Interieurmod Roomster

Captain Hook

Forumguru
Wat je met een stukje autotapijt van de Lidl kunt doen.

Regelmatig verkoopt de Lidl een rol met van dat grijze autovilt/-tapijt. Bijna gelijkwaardig aan datgene wat in menig auto gebruikt wordt om de kofferbak te bekleden.

Had nog een stuk liggen en in het kader van "creatief met kurk" werd het nu "creatief met vilt" :winkie:
Op diverse plaatsen zitten er in de Roomster opbergvakken die niet bekleed zijn met een zacht materiaal. Zoals het bovenste dashboardkastje, het vakje onder de radio, de twee vakken in de kofferbak, bovenop de wielkasten en het grote gapende gat tussen de achterstoelen en de hoedenplank.
Stukje op maat geknipt voor de twee vakken voorin:
Vilt1.jpg

en
Vilt2.jpg


Iets meer knipwerk kost de afdichting tussen de achterstoelen en de hoedenplank:
Vilt3.jpg

Hier heb ik een grote lap geknipt, die in een boog naar beneden hangt. Zodoende heb je rangeerruimte tussen de verstelbare stoelen en de hoedenplank.
Niet te zien op de foto, zijn de twee beklede vakken bovenop de wielkasten. Daar heb ik ook dat vilt in gelegd; scheelt heen en weer schuiven c.q. rammelen van voorwerpen die daar geplaatst zijn.
Als bevestiging heb ik dubbelzijdig klittenband (Velcro) uit de installatietechniek gebruikt. Dat zit aan de lange zijden op de vilten lap genaaid. De klit-kant hecht voldoende aan de hoedenplank en aan de achterzijde van de achterstoelen.
Ook de middelste stoel annex tafeltje heb ik bekleed. Zelfs het bekerhouder vak is voorzien (dat was het lastigste knipwerk, die rondingen).
Geen gerammel van kleine spullen meer in die vakken. Klein pluspunt van die grote lap achterin; scheelt net weer een klein beetje geluidsoverdracht vanuit de kofferbak.
Ik heb expres niks gelijmd; dan is het zo permanent. Nu is het zonder beschadigingen eventueel te verwijderen. Dat mouse tape hecht wel goed, maar is niet zo moeilijk weg te krijgen (in het geval dat).

Kosten: ca. 6 euro voor een rol vilt plus 40 cent voor een rol dubbelzijdig mouse-tape (Action). Dubbelzijdig klittenband had ik nog liggen; geen idee wat dat normaliter kost. Een schaar en wat handigheid.

Zo zie je maar weer waar dat plakken en knippen op kleuterschool goed voor is!
 

CaseyBasey

Actief lid
@Captain Hook: ik zie dat je in het vakje voor de bekerhouders ook een stukje autotapijt hebt gelegd, zodat je munt voor het winkelkarretje niet minder hinderlijk heen en weer schuift tijdens het rijden. In mijn Yeti heb ik voor dat doel in een van de vakjes een stukje zwart antischuif-materiaal op maat geknipt. En in een van de bekerhouders waar ik m'n afvalpotje heb ook zodat dat nu ook totaal niet meer schuift.
Materiaal kost 79 cent, ik heb nog de helft van de aangekochte hoeveelheid over.
 

Captain Hook

Forumguru
In mijn Yeti heb ik voor dat doel in een van de vakjes een stukje zwart antischuif-materiaal op maat geknipt.
Ken dat spul, zag het ook liggen bij de Action.
Vond het iets te 'kleverig' blijft ook heel veel vuil aan hangen. Daarom had ik dat niet gebruikt voor in de vakjes. (heb het overigens wel gekocht, zowel de transparante als de zwarte uitvoering; je weet maar nooit)
 

CaseyBasey

Actief lid
Ja, dat zal hetzelfde zijn. Kleeft inderdaad op een vreemde manier.
Of het snel vuil wordt moet nog blijken, maar misschien is het ook wel makkelijk af te spoelen.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Sorry, hoor, moet er wel een beetje om lachen (no offense!). Ik heb alles er gewoon lekker los in liggen rammelen (munten, snoepjes). Af en toe even de stofzuigermond er in en klaar is Kees (o, nee!)..
 

CaseyBasey

Actief lid
Ik heb een bloedhekel aan rammeltjes. Doet bij mij afbreuk aan het gevoel van luxe/comfort. Vind het vaak ook heerlijk om te rijden zonder radio of muziek. Gewoon lekker zachtjes zoeven zonder gepraat, muziek, rammels, kraakjes etc.
 
Dat is een mooi idee meneer Hook! Ik denk dat ik dat ook maar ga doen op bepaalde plekjes. Echter dan met iets van rubber of velours, of misschien wel leer (dat zou heel vet en luxe zijn!)

Bijkomend voordeel van jouw iedee: als er zooi (cola/milkshake) overheen gaat, kun je het makkelijk vernieuwen.
 

ertromp

Forumguru
Het kamerbreed tapijt was in de aanbieding of een mooi couponnetje vloerbedekking kunnen scoren. Scheelt weer gerammel
 
Bovenaan Onderaan