Heeft chippen echt zo veel effect bij een diesel?

VEEJAY

Forumguru
Re: Heeft chippen echt zo veel effect bij een dies

jha zeker in duitsland als je weer moet afremmen van dik 200 naar 80 voor een sleurhutten met gele kentekenplaten die plotseling naar links komen /forum/images/graemlins/winkie.gif Daarna weer zo snel mogelijk naar de 200 /forum/images/graemlins/24.gif

blacktdi

Actief lid
Re: Heeft chippen echt zo veel effect bij een dies

En ja chippen heeft veel effect bij een diesel. Die van mij roet als een gek. Maar roet is goed. /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif

[/ QUOTE ]

Ja die van mij rookt ook een beetje maar dat is inderdaad het laaste wat ze van de octavia gezien hebben want daarna is er maar weinig wat hem bijhoudt. Een collega van mij met zijn peugeot 407HDI kan het maar niet geloven. Een pluimpje en weg ben ik.

fabuleus

Nieuw lid
Sinds vorige week heb ik een Skoda Fabia Combi Flash 1.9 SDI met 64 pk, niet erg rap dus. Is chip-tuning mogelijk en wat zal het resultaat gemiddeld zijn?

Hetzer

Forumguru
Sinds vorige week heb ik een Skoda Fabia Combi Flash 1.9 SDI met 64 pk, niet erg rap dus. Is chip-tuning mogelijk en wat zal het resultaat gemiddeld zijn?

Chippen heeft alleen veel meer zin bij een "geblazen" (turbo) benzine of diesel motoren. je kunt ongeblazen motoren ook chippen maar het resultaat is minder, en de prijs over het algemeen hetzelfde..
Dit alles resulteert over het algemeen bij motoren met turbo of een andere vorm van laaddrukverhoging van 20 tot 40% prestatie-verbetering, dus koppel (trekkracht) en vermogen (topsnelheid). Bij de ongeblazen atmosferische motoren is de winst bij chiptuning zo’n 8 à 10%.

@fabuleus In jouw geval, Als je er 10 pk erbij krijgt bij je jouw 1.9 sdi motor is het veel, en dat is de prijs (reken op 500 euro) denk ik niet waard.........

Mag je een lease auto naderhand ook nog laten chippen?
In hoeverre kan de dealer dit tijdens een onderhoudsbeurt zien?
Ik heb een Fab2 1.9 tdi met 105 pk volgens mij, als dit wat meer kan zijn is dat erg leuk;)

nomad

Senior Member
Mag je een lease auto naderhand ook nog laten chippen?
In hoeverre kan de dealer dit tijdens een onderhoudsbeurt zien?
Ik heb een Fab2 1.9 tdi met 105 pk volgens mij, als dit wat meer kan zijn is dat erg leuk;)

Even aan je leasemaatschappij vragen. Antwoord vermoedelijk: Nee.
Er leiden meer wegen naar Rome. *kuch* Bluefin *kuch* en dat is niet te zien...

derx

Nieuw lid
Er leiden meer wegen naar Rome. *kuch* Bluefin *kuch* en dat is niet te zien...

Heb jij ervaring met bluefin? Zo ja, ik ben wel heel benieuwd naar dingen als vermogensopbouw enz. Vaak is die na het chippen enorm bruusk, en niet gelijkmatig. Lekker voor je aandrijflijn enz.

@derx:

Wat heb jij een "cool" gifje onder je naam staan! Zeker een "geintje"? Leuk gevoel voor humor hoor... (NOT!)

derx

Nieuw lid
grin.. neuh niet echt...
Mijn ex-collega's kwamen ooit eens met dit gifje aanzetten omdat ik kwa uiterlijk nogal op die meppende gast schijn te lijken.
Ik gebruik deze avatar al een aantal jaren op verschillende fora, maar heb er totnutoe alleen grappige opmerkingen over gehad.

mja... Heb dus vandaag te horen gekregen dat ik ander werk mag gaan zoeken (het schijnt nogal slecht te gaan met de zaak), en dat houdt dus in dat die octavia in ieder geval voorlopig nog ff moet wachten. Misschien dat een andere werkgever hem wel voor me wil leasen :)

___JC___

Forumguru
grin.. neuh niet echt...
Mijn ex-collega's kwamen ooit eens met dit gifje aanzetten omdat ik kwa uiterlijk nogal op die meppende gast schijn te lijken.
Ik gebruik deze avatar al een aantal jaren op verschillende fora, maar heb er totnutoe alleen grappige opmerkingen over gehad.

mja... Heb dus vandaag te horen gekregen dat ik ander werk mag gaan zoeken (het schijnt nogal slecht te gaan met de zaak), en dat houdt dus in dat die octavia in ieder geval voorlopig nog ff moet wachten. Misschien dat een andere werkgever hem wel voor me wil leasen :)

Das mooi klote zeg! Succes met het zoeken naar een ander job.

Maaruh, ik bedoelde Findus met zn trauma.
:laugh:

Wallie

Lid
Weet iemand wat een leasemaatschappij ongeveer extra rekent voor chippen? Via ING carlease mag het (zolang het via abt gaat), weet ik, collega's van me hebben het ook, en ik wil ook mijn nieuwe Fabia 1.9tdi gaan laten chippen.

nomad

Senior Member
Weet iemand wat een leasemaatschappij ongeveer extra rekent voor chippen? Via ING carlease mag het (zolang het via abt gaat), weet ik, collega's van me hebben het ook, en ik wil ook mijn nieuwe Fabia 1.9tdi gaan laten chippen.

Reken op een 850-1000 euro en deel dat door de looptijd. Dan weet je wat er ongeveer per maand bij komt.

Wallie

Lid
Nou, dat zou mooi zijn, want dan zou dat voor een looptijd van 48 maanden, op maar 20euro per maand komen. Ben alleen bang dat ze het brandstofgedeelte ook nog wat omhoog willen schroeven...

Bovenaan Onderaan