Octavia 1.2 TSI besteld

dwillems

Nieuw lid
Gisteren eindelijk mijn nieuwe lease-auto besteld. Na menig testritje en vergelijk tussen verschillende auto's zoals de Kia Sportage, Renault Laguna, Golf Variant, Toyota Avensis, Peugeot 5008 toch gekozen voor de Octavia met een 1.2 TSI moter.

Value for money is uiteindelijk samen met de 20% bijtelling de doorslaggevende factor geworden. De 1.2 TSI moter heeft me in positieve zin erg verrast. Mijn huidige leaseauto is een Renault Megane Station met een 1.6 16V moter. Deze motor maakt veel toeren en daar wilde ik vanaf. Met de 1.2 TSI heb je daar in ieder geval geen last meer van. Na 4 jaar technische ellende heb ik (hopelijk) nu gekozen voor degelijkheid en betrouwbaarheid!

De kleur is black shadow pearl wat de auto een mooiere uitstraling geeft. Nog enige twijfel heb ik gehad over de kleur van het interieur. Mijn huidige auto is in beige uitgevoerd, wat wel mooi is, maar ook zeer besmettelijk. Vandaar dat de keuze is gevallen op de shadow onyx variant.

Onderstaand de volledige specificatie:

Skoda Octavia 1.2 TSI Elegance Businessline
-17 inch Pallas LM-velgen
-Sunset donker getinte ramen
-Mobridge bluetooth carkit
-Volwaardig reservewiel

Wat ik jammer vindt is dat de bagageruimte achter niet vlak is. Deze optie was ook niet te bestellen bij de businessline volgens de dealer. Weet iemand of dit als accessoire te verkrijgen is, zodat ik een vlakke laadvloer krijg?

Waarschijnlijk wordt de auto pas in januari geleverd, dus het wachten is begonnen!!

corsaar

Senior Member
Goeie keus hoor wel een keuze uit een aantal stevige broeders
vooral Kia Sportage, en, Peugeot 5008. Tja de 20 % lonkt.

Rosinfield

† In Memoriam
gefeliciteerd en sterkte met het lange wachten! Ik heb dezelfde positieve ervaring nat overgang van hoge toeten motor naar lage. Wereld van verschil, rijdt een stuk prettiger.
Bij mij scheelde het bij 120 p/u maar liefst 1500 toeren!

De Stip

Forumguru
Kunnen we elkaar een hand geven. Ik heb hem ook onlangs besteld en moet helaas ook tot januari wachten :(

Wat ik jammer vindt is dat de bagageruimte achter niet vlak is. Deze optie was ook niet te bestellen bij de businessline volgens de dealer. Weet iemand of dit als accessoire te verkrijgen is, zodat ik een vlakke laadvloer krijg?

Zelf ook in eerste instantie op offerte laten zetten. Is mogelijk als accessoire maar dan in losse onderdelen (vloer, zijpanelen etc.). Prijs op mijn offerte werd toen ineens € 367,00. Vond deze prijsverhoging teveel.

Grtz,
Jurgen

Ik moet en januari een nieuwe leaseauto hebben. Als ik het goed begrijp moet is dus deze maand gaan bestellen :)
Vanmiddag proefrit.

Wat is het voordeel van de mobridge carkit boven die van Skoda zelf?
Waarom heb je die gekozen?

dwillems

Nieuw lid
Wat is het voordeel van de mobridge carkit boven die van Skoda zelf?
Waarom heb je die gekozen?

Volgens de dealer werkt de bluetooth van de af fabriek gemonteerde versie niet altijd met alle telefoons.

Met de Mobridge is dit geen probleem. Daarnaast scheelt het weer bijtelling!

De levertijd is ongeveer 10 weken + verwerkingstijd van 2 weken bij de leasemaatschappij. --> half oktober bestellen is dus half januari leveren.

Succes met bestellen!

Volgens de dealer werkt de bluetooth van de af fabriek gemonteerde versie niet altijd met alle telefoons.

Met de Mobridge is dit geen probleem. Daarnaast scheelt het weer bijtelling!

De levertijd is ongeveer 10 weken + verwerkingstijd van 2 weken bij de leasemaatschappij. --> half oktober bestellen is dus half januari leveren.

Succes met bestellen!

Bedankt voor je uitleg. En met dat bestellen komt het wel goed :)
Ik zal een topic aanmaken zodra de auto is besteld natuurlijk.

Darkside

Forumguru
De oude BT module die door VW en skoda gebruikt werd kan alleen overweg met rSAP. En niet met het meer gebruikelijke HFP protocol. HIerdoor kunnen iPhones, Android toestellen en nog wel meer populaire mobieltjes niet connecten met het BT systeem. De mObridge kan hier wel mee overweg en is aan te sluiten op de CAN-bus. in tegenstelling tot bv de Fiscon module is de mobrigde een officiele accessoire.
De nieuwe BT module die nu al geruime tijd geleverd word af-fabriek kan zowel met rSAP overweg als met HFP. Hierdoor is het nut van de mObridge een beetje komen te vervallen.
Het nadeel is alleen dat veel dealers niet wisten wat de nieuwe module precies kon (ook PON en skoda nederland) waardoor het veiliger is deze module te bestellen dan het af-fabriek systeem. Inmiddels denk ik dat je beter af bent met het af-fabriek systeem. Toen ik mijn auto moest bestellen was er nog onduidelijkheid en ook ik krijg een mObridge (zelf verzocht).
Het voordeel van de mObridge is dat het een accessoire is. En dus niet in de catalogus waarde word meegenomen en dat scheelt bijtelling. Daarbij is hij ook iets goedkoper.

dwillems

Nieuw lid
Gisteren bericht ontvangen van de dealer

-Besteld: week 40-2010 met verwachte leverdatum week 1-2011

Nu geeft de dealer aan:
-Verwachte productiedatum: week 2-2011
-Verwachte leverdatum bij dealer: week 4-2011
-Verwachte levering van de dealer: week 6-2011

Dat betekent 19 weken levertijd!

Lekker wachten dus!

Bovenaan Onderaan