Nog geen 48h op de weg: schade!

Heren, en eventueel dames. Met verdriet van binnen kan ik alvast mededelen dat het niet veilig is voor nieuwe auto's op de weg!

Vanmiddag stond ik voor het stoplicht, startstop aan, besparen waar bespaard kan worden! Licht gaat op groen. Ik wil wegrijden, en laat em afslaan. Sinds mijn lesauto 4 jaar geleden geen diesel meer gereden en het is wennen met optrekken nog! Geen probleem in principe. Dus ik koppeling weer in, starten, wil wegrijden en potdomme slaat ie weer af! Maar dit keer inclusief een bups van achteren! De vent in het busje wilde mij denk ik vooruit helpen ofzo. Aardig, maar niet zo slim, want nou heb ik alweer schade!

Vooral ongeloof dat ik denk van neee, dat meen je niet.! Net 200km, nog geen 48 uur geleden bij de dealer weggereden en nu al penarie! Dus hij seinde met lichten dat we even plek moeste zoeken. Bijna hartje Utrecht, dus vind maar iets! Nou plekje gevonden, voor cafe toevallig. Dus ik stap uit, vent stapt uit. Een of andere griek die half Nederlands praat... Ik denk neeeee, dit gaan we niet nog een keer meemaken! (fietsongelukje gehad met asielzoekster, gelukkig goed afgelopen met betalingen etc, maar je wilt het gewoon niet!) Dus nou, wij kijken naar mijn auto. Zaten wat krasjes op de bumper, en een deukje waar echt lak weg is, en de kofferdeksel is beschadigd, zit een mooi golfje in. Kut dus.

Nou, 2 dagen oud, verzekering in aanvraag etc etc, heb nog geen papier niets, en had ook geen schadeformulier bij me natuurlijk. Maar die kerel ook niet, dus ja dan gaat het al kriebelen. Dus eerst gebeld naar waar ik me had laten verzekeren. Konden het ook niet geloven natuurlijk. En die man zegt, alle gegevens noteren, afspraak maken om formulier in te vullen en dan langs komen. Nou ik 0900-tuig ff gebeld. Om te vragen of ik politie moet laten komen. Was niet zozeer nodig. Vertelde hetzelfde als mijn verzekeringsmannetje. Dus ik wel rapport op laten maken zodat het bekend is bij de Politie. En heb getuigen in het cafe zitten die ons daar hebben gezien met gegevens noteren dus als hij moeilijk gaat doen moet dat niet zo'n probleem zijn.

Uiteindelijk dus wij zitten en gegevens op papier zetten. En toen begon hij dus al moeilijk te doen. In eerste instantie zij hij van jaaa, maar die kofferklep ding heb ik niet gedaan, ik heb alleen je bumper geraakt. Dus ik zeg ja, wat denk je nou serieus zelf, ik heb die auto nog geen 2 dagen en ik zou mijn klep al gedeukt hebben?!?!? En nee maar we gingen wel naar garage morgen ofzo, en dan konden ze daar zeggen hoeveel dat kost om te repareren en betaalde hij dat zo wel, zonder verzekeringverhaal omdat hij niet omhoog wil met premie. Snap ik best, maar we gaan het dus ff mooi niet doen. Dus dat was een hele discussie, waar we toch niet uit gingen komen, dusja, ik denk nu gegevens maar noteren, morgen even verder informeren hoe en wat met verzekeringen en wat als hij niet wilt tekenen.

Dat is eigenlijk ook even een vraag. Heb nog nooit dit soort dingen gehad. Maar wat moet ik doen als hij niet een schadeformulier wilt tekenen?

IMG_0106.jpg

golfje in de klep

IMG_0107.jpg

krassen op bumper en deukje

IMG_0108.jpg

deukje

IMG_0112.jpg

nog een keer golfje

Dat is eigenlijk ook even een vraag. Heb nog nooit dit soort dingen gehad. Maar wat moet ik doen als hij niet een schadeformulier wilt tekenen?? Politie erbij halen??

LenK

Forumguru
Als iemand schadeformulier niet wil tekenen kun je niks anders dan dat er op schrijven.
En vwb niet omhoog willen in premie. Als meneer het schadebedrag aan zijn verzekeringsmij betaald is er voor hem geen premie gevolg.

