Optimotor

Heeft er iemand ervaring met optimotor? (www.optimotor.nl) zoja wanneer heb je het toegevoegd (km stand) en wat is je ervaring mbt brandstofverbruik en motorgeluid na toevoeging. svp ook vermelden wat voor motor je hebt

erik2907

Actief lid
[MODERATORBREAK]Niet onnodig quoten aub[/MODERATORBREAK]

Yep, ik! Toen ik in Duitsland woonde van 1983 t/m 1995 bestond dit al, alleen onder een andere naam! Werkt zeker prima voor oudere motoren! Ik zou het alleen gebruiken NA de garantieperiode omdat bij het gebruik van smeermiddelen, niet voorgeschreven door de fabrikant, je garantie vervalt (op het motorische gedeelte uiteraard)!

FredV

Banned
vroeger had je molykote.
Toevoegingen aan brandstof en/of smeerolie nooit doen.
De huidige specificaties en eigenschappen zijn dermate goed en hoog, dat het onnodig is.
ALS met de nadruk op ALS het zou doen wat men suggereert, was het goud!
Dan zou het zelfs door de door ons gekozen regering worden aangeraden.

Dit is wel heel interessant:
'Tijdens het in bedrijf zijn van de motor wordt de oude olie geregenereerd en zal deze tot 500% langer meegaan'

En zouden de oliemaatschappijen het zelf niet hebben uitgevonden of toegevoegd?
Zijn hun lab's zo slecht?

Nee, ook na de garantieperiode nooit doen!

En duur... 3x 79,95 + 40 euro = 279,85 euro...

Captain Hook

Forumguru
't Is net een Tell-Sell reclame... :biggthumpdown:

Fantaaaastisch product, ingewikkelde woorden, niet waar te maken beweringen, etc. etc.
Wat een kul.

FredV

Banned
@an.neuman
Je vraagt ook naar t verbruik...
Het ZOU de weerstand verlagen, zoals het suggereert.
Hoeveel weerstand heeft de zuiger tov decilinderwand? en hoeveel vermogen vraagt dit?
Stel dat je 5% van die weestand ZOU verlagen, wat onzin is, want die weerstand is al zo laag, dan is dat m.i. onmeetbaar klein, althans, je zult het effect in t dagelijks gebruik niet kunnen meten.

V50

Lid
Dit is wel heel interessant:
'Tijdens het in bedrijf zijn van de motor wordt de oude olie geregenereerd en zal deze tot 500% langer meegaan'

En zouden de oliemaatschappijen het zelf niet hebben uitgevonden of toegevoegd? Zijn hun lab's zo slecht?

Dat is nogal naïef gedacht. Wanneer een dergelijk middel inderdaad de motorolie vijf maal langer laat meegaan, en het benzineverbruik laat dalen, dan hebben oliemaatschappijen er juist belang bij dat het geen succes wordt...

Ik kan mij een filmpje uit de jaren tachtig nog herinneren waarbij twee Mercedessen zonder motorolie een stukje gaan rijden. De Benz die eerder behandeld was met een middeltje kon de vastgelopen Benz zonder behandeling opslepen en terugrijden naar het startpunt. Dat gaf toen aan hoezeer het spul de interne wrijving zou terugdringen. Daarna nooit echt meer iets van die middeltjes gehoord. Slecht product of slechte marketing, wie zal het zeggen?

FredV

Banned
inderdaad, 30, DERTIG jaar geleden.
Vandaar dat de oliemaatschappijen geen additieven toevoegen die de motor reinigen en t verbruik verlagen??
Ook dat is naief gedacht.

higgy

Forumguru
Brengt me een oud draadje op het Xantiaforum in herinnering. Werd een ellenlang welles-nietes verhaal (wat hier dus NIET gaat gebeuren...) maar wat me in elk geval bijstaat: door de gladheid die dit soort middelen aan de binnenkant van je cilinders veroorzaakt, kan zich te slecht een (noodzakelijke) oliefilm vormen.
Ik zou het niet gebruiken en zeker al niet op een auto in de garantie.

Met de huidige specificaties van de olie mag je absoluut niks toevoegen
de 507.00 olie is echt van zeer hoogwaardige kwaliteit de prijs i er ook na trouwens.

Hmmmmm. Wil je dit spul zodadelijk in je nieuw bestelde GL doen of wil je het gebruiken om je huidige oudere auto er nog mee te kunnen verkopen :baby012:

In de GL zou ik het zeker niet toevoegen....
Heb wel ooit eens een test recht voor mijn ogen gezien van TSL, een soortgelijk iets.
Dit was zeker niet te faken en had veel betere smeereigenschappen dan dezelfde test met 'normale' motorolie

Meningen zijn echter zo verschillend over dit soort producten.

