Perfecte Bluetooth module, andriod,iphone,nokia,Blackberry (nieuwe cartronic)

eam

Nieuw lid
Mijn O2 is een showroommodel, hierin zat een bluetooth met RSAP, ik heb deze direct laten vervangen door een Cartronic carkit (skoda primium carkit).. Ik was ervan overtuigd dat de Nokia N900 het hiermee lekker zou gaan doen. Maar nope ik kon prima bellen en gebeld worden, maar een telefoonboek zat er niet in, laten we niet beginnen over de lijst van gemiste en laatste gesprekken zelfs niet gebelde nummers zelfs niet als deze via de carkit naar buiten zijn gegaan. Dit probleem lag primair aan de nokia N900 leuk toestel voor spiellerij maar niet voor zakelijk gebruik.

Collega had een Sony Ericsson andriod telefoon 1.6 even getest en ja ja een telefoonboek en overige lijsten. Ik direct een populiare HTC desire gekocht (andriod) en ja ik had een telefoonboek en laatste gesprekken (daar klopte niks van (maar er stond eindelijk iets). Maar nog steeds geen gemiste oproepen.

Cartronics gebeld en deze gaven aan een splinternieuwe (14 sept 2010) bluetooth module te hebben. Ik ben direct heen gegaan en ze hebben hem direct vakkundig ingebouwd (nah.. is enkel een module vervangen (in mijn geval)) Vanaf dat moment eindelijke alle functies + veel meer up and running.

Even een overzicht voor jullie:

Telefoonboek waarbij ik zelf kan kiezen voor sortering op voornaam of achternaam. Ook kan ik geforceerd een update van mijn telefoonboek ophalen.
Laatste geprekken
Ontvangen oproepen

Ringtone voor in de auto kan gekozen worden (stuk of 15 (erg grappig))

Gemiste oproepen
indien je in de auto aan de telefoon bent en je hebt een tweede gesprek dan zal bij het vebreken van de verbinding je maxidot scherm melden dat je iemand hebt gemist en of die dan wilt gaan bellen. Handig...

DTMF codes vanaf het stuur verzenden.

Connecten en Disconnecten van mobiele telefoons..
Je kunt nu profielen van mobiele telefoons beheren. Dat is al handig maar ook kan je kiezen met welke telefoon je verbonden wilt worden (handig als je met je vrouw in de auto zit en je wilt jouw telefoon activeren en die van haar is elke keer sneller).

Je kan nu ook ook bluetooth ID veranderen.. Dus geen skoda BT meer. (bij default komt hij met VW_PHONE)..

Een gesprek kan je nu ook Private (op je telefoon nemen) en weer terugpakken naar Handsfree.

Het basisscherm van de telefoon bevat nu ook batterij status van je telefoon en signaal sterkte en provider.

Wat ook leuk is (in iedergeval met Columbus) is dat hij AD2P (muziek) ondersteund. Nu is het mij enkel gelukt om Mono geluid te krijgen, kwaliteit van het geluid (wat ik dan krijg) is wel goed maar zoals gezegd mono (misschien nog even bellen met Cartronic))

Nu zal ik het zelf niet gebruiken gezien de Columbus hier en daar een gigabytetje aan mp3 bevat.. :680:Maar ik denk dat het ook werkt zonder columbus en dan schijnt het erg handig te zijn met bijv. Tom Tom.

Ik ben super blij met deze bluetooth module, eindelijk een module die gewoon alle functie van de auto optimaal benut. Het is jammer dat het tot 2010 heeft moeten duren voordat iemand een knappe bluetooth module op de markt heeft gezet :623:... ....

Gewoon origneel microfoontje zoals Skoda het bedoeld heeft enkel de module wordt vervangen (onder pasagierstoel).. Het is dus geen Fiscon carkit (schijnt matig te functioneren))

By the way, mijn vorige module is van juni 2010 en cartronic vond dat een reden dat ik voor een paar tientjes de update kon krijgen.. Top service
Ik hoop dat ik jullie een tip hiermee geef indien je issues met je telefoon heb.

corsaar

Senior Member
Top service
Ik hoop dat ik jullie een tip hiermee geef indien je issues met je telefoon heb.

Ja dat heb je zeker, ik heb al een aantal keren bij Car Tronic op de site gesnuffeld, dit verhaal geeft het laatste zetje.

Als alles volgens plan verloopt krijgen wij deze over twee weken ook in onze Fabia Combi Greenline, de dealer gaat hem inbouwen bij aflevering.

jalex_h

Forumguru
Mooi verhaal, bedankt! Nu alleen mijn prangende vraag: is er iemand die ervaring heeft met deze carkit icm een Amundsen, bij voorkeur (ja ik ben lastig) de nieuwe Amundsen?

