Skoda Octavia botst met G-Wiz

LenK

Forumguru
Zelfde geldt ws ook voor al die Bromfiets auto's die in NL rondrijden.
Maar ja van de andere kant mag/moet je ook met een bromfiets/motorfiets tussen het autoverkeer en dan heb je nog minder bescherming voor de berijder.
En met een 5 sterren personenauto tussen de vrachtwagens is ook nog zeer onveilig bij een botsing.

corsaar

Senior Member
Dit was een botsing tussen een 5 sterren personen auto en een 1 ster.
dat is geen vergelijk met een vrachtwagen. dan ben je met 10 sterren nog plat.

FredV

Banned
ja dat scheelt een paar sterren.
In ieder geval, als je er tussen ziet, zie je gegarandeerd sterren, veel meer denk ik...
Jammer dat zo'n wetenschapper niet 'beter' wist....

Fabia

† In Memoriam
Daar is echt weinig van over zeg. Eigenlijk zou je dat soort "auto's" gewoon moeten verbieden.

hemi24

Donateur
Bij het zien van deze beelden moet ik weer denken aan een "vehikel" wat ik vorige week met groene dealerplaten op de snelweg zag rijden: Landwind...

Constant

Erelid
Met zo'n koekblik vind ik het niet verstandig om op provinciale wegen te gaan rijden alsof het een auto is, het was ooit bedoeld als invalide- en bejaardenvervoer voor korte afstanden. Wat mij betreft worden ze verboden op alle provinciaalse wegen. Niet alleen vanwege de onveiligheid, maar ik zat ooit een kwartier achter zo'n gedrocht met 2 jongemannen erin, vanwege het drukke verkeer kon ik niet inhalen en dus met 45 km/u werd mijn goede humeur vergald :mad:. En het neigt tot gevaarlijke inhaalacties, waar ik overigens vanaf heb gezien.

hemi24

Donateur
Zelfs met de dummy's heb ik medelijden:

reva1.jpg

RogerS

Forumguru
@Hemi24: Dat stond ook in het krantenartikel dat de Engelse veiligheidsorganisatie, die auto's test, niet hun standaard geavanceerde dummies (met een hoop electronica erin) wilden gebruiken voor de crashtest van de G-Wiz omdat ze bang waren dat de dummies kapot zouden gaan. Voor de test van de G-Wiz hebben ze goedkopere plastic only dummies gebruikt.

Fabia

† In Memoriam
Ik denk dat de beelden voor zich zelf spreken, daar heb je geen dummies voor nodig.

hemi24

Donateur
een kreukelzone over van de voorbumper tot de achterbumper...

...jammer maar helaas!

Ik denk dat ze in India crashtests met de reïncarnatie in het achterhoofd!

Bovenaan Onderaan