Platin Grey - Grijs of blauw?

kwaazaar

Actief lid
Rare vraag misschien, maar ik heb een platin grey S2C besteld en heb de kleur nooit in het echt gezien. Ik ging uit van licht grijs, maar zie toch wat foto's op internet die me aan het twijfelen brengen.

Zo is deze uit ons eigen foto album wat blauwig: http://www.skodaforum.nl/board/group.php?do=picture&groupid=8&pictureid=3143
net als deze: http://www.autoweek.nl/images/myauto/480/21871-1.jpg

Deze is echter alleen grijs (precies zoals ik verwachtte): http://www.caradvice.com.au/wp-content/uploads/2010/07/Skoda-Superb-Wagon-8.jpg

Ik heb de S2(C) al in veel kleuren gespot (voornamelijk Mocca Brown), maar nog nooit in platin grey. Kortom: zit er een blauwtint in of juist niet??

corsaar

Senior Member
Soms grijs en bij een bepaalde lichtval wel degelijk blauwachtig.

Toevoeging Ik haal satin en platin Grey door elkaar platin gray is echt grijs !!

dvon

Actief lid
Ik heb mijn SC2 in platin grey nu net 5 dagen. Ik heb ook getwijfeld en was bang dat-ie te blauw zou zijn. Heel soms zie je bij een bepaalde lichtval wat blauw erin. Maar nu is de twijfel volledig weg, het is een erg mooie kleur.
Advies: laat je niet leiden door foto's, maar door de kleur in het echt te gaan bekijken. Liefst één die buiten staat, want ook binnen, bv in de showroom, is de kleur net anders.

Platin Grey is grijs. Hij verandert wel van kleur met de omgeving ('s avonds ziet hij er véél donkerder uit van kleur dan overdag) . Ik twijfelde tussen Zwart en Platin Grey , maar ik heb de laatste gekozen (voor het onderhoud) . Hier in België zie je hem vaak in die kleur trouwens.

___JC___

Forumguru
Ow, dat zie ik nu pas! :laugh: Maar wees gerust in het echie is ie gewoon grijs. Zal door de belaberde camera op mn Blackberry komen.​

_pm

Lid
Mmmm.. ik vind er toch af en toe bij een bepaalde lichtval wel iets blauws in zitten (heb ook een S2c in Platin Grey). Had dat liever niet gezien, maar t blijft een mooie kleur!

Fabia

† In Memoriam
Advies: laat je niet leiden door foto's, maar door de kleur in het echt te gaan bekijken. Liefst één die buiten staat, want ook binnen, bv in de showroom, is de kleur net anders.

Kijk maar naar de foto's van mijn Roomster die Verdaat binnen maakte. Bij de eerste foto lijkt het wel blauw maar de achterkant is weer echt grijs.

Bijlagen

• 36JHG1.jpg
    36JHG1.jpg
    13,2 KB · Weergaven: 158
  • 36JHG1_3.jpg
    36JHG1_3.jpg
    15,8 KB · Weergaven: 137

Polvo

Actief lid
Wil je de kleuren binnen echt goed zien dan heb je daglicht lampen nodig.
Deze geven het zelfde kleurenspectrum als daglicht.
Maar vrijwel geen enkele garage doet dat, deze TL's zijn 5 keer zo duur als gewone TL lampen.
Ik vind het ook erg iritant bij de bouwmarkt als ik een kleur verf moet zoeken, ook daar nemen ze niet de moeite om daglicht lampen op te hangen terwijl het daar juist essentieel is.

Fabia

† In Memoriam
Ja hoor het is antraciet grijs. De laatste foto toont de ware kleur. Anders heb ik toch een probleem hoor, van voren blauw en van achter grijs :smiley29:

kwaazaar

Actief lid
Vandag gekregen. Er zit dus echt wel wat blauw doorheen! Buren hebben een zilvergrijze auto. Zo naast elkaar zie je het heel goed.

___JC___

Forumguru
Ja het is geen zilvergrijs inderdaad. Maar vind je dat niet mooi? Antraciet heeft echt veel meer blauw erin zitten en is ook nogeens eens stuk donkerder.

kwaazaar

Actief lid
Ik vind het zeker wel mooi! Maar vwb de discussie of er we/niet een blauwtint in zat: wel dus. Voor de kenners: om puur grijs te maken uit de basiskleuren rood (R), groen (G) en blauw(B) moet je van alle kleuren even veel hebben. Da's bij platin grey dus niet het geval. Er is subtiel meer blauw aanwezig. Volgens mij hooguit 5% meer, maar in ieder geval net genoeg om bij de juiste lichtval op te vallen.

___JC___

Forumguru
Maar als ik je goed begrijp zit er altijd blauw in om grijs te maken. Alleen bij deze kleur dus ietsje meer.. :laugh:

Peter79

Actief lid
kleuren kleuren kleuren...bij de S2 blijft het echt pittig. Vandaag mijn keuze aangepast van beige naar zwart. Beige kwam er toch anders uit. Heb het gevoel dat het allemaal van die 'multicolor" kleuren zijn tegenwoordig bij de S2. Wel mooi, maar erg verradelijk...

Bovenaan Onderaan