Het afleverpakket...een volle tank?

Captain Hook

Forumguru
Nu rekenen vrijwel alle Skoda dealers in Nederland méér voor het afleverpakket dan dat op de officiele prijslijst staat.
Zo zijn de standaard kosten rijklaar maken voor een Roomster 570 euro, maar op de koopovereenkomst staat maar liefst 818 euro.

Volgens de dealer omdat je o.a. een volle tank, legeskosten en nog wat klein grut er bij 'krijgt'.
Prima, maar krijg je b.v. echt een volle tank? Heeft iemand dat wel eens gecontroleerd?

ps: een taart of bos blommen mogen ze van mij houden, die zoek ik zelf liever uit. :ahum: is toch een sigaar uit eigen doos.

RobPG

Lid
Tank was wel vol ja en het klein grut: 2 life-hammers en een veiligheidsvestje (pfff). Oh ja, bosje bloemen ook. Vreemd genoeg geen gevarendriehoek (niet meer verplicht meneer), kreeg ik bij mn vorige auto nog wel. Dus die maar er uitgehaald, helaas te groot om in de rubberbandjes in de kofferbak te hangen.

Rob

EdK

Forumguru
de tank brandstof die je krijgt is vaak zo vol dat hij dus niet tot de nek is gevuld maar zo vol dat tijdens het tanken hij afslaat ze het pistool terug hangen.
Dus ja vol ?? je kan er over twisten wat je onder vol bestaat !

EdK

Forumguru
@ RobPG: de lifehammers is wat alle VAG dealers er heden ten dagen standaard bijgeven en is volgens mij ook verplicht volgens de wet
Dat geld zeker voor het veiligheids hesje wat me verteld werd laatst heden ten dagen verplicht is om in de auto te hebben. In buitenland is dat al jaren zo

Captain Hook

Forumguru
Onder vol versta ik echt vol.
M.a.w. als ik zelf het tankpistool er in hang en ik er nog 5 tot 10 liter bij krijg, was 'ie niet vol... :ahum:
Brandstof is al duur genoeg.

En veiligheidsvestjes kosten echt geen drol. Paar dubbeltjes inkoop (heb er nog tig liggen van een reclame actie van m'n vorige werkgever). Net zoals die life-hammers; paar euro inkoop.

LenK

Forumguru
Tank was wel vol ja en het klein grut: 2 life-hammers en een veiligheidsvestje (pfff). Oh ja, bosje bloemen ook. Vreemd genoeg geen gevarendriehoek
Jij hebt daar toch ook geen 240 voor betaald? Life hammers zitten in de afleveringskosten, maar matten weer niet toch.

Rosinfield

† In Memoriam
Ik had volle tank, life hammers, gevarendriehoek, hesje, lampenset, verbanddoos, bloemetje, matten.

RobPG

Lid
Zou de factuur weer moeten opzoeken. Staat me iets van bij rijklaar maken + afleverpakket E 850. En oh ja, matten had ik ook. Dus die zullen er wel bij horen.
Setje reservelampen + zekeringen was ook wel fijn geweest.

@rosinfield: dat noem ik dus pas een afleverpakket
@captainhook: vandaar dat ik em toch maar bij me heb

LenK

Forumguru
Afleverpakketten zijn extra omzetten en om van het "gezeur" van die lastige klanten om goodies af te zijn.
Bij gebruikte auto's maken ze het soms wel heel erg bont: deze dealer heeft 5 smaken varierend van € 0 (=auto meenemen, opzouten en niet meer terugkomen) tot € 1295 (voornamelijk voor garantie). En hier 3 smaken van € 150 tot € 2000. Allemaal om de showroomprijs te drukken.

GJS

Senior Member
Ik had volle tank, 2 life hammers, gevarendriehoek, lampenset, mattenset, lakstift en flesje wijn.
Hesje of verbanddoos zat er bij mij niet bij.
Tank was echt vol, bij de 1ste tankbeurt helemaal vol gegooid en berekend verbruik kwam overeen met het verbruik wat de BC aangaf.

Br3cht

Actief lid
haha, bij mij was de benzine tank leeg, net als bij mijn broer
ik had een lampen pakket mijn broer niet
mijn broer had een boekje van de radio, ik niet
maar beide wel fluovestje gevarendriehoek

De verkoper zelf wist niet waar de gevaren driehoek moest, hij wist niet of het reserve wiel in de auto stak of eronder hing, ...

EdK

Forumguru
He B3cht wist hij wel het verschil tussen een wit en een bruin brood ???
Zo ja dan is hij waarschijnlijk broodbakker geweest !!

pfffffff echte verkoper die totaal geen interesse heeft in zijn vak

RobPG

Lid
@LenK: hoezo "gezeur" . Ongevraagd wordt t op de offerte gezet, moet je nog es gaan marchanderen omtrent de inhoud. Gezien de variaties heb je geluk dan wel pech.

Constant

Erelid
Bij mijn dealer kocht ik de auto (6 maanden oude demo) waarbij de verkoopprijs (zowel de showroomprijs als de afdingprijs) al inclusief afleverkosten was. En netjes een volle tank gekregen. Auto werd ook binnen een werkdag afgeleverd omdat mijn vorige auto het net had begeven. En 4 lifehammers, want de passagiers op de achterbank moeten ook blijven leven.

Geen bos bloemen gekregen, waarschijnlijk had ik al genoeg gekregen middels het stevig afdingen :grin:

En ik begreep na aflevering gelijk waarom de brochure spreekt over "gevarendriehoekvoorbereid". :icon_smile_dead:

LenK

Forumguru
@RobPG ik had "gezeur" ook al tussen quotes gezet. Iemand die een bedrag van 4 of 5 cijfers besteed is wmb nooit een zeur, maar sommige verkopers vinden iedere klant lastig. Die hadden beter een ander vak kunnen kiezen, broodbakker bijvoorbeeld :D

Mark

Banned
haha, bij mij was de benzine tank leeg, net als bij mijn broer
ik had een lampen pakket mijn broer niet
mijn broer had een boekje van de radio, ik niet
maar beide wel fluovestje gevarendriehoek

De verkoper zelf wist niet waar de gevaren driehoek moest, hij wist niet of het reserve wiel in de auto stak of eronder hing, ...
Maarja, hier in België worden er ook geen afleveringskosten aangerekend. Bij het afhalen van je nieuwe wagen krijg je 5 liter brandstof mee en enkel wat wettelijk moet.

Afleverpakket. Wat een onzin is dat.

Ik had een offerte laten opmaken door de dealer voor de fabia GL. Komt de offerte eruit, staat daar ineens afleverpakket voor een X bedrag (ik weet het niet meer, maar goedkoop was het niet!). Ik zeg "Wat is dat?" Dat is standaard meneer. Ik zeg, haal het er maar af, ik hoef het niet. Dealer: Maar dat komt er dan toch weer bij uiteindelijk. Ik: Maakt mij niet uit, maar dit is de offerte richting leasemaatschappij, ik wil die kosten er niet op hebben staan.

Al met al heb ik gewoon een auto zoals ik die verwacht. Geen hesjes of lifehammer, maar wel een volle tank. Matjes heb ik ook, net als lampenset en gevarendriehoek.

En niet op de uiteindelijke bestelling van de leasemaatschappij (scheelt weer geld dus).

Bovenaan Onderaan