O2 Combi GreenLine BusinessLine anthracite grey besteld

Evilcomputing

Senior Member
Als vervanging van mijn Peugeot 308 voor de verandering maar eens een Skoda besteld.

De Peugeot heb ik nu net 2 jaar en zit aan mijn kilometers (175.000)
Dus moest wat nieuws.
De Peugeot vond ik persoonlijk een top wagen heeft me echt nooit in de steek gelaten, dat terwijl ik aan snel warm rijden doe enzo, en vaak tikt hij me nog even na :)
De 3008 Hybrid4 komt te laat dus dan toch maar gezwicht voor de 20% van de greenline.

Het volgende is vorige week besteld:
Octavia combi Greenline Businessline
anthracite grey
MDI interface
17" Pallas (ja het kan)
chromen dakrail (ook dat kan)

Geen electrische ramen achter (heb toch geen kinderen en er zit bijna nooit iemand)
Geen sunset, persoonlijk vind dat sunset weinig bied. Ik ga wel als ik hem binnen heb naar de lokale auto tuner en druk er van dat plastic tegenaan. Vind ik mooier (lees donkerder) dan sunset.

Kreeg vandaag post dat de verwachte leverdatum 20-10-10 is, wat ik persoonlijk erg vlot vind.

Heb er nu wel zin in.
Zal jullie op de hoogte houden.

Evilcomputing

Senior Member
Dat hoop ik dan ook niet.
Enige wat ik me straks ga afvragen is of ik het soepele (franse way van rijden, wat sommigen verschrikkelijk vinden) in de Skoda ga missen (zit allemaal wel wat harder e.d.)

Wasmachineman

Forumguru
Hey Evilcomputing, welkom hier.
Hij zal wel een stukkie stugger zijn want is al verlaagd natuurlijk.
Ah joh, alles went, rijdt lekker sportief.

Evilcomputing

Senior Member
Precies, zal het na een maand nog eens aankijken.

Met 80/85k per jaar was het soepele van het franse ook niet erg.

hemi24

Forumguru
Heb tussen huidige en vorige O2 getwijfeld en een proefrit gemaakt in zowel een 308SW als een 3008 (beide 1.6HDI), maar beide konden ze me niet overtuigen, vooral de 3008 niet.

Evilcomputing

Senior Member
Vond de 3008 wel erg relaxt.
Vond de 136 pk verzie wel wat sloom (lomp). maar de 163 + 30 pk zou veel goed maken.

Wat ik me nu wel afvraag is of er bij dit type wel een bluetooth module inzit.
m.a.w. moet ik nog een parrot ding ofzo laten inbouwen ?

Tis zo'n amundsen ding.

Darkside

Forumguru
Nette auto straks weer op de nederlandse wegen.
En je moet nog apart kiezen voor de BT module. Tegenwoordig kan deze overweg met HFP alsmede rSAP. Pakt vrijwel alle huidige telefoons.

Er zijn ook opties om parrot als accessoire te laten installeren. Van wat ik begreep zijn er ook parrot versies die op de CANbus aangesloten kunnen worden.

Sand3r

Senior Member
Een Parrot stop je gewoon tussen de huidige bekabeling van de auto naar de radio.
Misschien even de stroomstekker(constant/geschakeld) even aanpassen en meer is niet nodig.
Alleen kan het spannend zijn om alle kabels in die krappe ruimte te krijgen.

Evilcomputing

Senior Member
Weet iemand wat zo´n BT module kost en is deze later in te bouwen?

Wat zou overigens de mooiste plek zijn om een parrot neer te hangen?
Ik heb al wat gezocht op dit forum maar kom er eigenlijk weinig over tegen. (of ik zoek niet goed)

hemi24

Forumguru
Een Parrot stop je gewoon tussen de huidige bekabeling van de auto naar de radio.
Misschien even de stroomstekker(constant/geschakeld) even aanpassen en meer is niet nodig.
Alleen kan het spannend zijn om alle kabels in die krappe ruimte te krijgen.

Ruimte genoeg, je moet alleen even weten waar...
(achter bediening climatronic; boven dashboardkastje; tussen radio en dashboardkastje; etc...)

V.w.b. de bekabeling, en inbouw, heeft Mistraller al heel wat info gepost: http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?t=12082&highlight=parrot+ck3000 :)

Evilcomputing

Senior Member
Hé dat is opvallend. De optie komt namelijk nergens voorbij.
Doet dat nog iets af aan de 20% bijtelling dan?

Klopt, tis ook een optie bij de dealer (lees: 800 euro)
Was me wel wat waard om iets anders te hebben, zelfde geld voor de alluminium dakrail.

De 20% wordt niet aangetast omdat hij volgens de papieren onder de 114 gram (114 gram toch?) blijft.

Evilcomputing

Senior Member
Ruimte genoeg, je moet alleen even weten waar...
(achter bediening climatronic; boven dashboardkastje; tussen radio en dashboardkastje; etc...)

V.w.b. de bekabeling, en inbouw, heeft Mistraller al heel wat info gepost: http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?t=12082&highlight=parrot+ck3000 :)

Tanks voor de tip !
deze had ik nog niet gezien.
Echter ik laat hem inbouwen.
Ook ken ik die inbouw "boeren" een beetje als ik ze hun gang laat staan heb je ze op onmogelijke plekken zitten maar voor hun handig om in te bouwen.
Met deze fotos kan ik ze mooi een voorbeeld geven hoe het moet.

Evilcomputing

Senior Member
Gister de dealer aan de foon gehad.
De Octavia was net afgeleverd daar.
Ze redden het niet om hem rijklaar te maken deze week (geheel logisch)

dus volgende week misschien de nieuwe wagen.

Bovenaan Onderaan