Vreemd gedrag portiervergrendeling en afstandsbediening

pocketboyz

Nieuw lid
Sinds deze week kan ik van mijn Octavia II (2005) met de afstandsbediening de deuren niet meer open doen. Erg gebeurd niets wanneer ik de knop op de ab indruk.

Dicht doen werkt wel, net zoals de achterklep open doen.

Met de sleutel open doen werkt wel, alle deuren openen dan...

Wat zou er aan de hand kunnen zijn?

Falcon

Donateur
Contactje onder het knopje van je autosleutel stuk. Heb je hetzelfde met de reserve sleutel?

red1100

Nieuw lid
heb ik ook gehad ff de sleutel opnieuw inleren staat hier op de site hoe dat moet en staat ook in het instructieboekje.

Petrolhead

Forumguru
Nieuwe batterij erin, heb precies het zelfde mee gemaakt.
Dacht dat het niet aan de batterij kon liggen omdat sommige functies het nog wel deden. Met nieuwe batterij deed alles het weer probleemloos! :laugh:

pocketboyz

Nieuw lid
Ik ga een nieuwe batterij proberen en als dat niet werkt opnieuw inlerenm laat wel weten of het werkt.

Heb helaas geen reservesleutel (ex leaseauto...) Heeft iemand een tip hoe voordelig een extra sleutel aan te schaffen?

MarcoO2

Forumguru
Kan je dealer die niet gewoon bestellen voor je?

Overigens, er loopt dus ergens nog iemand met jouw autosleutel rond? :(

hjk82

Nieuw lid
Denk inderdaad dat het aan de batterij ligt, wij hebben onze auto net 3 weken en toen werkte de AB afgelopen week ineens niet meer. Heb even de batterij eruit gehaald en opnieuw geplaatst en was het opgelost, zat waarschijnlijk los. in jou geval zal de batterij waarschijnlijk leeg zijn.

pocketboyz

Nieuw lid
Een nieuwe batterij was inderdaad de oplossing! ongelovelijk aangezien dicht en kofferbak nog werkten maar waar!

Hartelijk dank voor de tips!

nomad

Senior Member
Heb je dat gemeld aan je verzekering ?

Als je na diefstal twee sleutels moet overleggen heb je wel een probleem.

cvegreen

Forumguru
Nomad , dat is dan in sommige gevallen helemaal niet te doen , als ze eerst je huis onderste boven hebben gekeerd en de sleutel in je huis gevonden hebben , dan kan je geen twee sleutels afgeven . Nu ik dit schrijf denk ik in mijn eigen , wat een bekrompen gedachte , heb nog nooit sleutels moeten afgeven aan iemand , behalve dan aan iemand die met mijn auto ging gaan rijden . Ik heb wel al vaker een auto gekocht zonder reserve sleutels . Mijn Diane , BX en XM hadden al zeker geen reserve sleutels . Mijn eerste auto ook niet dacht ik . Dus het gebeurt wel vaker dat je geen reserve sleutels hebt . Verzekeringen hebben toch geen recht je sleutels op te vragen ? Of kunnen de verzekeringen dat in Nederland wel ?

LenK

Forumguru
Bij een fietsverzekering is het wel gebruikelijk. Ik heb nog nooit hierr op gezocht in mijn polisvoorwaarden, maar ik geloof niet dat het er in staat. Maar het klinkt eigenlijk niet onlogisch.

Captain Hook

Forumguru
Ik zou in ieder geval nooit een auto kopen zonder dat ik ALLE originele sleutels erbij kreeg...
Anders is het wachten op het moment dat je auto 'zomaar' van je oprit verdwenen is. :ahum:

nomad

Senior Member
Dat bedoel ik en dan is het erg lastig bewijzen denk ik bij de verzekering. Maar goed, kijk de polisvoorwaarden eens na en vraag het ze gewoon. Misschien als je het vantevoren meld, dat ze er een aantekening van maken, achteraf zal een stuk lastiger zijn denk ik.

hemi24

Forumguru
Auto met maar één sleutel kopen? Dan had de verkoper zeker wel heel erg mooie blauwe ogen, of was het een verkoopster?
Dit neigt wel heel erg naar grijs circuit!

Bovenaan Onderaan