Greenliner

Senior Member
Een ander additief heet "Slick 50". Dat is ook al lang op de markt. Ik gebruikte het begin jaren 90 om de oude grote Opels die toen mijn hobby waren te revitaliseren. Het werkte prima terwijl de duurste motorolie geen verbetering gaf. Ook toen werd gewaarschuwd tegen het gebruik ervan, oa door Shell. Slick 50 wordt nog steeds gemaakt, door Shell inmiddels.

peperskoda

Forumguru
Dit soort middelen kan(met de nadruk op kan) oude motoren(lees versleten motoren) weer enigszins oppeppen. Deze middelen dichten namelijk slijtage sporen af waardoor olieverbruik en wrijvingsverliezen verminderd zullen worden. Ik geloof niet dat dit soort middelen echt werken in nieuwe moderne motoren.
Ik heb ooit bij een dealer gewerkt waar we slick50 in een demo gekieperd hebben, mooi dat de heleboel vastliep binnen 25.000km. Vandaar dat ik dus wat sceptisch ben en eerst wel eens doorwrochte wetenschappelijke tests wil zien van een gerenommeerd instituut.

erik2907

Actief lid
bedankt voor je reaktie erik2907, hoe was je ervaring met het verbruik?

Ik heb destijds na de garantieperiode Slick50 toegevoegd en het verbruik werd inderdaad minder en ook de motor liep rustiger. Essentieel is dat het spul zich moet "zetten". Op een rit van de BRD naar NL heb ik het erin gegooid en het heeft zich direct kunnen zetten op een rit van 350 km met 150 km/u over de snelweg. Slick50 verminderde destijds ook 'black sludge'!

De motoren en oliën heden ten dage zijn van een dusdanige kwaliteit dat ik het nu zou afraden, zeker binnen de garantieperiode. Maar, misschien werkt het wel met motor A maar niet met motor B. De techniek onder de motorkap is zoooooo veranderd ten opzichte van de jaren 80 / begin 90, dat ik betwijfel of het wat toe voegt.

josk

Lid
Volgens mij leest niemand wat er nu precies op de site zelf staat namelijk:
motorinhoud <2000 kost het €79,75 (set bestaat uit 2 flesjes)
motorinhoud >2000 kost het €119,75 (set bestaat uit 3 flesjes)

darkprojectx

Forumguru
OptiMOTOR® heeft zeer veel positieve effecten

• Betere smering van de motor
    smeert beter dan olie? olie smeert prima!
  • Lager brandstofverbruik van 8 tot 13% bij diesel en benzinemotoren
    dus je verbrand deze troep in plaats van benzine?
  • Lagere CO2 uitstoot
    Be honest, who cares? Ik hou de motor bij het stoplicht stationair lekker op de 2000rpm, ik hou wel van warme zomers :grin:
  • Minder motorgeluid
    Een motor die fatsoenlijk geserviced wordt loopt soepel en stil, daar heb je geen verdoezelingsmiddelen voor nodig
  • Goede reiniging van de binnenkant van de motor
    Af en toe de auto eens goed uitlaten op de duitse snelweg werkt veel beter
  • Beter motorvermogen
    wow! van 115 pk naar 200pk?..hoeveel winst? en vooral waarom??
  • Een verlengde levensduur van de motor en motorolie
    Lekker tegen strijdig.. je olie wissel je juist omdat hij troep uit de motor bevat wat door slijtage is ontstaan. Als je je olie langer in je blok laat zitten wordt het netzoiets als zandstralen maar dan in je blok. Ik heb nog niet mogen vernemen dat dat iets positiefs is voor de motor.
  • Een behandeling is toerijkend voor 150.000 km oftewel 5x olie verversen
    Zozo.. dus je oliefilter bevat dan ook geen afval meer? Gelukkig krijg je op deze manier geen verstopte olieleidingen...
wat een slecht product zeg! :biggthumpdown: gewoon je motor/auto onderhouden dan heb je dit soort troep niet nodig.

Skoder

Lid
Leuk dit soort middeltjes, als je ford rijdt en je motor gaat in de soep dan krijg je geen coulance of andere garantie regelingen als ze dit soort spul in de olie aantreffen.

En dan zal consumentliefhebbende PON importeur minstens hetzelfde doen, zal ook in de handleiding staan.
Oude afgeschreven auto's okay maar je nieuwe wagen daarmee behandelen, nee dat zou ik niet doen.

Ik heb dit bij mijn golf 4 wel eens in de tank gedonderd.
Een week later was mijn katalysator overleden...
Of het daar aan lag geen idee, ik gebruik het iig NOOIT meer.

Bovenaan Onderaan