Darkside

Forumguru
Klinkt mooi. Nog nooit gehoord van deze carkit.
Ik krijg straks een mObridge. Eerst maar eens wachten hoe die werkt.

nomad

Senior Member
Het is dus geen Fiscon carkit (schijnt matig te functioneren)
En zou je dat ook kunnen onderbouwen ? Of van horen zeggen en zonder het te checken gewoon doorgeven ?
Ik heb namelijk een Fiscon en heb niks te klagen. Alles werkt, Android, iPhone, Windows Mobile, Windows Phone 7!, Blackberry, Nokia.

RogerS

Forumguru
Wat ook leuk is (in iedergeval met Columbus) is dat hij AD2P (muziek) ondersteund. Nu is het mij enkel gelukt om Mono geluid te krijgen, kwaliteit van het geluid (wat ik dan krijg) is wel goed maar zoals gezegd mono (misschien nog even bellen met Cartronic))

Je hebt mono omdat de oude Premium Skoda Carkit maar 1 signaaldraad heeft voor audiogeluid naar de Columbus. De nieuwe Premium Carkit (wordt ingebouwd vanaf productieweek 22 2010) heeft twee signaaldraden zodat je stereogeluid heb. De nieuwe premium kit ondersteunt ook het AD2P protocol. Ik heb het uitgeprobeerd en krijg wel gewoon stereo geluid.

Overigens de website van Cartronic ziet er netjes uit (werkt alleen niet in Firefox?).

eam

Nieuw lid
Mooi verhaal, bedankt! Nu alleen mijn prangende vraag: is er iemand die ervaring heeft met deze carkit icm een Amundsen, bij voorkeur (ja ik ben lastig) de nieuwe Amundsen?

99,9% zeker weten, want de carkitt heeft niet eens een radio nodig, het grappige is dat hij 100% alleen kan functioneren (als je multifunctioneel stuur heb). De radio zelf geeft alleen maar iets door over de canBUS ... Dus ja het zal werken met Amundsen... en je staat er toch tijdens de installatie naast dus als het niet werkt accepteer je het gewoon niet. Simpel..

eam

Nieuw lid
En zou je dat ook kunnen onderbouwen ? Of van horen zeggen en zonder het te checken gewoon doorgeven ?
Ik heb namelijk een Fiscon en heb niks te klagen. Alles werkt, Android, iPhone, Windows Mobile, Windows Phone 7!, Blackberry, Nokia.

Nee Correct niet gehinderd door enige kennis :) die jongens van Cartronic stopte met de verkoop ervan (althans dat zei hij) omdat ze teveel problemen er mee hadden. Op papier / website zagen de specs er beter uit dan de Carkit welke we hier bespreken... Dus ik relateer het aan hun negatieve ervaringen.

By the way ... wat heb jij een hoop telefoons :shocked::shocked:

hansel

Nieuw lid
Ik weet niet of ik over de scheef ga als ik hier prijzen noem.. maar de leverancier zal ik in elk geval niet noemen.

Is 449 EUR een mooie prijs om een Skoda Bluetooth carkit voor de Columbus te laten installeren? Wat hebben jullie betaald?

Kom toevallig net bij dealer vandaan met een offerte onder de arm voor nieuwe leaseauto. Deze adviseerde mij om geen mObridge te geven. Hij heeft er zelf een in de demo auto en heeft soms verbindings problemen. Hij adviseerde me de Cartronic te nemen. Prijs inclusief inbouw Eur 499,-

Darkside

Forumguru
Met de mObridge (tot nu toe) totaal geen problemen ondervonden (dit icm een columbus. Met de amundsen werken ze niet optimaal).
De cartronic trouwens ook niet. Of je amundsen moet van de laatste versie zijn.
en zoals jurgen brugman al typt. De standaard OEM BT module werkt nu ook met HFP en kan derhalve met zowat alle toestellen pairen.
Als het om geld gaat kan je altijd vragen of ze hem niet als affabriek leveren maar als accessoire.

Om twee redenen eigenlijk.
1.) Bijtelling, toch weer 500 euro ( 2011 prijzen )
2.) Ik hoop doordat ik geen Businessline neem, dat er geen haaievin meer op mijn dak zit. Er zijn wat dingen gewijzigd met betrekking tot de antenne van de Octavia weet ik. Zou ik dus af fabriek telefoon nemen dan weet ik zeker dat er een haaievin op het dak zit.

Bovenaan Onderaan