@LenK, dat kreeg ik inderdaad ook al te horen. Maar als ik dat formulier inlever bij mijn verzekering zonder zijn handtekening dan moet dat in orde zijn verder? Goed kijk ik ben All risk verzekerd, dus ik krijg het toch wel vergoed, maar tzou debiel zijn als ik gelijk in me premie omhoog ga. Dat moet niet de bedoeling zijn! En ik heb een politierapport op laten maken met ook zijn kenteken dus dat lijkt me genoeg dan...

EdK

Forumguru
Pistool op zijn hoofd ?????
Nee ff serieus, bel met deze vraag morgen even naar je verzekering dan heb je het juiste antwoordt.

Wat betreft die bumper, heb soortgelijk verhaal gehad mbt schade aan bumper na 3 maanden.
Had alleen netjes een papiertje van tegenpartij onder de wisser
Schade was op bumper vergelijkbaar als jij nu hebt, dealer heeft alleen een nieuwe bumper aan laten rukken a 700 eurie excl btw en montage
Reden van nieuw was , dat als je dit laat opknappen en opnieuw spuiten dat je het blijft zien, en bij een auto van 2 jaar is dat een ander verhaal dan dat hij 2 dagen of in mijn geval 3 maanden was.

Dus als tegenpartij naar een garage wil dan is het jouw Skoda dealer en niet naar één of ander schade bedrijfje !

namleop

Actief lid
O O wat erg, en dan ook nog gezeur met de tegenpartij!!!
Succes en ik hoop dat het goedkomt met de verzekering. Balen dat het "nieuwe" er wel metee af is he?

Hier ben ik nu ook zo bang voor, maar vorige week heb ik eigenlijk een geluk bij een ongeluk gehad: Donderdag de nieuwe Fabia Greenline opgehaald, en vrijdag had mijn vrouw hem mee want ze moest een aardig stukje rijden. Ik met haar auto (een Fabia I) en ik rij bij de supermarkt achteruit tegen een andere auto aan! Toen was ik dus HEEEL blij in haar auto te zitten!!!
Zo zie je maar een Fabia I is ook zo gek nog niet af en toe, maar ik ben ook een beetje bang met de nieuwe naar de winkels te gaan hoor.

@EdK in dat cafe zat een mannetje die ook jaren in de auto's had gezeten en die zei dat als hij het zo hoorde het al wel 2000 schade kon zijn, want achterklep ga je niet al laten repareren, daar komt een hele nieuwe voor, zelfde geldt voor de bumper. En dan is het nog de vraag of die parkeersensoren wel goed werken of niet. Dus al met al wordt het een leuk grapje als ie dat zo contant wil gaan betalen... Maar dat gaat gewoon niet gebeuren.

Ik heb zijn groenekaart nummer opgeschreven dus daarmee is denk ik de verzekeraar ook wel te achterhalen.

FredV

Banned
orange.x;192057 Maar als ik dat formulier inlever bij mijn verzekering zonder zijn handtekening dan moet dat in orde zijn verder? En ik heb een politierapport op laten maken met ook zijn kenteken dus dat lijkt me genoeg dan...[/quote zei:
Je stuurt je schadeformulier op met de melding van het politierapport.
De verzekering heeft dan het kenteken en neemt contact op met je tegenpartij.
Als de tegenpartij het niet via zijn verzekering wil betalen, dan betaalt hij aan jouw verzekering.
Bij schuld tegenpartij val jij dan niet terug in je no-claim.
Evt kun je nog de politie bellen voor een copie van dat rapport.
En geef die persoon uit t cafe op als getuige!
Je hebt alle gegevens die nodig zijn. kenteken, groene kaart, politiemelding, getuige, dus t komt goed.
Wel is het echt shit dat dit gebeurt.
En dat jouw motor afslaat, maakt niks uit, hij rijdt tegen je aan!

EdK

Forumguru
En laat ze kijken naar eventeele schade achter de bumper !
deze kan aardig indeuken tijdens zo'n klap zonder verder te scheuren.
maar best mogelijk dat de ophangpunten ook verbogen zijn.

Laat de dealer gewoon een offerte maken met de verwachte kosten inclusief arbeidsloon en kosten ruilauto etc.

Morgen dus even in de volgende volgorde bellen:
- Verzekering, vragen wat als ie niet tekent. Merkte net dat ik zijn groene kaart nummer niet heb, die alsnog even vragen als ik hem zie.
- Dan even de dealer bellen om te vragen of ie zo al wat kan zeggen, qua indicatie
- Eventueel 0900-tuig even bellen om te vragen hoe of wat
- Dan kerel bellen om even dat formulier in te vullen, en als ie dat niet wil acties doen die ik te horen krijg.

