Wel of (soms) niet de dealer

Constant

Erelid
Bij een dealer is de kans op specifieke Skoda kennis groter dan bij een algemene garage.

Maar bij diverse dealers (gelukkig niet mijn Skoda dealer) hebben ze allerlei jong volk rondlopen die met de franse slag (ookal was het een VW dealer) je auto onderhouden.
 

Hetzer

Forumguru
De dealer is voor kleinere modellen vaak goed goedkoper, zo is een grote beurt voor bijvoorbeeld een de citroen C-1 van m'n vrouw goedkoper bij de dealer dan bij het algemene garage bedrijf bij ons in het dorp.
Heb destijds ook wel eens wat uitgezocht voor mijn oude Fabia, maar ook daarbij was de dealer goedkoper.
 

Rolle

Senior Member
Het onderhoud voor mijn O2 (30K) was iets van een 230€, ik vond dat eigenlijk niet overdreven.

Zeker in vergelijking met mijn volvo als die anar de garage ging (elke 15K) koste dat telkens minstens 300€
 

LenK

Forumguru
De dealer is voor kleinere modellen vaak goed
Dat is dus puur prijspolitiek.
Onderhoud aan een kleine auto zou misschien nog wel duurder moeten zijn omdat alle onderdelen minder toegankelijk zijn.
Dat er meer olie in een groot motorblok gaat snap ik, maar voor de rest?
 

van_der_P

Senior Member
Nu gaat het over gewoon onderhoud, en Skoda heeft net zoals veel andere automerken standaard prijzen, voor standaard beurten.
En dat die goedkoper kunnen zijn dan een niet merkgebonden garage, dat kan ik nog begrijpen. Maar als er echt iets aan mankeert zijn ze dan ook nog voordeliger.
Hier op het forum las ik een verhaal over een kapotte climatronic, dat dat zo verschrikelijk duur is omdat te repareren. Dan vraag ik mij af als je nu naar een bedrijf toe gaat dat gespecialiseerd is in airco's zou het dan niet (veel) voordeliger zijn ? Dit is maar een voorbeeld.
Met andere woorden zou shoppen voor reparaties lonen ?
 

ronald24e

Actief lid
Shoppen loont inderdaad, tevens heb ik ook wel vaker meegemaakt dat de dealer hem ook even naar een bijvoorbeeld aircospecialist brengt, hem de reperatie laat doen en dan vervolgens een hoop geld innen voor het heen en weer rijden.

Dit gebeurt ook veel met schade herstel, de dealers verdienen hier zo belachelijk veel geld mee maar mensen maakt het niet uit want de verzekering betaald wel.

Persoonlijk shop ik altijd voor grotere uitgaven, enige wat ik in de gaten houd zijn de garantiebepalingen maar verder kom ik eigenlijk weinig bij de dealer voor de grotere/duurdere reparaties.
 

yal

Lid
Sinds ik prive rijdt heeft een dealer absoluut geen meerwaarde meer voor mij.

Motorisch mag alleen JB autoservice er nog aankomen. Die lui hebben passie voor autos.

3 keer raden wat een dealer vraagt voor het verwisselen van remblokken. Exclusief materiaal...?

Naar Jos gaat mijn bora ook al jaren, zo ook de golf mk1 gti en zsm. de skoda ook. Probleem is de skoda zit nog 21 maanden in de garantie periode zit.....Is maar goed ook, lijkt wel een maandag morgen auto.....

Fijne lui daar, laten je ook alles zien en de facturen zijn eerlijk...niet iedere beurt tig lampjes en klein materiaal en liters ruitenwisser vloeistof (die niet eens in 't volle reservoir kon)....

grtn yal

grtn yal
 

pierre27

Actief lid
Br3cht,
ik lees in je bericht:
van het moment dat de garantie over is doe ik het zelf
vag-com heb ik dus resetten is geen probleem
Wat is een VAG-COM , waarschijnlijk een uitlees apparaaten, ... hoe duur is hij en waar kun je hem kopen ???
mvg
Pierre:yeah:
 

pierre27

Actief lid
Bobby,
dank voor je reaktie en uit de twee *.html's haal ik een hoop.
Kwam er zelfs achter dat op dit forum ook een VAG-COM discussie aanwezig was.:xyxthumbs:
Net voor de verstreken garantie termijn ga ik er mij zeker in verdiepen, want iedere keer betalen voor het GEBRUIK van de Vag-com in de garage, wat op de rekening staat, kan ik zelf verdienen, dat apparaat van €400,00 hebben zij er in een paar maanden uit.:945:
Prettige avond verder,
Pierre:yeah:
 
Bovenaan Onderaan