1.2. Octavia TSI besteld

sajelair

Nieuw lid
Lang gedubd tussen de Yeti en Octavia maar heb uiteindelijk vorige week bij Auto Primair in Sittard een 1.2 TSI Hatchback Elegance besteld. Een zwarte...Heb mn combi ook daar ingeruild. :winkie:
Kan bijna niet wachten......Levertijd 9 a 10 weken.
Ben wel benieuwd naar de prestaties van de motor. Heb wel proef gereden in een Yeti 1.2 en dat beviel uitstekend.

sajelair

Nieuw lid
De prijs en verbruik. Als ik dezelfde toeters en bellen op de Yeti had willen hebben (Parkeersensor, Climat Control etc.) was ik 2000 euro duurder uitgeweest. Verder denk ik dat de Yeti door zijn stroomlijn meer verbruikt. Darnaast heeft mijn wederhelft nu een eigen autootje en hoef ze niet meer in de mijne te rijden. Zij had liever een hoge instap gehad en dan was t toch de Yeti geworden.

Roak

Lid
Hoi,

Gefeliciteerd met je keuze.

Ik heb voor exact dezelfde afweging gestaan en ook exact dezelfde keus gemaakt !

Ik vond (en vind) de Yeti een hele mooie en goede auto,
maar tegenover de Octavia toch een paar minpunten die ook voor mij de doorslag gaven, zoals verbruik, ruimte en prijs. Bovendien zag ik er tegenop om vrijwel ALTIJD als je iets van formaat in de Yeti mee wilt nemen de stoel(en) eruit te moeten halen (wel handig dat dat KAN overigens)

Ik moet nog een week of 6 wachten :407:

sajelair

Nieuw lid
Klopt, dat gevoel had ik ook. Bedankt voor je reactie. Zal mn ervaringen met de 1.2. delen zodra ik m heb.

Ik rij nu ruim een week in een Octavia Combi 1.2TSI.

Ik kan alleen maar zeggen als je proefgereden hebt in een Yeti 1.2 dan ga je het in de octavia nog beter vinden.

Ik had hetzelfde namelijk heb in de Yeti 1.2tsi proefgereden omdat er nog geen octavia 1.2tsi was en dat vond ik ook voldoende en dus besloten een octavia combi 1.2 te bestellen. In de Octavia vind ik hem nog beter dan in de Yeti. Genoeg power zeker als je hem een beetje in de toeren houd dan weet je niet wat je gebeurt met een 1.2 je zou zeggen dat je met een veel grotere motor op pad bent.

Suc6 met wachten op je auto.

Groeten een tevreden Octavia combi 1.2tsi rijder.

sajelair

Nieuw lid
Nou mensen, vrijdag is het zo ver. Half 3 is uur U en ga ik mn Zwarte Octavia Elegance HB 1.2. TSI ophalen. Heb vandaag mn Octavia Combi 1.6. MPI nog even gepoetst en gezuigd want deze heeft me toch 54000 kilometertjes overal veilig en probleemloos overal heen gebracht.
Ik hou jullie op de hoogte over mijn eerste bevindingen.

sajelair

Nieuw lid
HB Octavia 1.2. TSI

Bwn m gisteren gaan halen. En ik moet zeggen: wat een mooie bak. Was benieuwd naar de prestaties van de motor en ik kan niet anders zeggen super. Ga morgen een langere rit maken. Maar ik kan nu al zeggen dat ik dolblij mee ben.
en, en, en ;) .... hoe bevalt 'ie?

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Ik zie de laatste tijd behoorlijk wat jonge en nieuwe Skoda's in het "Sajelaireriek" rondrijden. Wordt Limburg weer wat mooier.

O2_1.2TSI

Actief lid
@sajelair "En ik moet zeggen: wat een mooie bak."
Ahum...de term "bak" vind ik nou niet echt Skoda waardig. :confused:
Ik lees het wel vaker. Hoe kan je je nieuwe auto, waar je zo trots op bent, nou een bak c.q. leasebak noemen...:(

sajelair

Nieuw lid
1.2 Skoda HB

Dat moet dan een bekende zijn !!!
Inderdaad, ben er erg blij mee. Auto heeft body en kan elke vergelijkinjg met wat voor merk dan ook doorstaan. :winkie:
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Ik zie de laatste tijd behoorlijk wat jonge en nieuwe Skoda's in het "Sajelaireriek" rondrijden. Wordt Limburg weer wat mooier.

Bekende? Ik denk/weet het niet.....wel uit dezelfde gemeente.
Iemand die zichzelf Sajelair noemt, woont in, of is afkomstig uit het Sajelaireriek.
Over anderhalve week wordt in deze gemeente ook dagelijks een S2 GL BL gesignaleerd.

Bovenaan Onderaan