met water. (lijkt wel ranja :D:D)
Maar ik gebruik hem altijd puur.

higgy

Forumguru
Als je de niet-kant-en-klare vloeistof koopt (doe ik nooit), denk er dan wel aan die te verdunnen in de juiste verhouding. Puur en onverdund is 'ie wat agressief.

ertromp

Forumguru
Die van de Lidl vind ik persoonlijk echt goede!
Is kant en klaar en tot -60 graden.
Dan denk je wel -20 is toch ook goed?
Als je op Wintersport gaat richting Alpen houdt er dan rekening mee dat het in de nachten tussen de -20 en -30 kan vriezen!

Rosinfield

† In Memoriam
Een vakantie naar minder voor de hand liggende vakantie-bestemmingen, zoals Siberie, komt daarmee ook binnen handbereik!

ertromp

Forumguru
Je zult maar je ruitesproeier reservoir hebben gevuld met vloeistof zoals hier gebruikelijk tot -20 graden!
Sta je daar in de Alpen met een kapotgevroren tank.
Iemand enig idee wat het kost om je ruitesproeiervloeistoftank, pompje, leidingen, sproeikoppen etc. te vervangen?

bobby45

Actief lid
zalt vas wel mee

Ik denk dat je de boel moet ondooien en dan eens weer kijken

-20 is vloeibaar dar na is het sluspuppie gebruik je wisser motorje niet deze verpomp dit niet.

vaak als je gereden heb is het als je stil staat wel dat je motor zo warm is dat het ontdooit.

vervangen den ook dat dat wel mee valt het kan weel wat hebben.

van_der_P

Senior Member
Als je op Wintersport gaat richting Alpen houdt er dan rekening mee dat het in de nachten tussen de -20 en -30 kan vriezen!
Maar zo vaak komt dat toch niet voor. De rijwind zal de grote boosdoener zijn, en dat in combinatie met een dun slangetje, zorg dan voor problemen.

darkprojectx

Forumguru
ik sproei zo min mogelijk, heb er kant en klare (niet te verwarren met jonge klare) in zitten, en als ik thuis kom of de auto ergens een half uurtje ofzo parkeer dan sproei ik even. De raam is dan nog redelijk warm doordat het binnenin de auto huiskamer temperatuur is, dus er vriest geen water op.
Even goed met de wissers de raam schoon/droog maken en klaar.

Bovenaan Onderaan