Achteruitrijcamera voor Columbus navigatie

navarro

Nieuw lid
Ik zoek naar een mogelijkheid om de Columbus navigatie van mijn Superb Combi uit te breiden met een achteruitrijcamera.
Standaard lijkt dit niet aangeboden te worden door de importeur noch door de dealer.
Heeft iemand hier enige ervaring mee?
Is er een Skoda dealer die dergelijke camera kan installeren ?

alvast en bij voorbaat dank !
:545:

Superb Combi 170 DSG amazonegroen Kessy Panoramisch dak en alle andere toeters en bellen

wimv

Actief lid
@navarro: kijk even op http://www.carelectro.nl bij de achteruitrij camera's (onder custom-fit). Ik heb een dergelijk exemplaar op m'n Yeti (aangesloten op een Pioneer Avic 700BT). Besteld bij/door m'n dealer, deze (Hegeman Arnhem) heeft em keurig ingebouwd en hij werkt perfect.

andrehj

Forumguru
[MODERATORBREAK]Let aub op het quoten en vooral het onnodig quoten. Een voorgaande post in z'n geheel quoten is nl niet nodig. Bedankt![/MODERATORBREAK]
Hoe gaat dat dan met je achteruitrijsensoren? Ik neem aan dat je die niet meer op je display ziet, maar hoor je ze nog wel?

hemi24

Forumguru
Geluid van parkeersensoren komt ergens anders vandaan, bij de O2 uit de linker B-stijl als ik me niet vergis.

wimv

Actief lid
@andrehj: het display wordt vervangen door het beeld van de camera op het moment dat je de auto in z'n achteruit zet. De piepjes blijven het gewoon doen, die werken ook als de radio uit staat (apart systeem). Het was gewoon m'n bedoeling om navarro te laten zien dat er wel degelijk mogelijkheden voor een (bijna onzichtbare) achteruitrij camera zijn. Ik zou zeggen vraag alle details even bij je dealer na. Die weet er ongetwijfeld veel meer van dan ik.

navarro

Nieuw lid
op 19 november wordt de camera in mijn superb combi geplaatst door carelectro. Blijkbaar is er in België geen enkel bedrijf te vinden die deze optie aanbiedt...
Zou VW dan echt niet willen dat Skoda gebruik maakt van deze opties ????
nogmaals dank voor de reactie en foto's graag naar kris@krisbostoen.be

bedankt !!!

Yeti Linka

Actief lid
Het moois is natuurlijk bij www.Electronic4cars.nl ingebouwd.

Hoi Nomad,

Wat houdt het inbouwen precies in? Alleen een hardwarematige aanpassing of moet er ook een software aanpasing worden gedaan.

Ik wil namelijk de camera van mij caravan op de Columbus aansluiten. Over ongeveer drie maanden krijg ik een nieuwe O2 en als het enkel en hardware aanpassing is kan ik het mogelijk omzetten naar de nieuwe auto.

Anders moet ik nog even wachten.

Andre

Bovenaan Onderaan