Vrijdag opgehaald GL.

Roku

Lid
Vrijdag eindelijk mijn Fabia gl opgehaald besteld 24 april valt dus niet helemaal tegen.
Nu bijna 550 km gereden gemiddeld verbruik 4.8 liter per 100 km.
Eerste indruk is zeer goed goede wegligging stoelen lekker stevig.
Veel kleine handige dingen zoals bevestigings haken in kofferbak enz.
Wel even wennen aan alle knopjes en info die je krijgt.
Dieselmoter pittig genoeg dus ik ben tevreden.
Toch wel degelijker dan een jap.
Tot zover mijn eerste indruk.

van_der_P

Senior Member
Veel plezier met de nieuwe aanwinst.
Met die bevestiginghaken bedoel daar de sjorogen mee ?
In mijn Roomster had je in de bagageruimte van die haakjes daar kon je een tas aan ophangen, dat zal het toch niet zijn want dan mis ik iets.

@Roku:

Ook van harte. Ik moet nog enkele dagen wachten maar dan de overstap van Jap naar Tsjech/Duits product. Hoe de degelijkheid hiervan is moet ik nog even afwachten maar dat van het Japanse (Engelse) product hebben ik 22 jaar geen klagen gehad! Ondanks mijn keuze voor de Fabia zal ik nooit ontkennen dat een Corolla een zeer betrouwbare auto is. Maar het is fijn om te lezen dat jouw eerste indruk positief is.

Veel reisplezier!

Wizz

Nieuw lid
Toch wel degelijker dan een jap.
Tot zover mijn eerste indruk.
Gewaagde uitspraak nadat je een auto net een paar weken hebt. Na het zien van de F2 GL en het gewend zijn van een Avensis uit '99 komen wij toch tot de conclusie dat op bepaalde dingetjes bespaard is bij de Fabia. Qua degelijkheid ziet 't er goed uit, maar niks blijkt dat hij degelijker zou moeten zijn dan 'een jap', maar goed, hangt er vanaf welke 'jap' misschien :)

NielsW

Lid
Gewaagde uitspraak nadat je een auto net een paar weken hebt. Na het zien van de F2 GL en het gewend zijn van een Avensis uit '99 komen wij toch tot de conclusie dat op bepaalde dingetjes bespaard is bij de Fabia. Qua degelijkheid ziet 't er goed uit, maar niks blijkt dat hij degelijker zou moeten zijn dan 'een jap', maar goed, hangt er vanaf welke 'jap' misschien :)

Als je suzuki of Daihatsu gewend bent is het toch een stap voorwaards?
Dat is nog meer plastic dan een gemiddelde duitser of Toyota.
Vergeet niet, het is een mening van iemand. Net zo goed als jullie ook een mening morgen hebben

Trucker

Actief lid
Iedereen heeft een mening en dat moet kunnen dat maakt het forum zo
leuk,de een houd vast aan skoda terwijl de ander voor een jap gaat.

Wizz

Nieuw lid
Een mening heb ik echt geen problemen mee, maar breng het dan niet als feit. Zoals gezegd, je hebt nogal wat variëteit aan 'jappen' en kun je degelijkheid ook pas werkelijk beproeven op de lange duur. Daar ging het me om..

corsaar

Senior Member
Roku de stoelen zitten toch goed zoals je meld prettig om te
horen, elders op het forum is men daar minder positief over.
Dat je iets minder positief bent over een jap(Mazda) daar kan ik me
wel iets bij voorstellen. Maar dat vinden sommige medeforumers niet zo leuk
lees ik. Is er eigelijk geen gezellig Mazda forum?

Roku nogmaals veel plezier met je auto, en hier op het forum.

Bovenaan Onderaan