Maar ik ga geen 2e hands reparatie of wat voor knudde oplossingen doen. Ik wil gewoon nieuw. Nieuwe klep, of nieuwe onderkant van klep. Nieuwe bumper met eventuele nieuwe parkeer sensoren als die stuk blijken. En alles wat er verder kaduuk of krom of wat so ever is moet gerepareerd worden. En als ie contant wil doen, prima, komt er we 40% bovenop :tongue:

Rosinfield

† In Memoriam
Sterkte ermee! Is wel je worst nightmare als je net een nieuwe auto hebt! Heb zelf een keer gehad dat de auto na 1 dag al met een sleutel oid was bekrast! Tja, wat doe je dan?
Heb het zelf maar een beetje bijgewerkt.
En Ed, da's wel mazzel dat iemand een briefje achterlaat! Meestal ligt de dader op het spreekwoordelijke kerkhof.

FredV

Banned
En Ed, da's wel mazzel dat iemand een briefje achterlaat! Meestal ligt de dader op het spreekwoordelijke kerkhof.
Off topic
Heb ik ooit ook 1x gehad. Die keer stond erop, sorry, tegen je auto aangezeten.
Had geluk dat een agent er liep en t had zien gebeuren, dus toen ik die agent t briefje liet lezen, had hij t kenteken.
Is goed voor mij afgelopen, maar niet voor die persoon van dat briefje..

Rosinfield

† In Memoriam
je vraagt je af waarom zo iemand er dan zo'n (anoniem) briefje op doet. Oliedom of een zieke, sadistische geest?

EdK

Forumguru
Bij mij stond toen het adres en telefoonummer erop.
Was van het bedrijf naast ons en medewerker was met bedrijfswagen er tegen aan gekomen.
Baas van het bedrijf wilde wel een offerte van te voren hebben van de dealer met de kosten.
Aan de hand van die gegevens wilde hij beslissen of hij het via verzekering bedrijf liet lopen of rechtstreeks uit bedrijfskassa zou betalen

Is laatste uiteindelijk geworden, maar vanaf eerste bezoek wel een collega binnendienst gevraagd om met me mee te gaan om ja / nee spelletjes tegen te gaan !

Dus ja ik heb geluk gehad met deze mensen dat ze netjes een papiertje met gegevens hadden achtergelaten

Heel rot voor je Orange. Ik denk dat e.e.a wel goed zal komen. Ik ben wel bekend met dit soort gevallen. Ik behoor namelijk tot dat 0900-tuig....:mad:
Dat de tegenpartij wellicht niet wil tekenen is uiteindelijk niet zo'n probleem. Jullie hebben samen de gegevens uitgewisseld. Dat toont al aan dat hij betrokken is. (hoe zou je anders aan al zijn gegevens komen..?)
De schade die je hebt is aan de achterzijde. De schuldvraag dus niet relevant. De verzekering zal de getuige benaderen zijn verhaal te doen. Dat verhaal, samen met het jouwe is voldoende bewijs.
Beweren dat niet alle schade door hem is veroorzaakt heeft voor hem geen zin. Daar trapt geen rechter of verzekeringsmij. in, bij een auto van twee dagen oud.
Wees verstandig; regel het niet onderling! Breng jouw eigen verzekeringsmaatschappij in stelling! Hoe hij het verder regelt moet hij zelf weten.
Succes met de narigheid.

Rosinfield

† In Memoriam
Even ter bevrediging van mijn nieuwsgierigheid, wat (wie) wordt nu bedoeld met 0900 tuig? Is me niet duidelijk...

EdK

Forumguru
Even ter bevrediging van mijn nieuwsgierigheid, wat (wie) wordt nu bedoeld met 0900 tuig? Is me niet duidelijk...

0900 112
flikken
mensen met een pet die iedereen past
oja in A'dam wordt het ook wel smeris genoemd :grin:

nu duidelijk beste Rosinfield ???

Weet ik. Het mooie is dat tegelijkertijd de rekeningen worden 'gedownsized'.
Beslissing met het verstand dus. Maar niettemin kijk ik uit naar het kleine broertje...:uitlachen:

Bovenaan Onderaan