RS tdi software update?? van 170pk naar 140...

yprgwt

Lid
Hebben jullie dit gelezen? In het kort: Duitse RS-TDI rijder gaat naar dealer voor een servicebeurt en krijgt een software update. Na de update was de RS niet meer "vooruit te branden"; 210 ipv 225 en de trekkracht ook een stuk minder.
Naar een onafhankelijke tuner gegaan voor een vermogensbankuitdraai: in plaats van 170 pk nog maar 145 pk...
Verhaal halen bij dealer: ivm mogelijke motorproblemen worden de 170pk'ers teruggetunt naar 145pk.

Lekker, geef je veel geld uit voor een RSembleem op je grill, wordt je afgescheept met een 140pk....

Gebeurt dit in Nederland ook? Zoja, dan krijgen JD en collega's het druk.....

ddejonge

Actief lid
Lijkt mij ook, echter alleen als het permanent is.

Klinkt als een productiefout van de motor en hopelijk werken ze bij Skoda aan een oplossing. Zodra deze er is, middels een update het vermogen weer omhoog.

In alle andere gevallen krijgen ze het erg druk!

Hopelijk ga ik hier niet mee te maken krijgen. Zal het zeker in mijn achterhoofd houden als hij weg gaat voor een onderhoudsbeurt.

Fabia

† In Memoriam
Dan sta je toch heel raar te kijken als je weg rijdt. Wat is hier aan de hand? Ook erg prettig dat je niks verteld wordt. Zoek het zelf maar uit.

corsaar

Senior Member
Als zoiets gedaan wordt met een redelijke uitleg dat het tijdelijk is,
dan is het acceptabel maar zonder te melden is een overtreding van
de fatsoensnormen.

yup

Lid
Die 170 pk PD Tdi motoren met roetfilter hebben wel vaker problemen.

Er rijden er genoeg rond zonder problemen, maar ook zeer veel rond met heel veel roetfilter problemen, verstuiver problemen en zeer tegenvallende prestaties... Probleem is naar mijn weten dat de verstuivers "verstopt" raken, je maakt ze schoon rijd goed na een bepaalde tijd "verstoppen" ze weer...

De common rail versies hebben deze probleem tot zover niet.

Dus als je een 2.0 PD gaat altijd voor de 140 pk versie gaan, geen roetfilter (iig niet zo erg als bij de 170 pk's) of verstuiver problemen... Desnoods ga je maar chippen die 140 pk (kan makkelijk tot boven de 180 pk zonder problemen).

___JC___

Forumguru
AMEN, roetfilters op de PD modellen geeft vaker ellende helaas. Sprak laatst een gozer met een 170pk A3TDI die op de snelweg een 140pk Mondeo niet bij kon houden. Toch vervelend als je auto niet doet wat ie hoort te kunnen.

nomad

Senior Member
*knijpt handen samen* Heb ik mazzel gehad met de mijne. Nu is het geen topper, maar een Avensis 2.2 Dcat 177 pk houdt mij niet bij. En met een top van 219 op de teller = 211 op de GPS mag ik ook niet klagen denk ik.

Ralph

Lid
Sprak laatst een gozer met een 170pk A3TDI die op de snelweg een 140pk Mondeo niet bij kon houden.

Misschien wel een gechipte mondeo?:winkie:

Zo zijn er wel meer auto's die ik schijnbaar bij moet houden maar die akelig snel van me wegrijden. Heb het zelfs al een keer met een fiat panda meegemaakt. Op de brug van stellendam reed ik met mijn voormalig gechipte 2.0 TDI en werd met grote stappen zoekgereden door een fiat panda.:1884: Sja... dat verwacht je niet. Maar er was niets mis met mijn auto hoor :winkie:

VEEJAY

Forumguru
Wie ff sneller laten we zeggen een seconde of 2 op het gas gaat heeft al +/- 30pk? voordeel. Als ik met mijn onopvallende Soda bij een stoplicht wegschiet (DSG) dan hebben de meeste ongeveer 2 seconde nodig (om bij te komen van de verbazing en dan nog een trapje terugschakelen (benzineauto)).

Dus moeten de snelle +200pk auto's echt wel even moeite doen om weer voorbij te komen, geld ook voor op de snelweg trouwens. Laatst een Audi A5 rijder helemaal gek gemaakt, kwam pas boven de 200 voorbij.

Das ook een nadeel als je een lange bak hebt, ik heb een vrij korte bak met lage topsnelheid (snelle tussenacceleraties icm DSG). Dan heb je nog het gewicht... Dus PK's is niet alles zeggend.

___JC___

Forumguru
Nee die Mondeo was van mn broer en is echt helemaal standaard.

Overigens zou ik echt je auto ff checken als je een Panda al niet bij kan houden. Die dingen zijn echt niet snel. Zelfs de 100HP versie niet.
Ze zijn wel lekker snel in de bochten en als je dr in zit heb je het gevoel dat je heeeeel hard gaat! :)

Ralph

Lid
Overigens zou ik echt je auto ff checken als je een Panda al niet bij kan houden. Die dingen zijn echt niet snel. Zelfs de 100HP versie niet.
Ze zijn wel lekker snel in de bochten en als je dr in zit heb je het gevoel dat je heeeeel hard gaat! :)

Ik heb die gozer van die panda later gesproken, bleek dat hij er een ander blok had gelepeld van 200pk met lachgas injectie! Dat verwacht je ook niet van een pandaatje....:1884:

sitechris

Donateur
wel naaien dat zo'n dealer even vermogen terugschroeft zonder dat te melden. Ik zou gek worden. De 170 pk PD motoren zijn een drama. Mijn zwager had een Leon FR met die motor. Is ook twee keer stilgevallen onderweg (roetfilter). Ik meen me te herinneren dat de problemen met die motor met name met de piezo injectoren te maken hadden?

yup

Lid
*knijpt handen samen* Heb ik mazzel gehad met de mijne. Nu is het geen topper, maar een Avensis 2.2 Dcat 177 pk houdt mij niet bij. En met een top van 219 op de teller = 211 op de GPS mag ik ook niet klagen denk ik.

Uhm naar mijn weten hoort een RS TDi 230 op de klok te lopen hoor?

Zelfs mijn standaard 140 pk 2.0 TDi met DSG loopt 220 op de klok...

Bovenaan Onderaan