Reactietijd xenon sproeiers

Witte Yeti

Actief lid
Ik meen in andere topics gelezen te hebben dat het wel mogelijk is om in te stellen na hoeveel keer ruitesproeien de (xenon-)lampen meegenomen worden. Standaard zou dit op mijn OII FL na 5 keer zijn en is dit anders in te stellen met VCDS (VAG-COM). Vooe eens en voor altijd zou ik graag willen weten waar dit in te stellen is.
Bij een Yeti gaat dat zo:
09 - centr elect
10 - adaption
channel 26 (aantal keren tussen sproeibeurten invullen)

Neptukker

Forumguru
Bij een Yeti gaat dat zo:
09 - centr elect
10 - adaption
channel 26 (aantal keren tussen sproeibeurten invullen)
Het lijkt er op dat dit ook zo is bij een OII FL 2009. IK heb de waarde van 4 naar 8 gezet maar nog niet getest of het werkt maar denk van wel. Thanx!

Witte Yeti

Actief lid
Het lijkt er op dat dit ook zo is bij een OII FL 2009. IK heb de waarde van 4 naar 8 gezet maar nog niet getest of het werkt maar denk van wel. Thanx!
Goed om te horen dat het waarschijnlijk met deze code ook op een O2 werkt.
Zelf heb ik de koplampsproeiers helemaal uit gezet, maar dat mag niet bij Xenon verlichting.

WouterO2C

Actief lid
Buiten aanpassingen via VAG-COM kan je hier dus niets aan doen??

Vind het inderdaad ook vreemd dat je koplampen ook altijd direct gesproeid worden, als je je ruiten sproeit.

adjego

Actief lid
Ja altijd de eerste keer. Maar je kunt natuurlijk ook even snel je lampen uitzetten, je voorruit sproeien, en dan de lampen weer aanzetten...:D
Als ze uit staan, worden ze niet gesproeid.

MarcoO2

Forumguru
Of, makkelijker, gewoon een heel klein tikje tegen je ruitensproeierhendel geven. Genoeg om "geregistreerd" te worden, te weinig om vol te sproeien. Werkt prima.

Antera

Donateur
en dat beetje wat hij op de koplampen sproeit zal je de kop niet kosten en zorgt wel voor schone lampen en dus goed zicht. En het is maar een fractie van een seconden dat koplampsproeiers geactiveerd worden en pas als je je ruiten wat lanegr wilt voorzien van een wisservloeistof

floyd2

Forumguru
en dat beetje wat hij op de koplampen sproeit zal je de kop niet kosten en zorgt wel voor schone lampen en dus goed zicht. En het is maar een fractie van een seconden dat koplampsproeiers geactiveerd worden en pas als je je ruiten wat lanegr wilt voorzien van een wisservloeistof

Ja,het is maar ruitensproeiervloeistof,geen jack daniels!!
Hij sproeit maar eens in de vijf beurten,kan je nagaan hoe vuil je koplampglazen zijn.(ik neem aan dat de ruit niet gesproeid wordt met het eerste de beste stofje erop)
Als je metingen gaat doen dan mis je best wel wat licht met vuile glazen en dat verblinden is ook niet echt wenselijk.
Ik vond de ruitewissertjes op de koplampen vroeger trouwens wel een stuk beter als alleen van die sproeiertjes van tegenwoordig.

Witte Yeti

Actief lid
Of, makkelijker, gewoon een heel klein tikje tegen je ruitensproeierhendel geven. Genoeg om "geregistreerd" te worden, te weinig om vol te sproeien. Werkt prima.

Dit heb ik bij mijn Yeti geprobeerd, maar hoe kort het tikje ook is, de koplampsproeiers gaan vol sproeien (als de verlichting aan staat). Dat betekent dat elke rit met licht aan de koplampsproeiers gaan werken als je ramen wilt sproeien en je wilt niet weten hoeveel vloeistof eruit komt. Vandaar de keus (ik heb geen Xenon) om ze helemaal uit te zetten (moet je wel een kabel hebben).

Petrolhead

Forumguru
Is er al iemand die heeft kunnen vinden waar je in VAGCOM/VCDS de sproeitijd van een FL Octavia aan kunt passen?
Kan me tenminste moeilijk voorstellen dat het met een PFL wel kan en met een FL niet...?

Canon-Eye

Forumguru
maar hoe kort het tikje ook is, de koplampsproeiers gaan vol sproeien (als de verlichting aan staat)
De noodoplossing ligt voor de hand: gedurende een halve seconde of zo het licht uit en binnen die tijd even sproeien?
:winkie:

Petrolhead

Forumguru
Daar zal het hoogstwaarschijnlijk wel op uitdraaien... :cool:
Ik heb nu de neiging om een badmuts op te zetten als de lampen worden gereinigd, zoveel water komt er over/langs de motorkap!
Kwestie van wennen dus om het licht even uit te zetten.

nomad

Senior Member
Is er al iemand die heeft kunnen vinden waar je in VAGCOM/VCDS de sproeitijd van een FL Octavia aan kunt passen?
Kan me tenminste moeilijk voorstellen dat het met een PFL wel kan en met een FL niet...?

Het is niet mogelijk dit in een FL aan te passen.

Bovenaan Onderaan