Instapverlichting buitenspiegel

MarijntjeTDI

Actief lid
Goeienavond mensen,

In mijn O2 wil ik aan de passagierskant ook graag instapverlichting inbouwen. De meeste onderdelen heb ik al besteld. Het enige dat ik niet weet welk type stekkertje/kabeltje ik er nog bij moet steken.

Aan de passagierskant gaan er drie draden in en aan de passagierskant maar 2, er moet er dus in het midden 1 bij.

Het is een heel klein kabelschoentje met vergrendeling (kleiner dan bv de spiegelverwarming. Het gaat om de stekker met 2 draden (zwart/wit) op de foto.

Als iemand het weet hoor ik het graag, Alvast bedankt!

Op de stekker staat 52117...

Ik heb op een duits skoda forum ook een artikel hierover gelezen, heb alleen de link niet bij de hand. op het duitse forum staan veel uitgebreide handleidingen incl. onderdelennummers en foto's.

MarijntjeTDI

Actief lid
Klopt heb geeb EBL. Heb de meeste info ook van onze oosterburen alleen is dat een andere aansluiting als dat ik heb. Ach, he wordt een proefje. Zal iendien de tijd dit toelaat (en het daadwerkelijk 'funktioniert) er een how to van maken.

MarijntjeTDI

Actief lid
instapverlichting zi rein en werkt! Het was een kwestie van draadje erbij in de stekker van de deur (pin 1) en de andere draadjes aansluiten op de stekker die er gelukkig bij zat. Was een uurtje werk maar nu is de verlichting heerlijk symetrisch. Als het goed weer is dan zaterdag de wiswas-sensor inbouwen......

MarijntjeTDI

Actief lid
gisteren ook Ledjes in de spiegel gezet voor de instapverlichting i.p.v.de standaard w5w lampjes. Oogt veel frisser!

yup

Lid
Marijntje, kan je mij een how to geven hoe de spiegelkap er precies af moet?

Ik moet mijn rechterknipperlicht vervangen, die is kapot nu. Als je daar ook een how to ofzo van hebt en wat ik moet bestellen, graag.

Ik heb trouwens een 2.0 TDi met DSG van 2005, een Elegance en ik heb beide kanten instapverlichting.

MarijntjeTDI

Actief lid
@ yup: spiegelglas VOORZICHTIG verwijderen door het naar voren te halen met bv 2 plastic spatels, dit zit alleen vastgeklikt. Wel als het glas eraf is even de spiegelverwarmingsdraden loshalen. Daarna kun je de kap recht naar boven trekken. Het kan ook zonder speigelglas te verwijderen maar met glas verwijderd is het wat zichtbaarder. Nogmaals wees voorzichtig want een speigelglas kost ong. Eur 65,-.
Als de kap eraf is kun je op het knipperlicht/instapverlichtingonderdeel het onderdeelnummer zien.

Hierbij de link:

http://www.picomint.de/download/Aussenspiegel_Anleitung.pdf

@quorumz:

Zit wel canbuscheck op maar wellicht via VAGCOM uitgezet. De ledjes die ik gebruikt heb komen uit China (t10 Highpower LED's) Stadslichtjes heb ik al vervangen door canbusled's (ook uit China trouwens.....)

Bovenaan Onderaan