Van Qashqai naar Yeti

patrick13

Nieuw lid
Tja je hebt hele rare mensen....ik dus.

Met veel moeite een Qashqai in Connect edition besteld met de mooie 18"velgen. Geleverd in januari 2010. Tijdens de levertijd was mijn oog al gevallen op de Yeti maar vond hem te duur in 4x4....maar wilde wel de 1.8 TSI motor hebben.

Vorige week gek gedaan en Qashqai particulier verkocht voor zeer goed bedrag...gebeld naar Skoda dealers die een demo Yetti hadden staan. Demo gevonden in Elegance uitvoering met 4x4, panorama schuifdak....en maar 5000km op de teller...auto wel van 10-2009 maar wel even voor ruim 5000 euro onder de nieuwprijs(geen inruil).

Dus ben nu sinds 10-2 in bezit van de Aqua gekleurde Skoda Yeti 1.8 Elegance.....gelijk 200km rit retour in een soort van sneeuwstorm(vanaf duitsegrens naar het westen) dus gelijk 4x4 goed kunnen testen. Kan niet anders zeggen dan super!! Die auto rijdt echt geweldig...wat een wegligging en een vermogen heeft die motor trouwens...echt top.
Rijdt zeker stukken beter dan de Qashqai(die ook niet verkeerd reed hoor). Ruimte in Yeti is wel veel beter dan in de Qashqai.
Kofferbak bleek helaas te zijn voorzien van de dubbele bodem en reserve wiel en daardoor stuk minder groot....ga even kijken of ik die niet kan laten zakken zodat ik lekker grote kofferbak heb....weet iemand of dat kan trouwens?

Verbruik ga ik wel merken. Met de Nissan 2 liter (2wd) reed ik ongeveer 1 op 10(normaal/rustig rijden) dus hooop dat met de Yeti ook te halen.

nemo

Senior Member
Welkom! Je bent idd wel een aparte, zo'n nieuwe qashqai verkopen!! dat je een yeti koopt vind ik dan weer minder raar, dat is gewoon heel cool :D

Veel plezier ermee! En foto's zijn altijd leuk!!

cvegreen

Forumguru
Welkom hier op het forum , een rare ommezwaai , maar wel een mooie ommezwaai . Ik vind ze ook wel leuk de yeti

Hilbert

Nieuw lid
Ik krijg ook de 1.8 tsi met 4x4 , Elegance, panaramodak, etc.
Dijk van een motor (!) die de Yeti een echte volwaardige SUV maakt.
Goeie keus Patrick!

Falcon

Donateur
Ennuh laat de foto's maar komen! :)... trouwens mag ik je gelijk even uitnodigen voor de meeting op 8 mei? Zie mijn handtekening.

Prachtig...we horen nog wel meer van je ! Onze Demo Yeti 4x4 krijgen we in mei 2010

dus nog even wachten...

Hilbert

Nieuw lid
@Patrick, je kunt de foto's uploaden op deze gratis server: http://imageshack.us/ Daarna de URL-link kopieeren. Vervolgens op forum in je bericht op het knopje figuur/afbeelding toevoegen drukken en de URL daar plakken.

Ik ben benieuwd hoe het panoramadak bevalt. Je boft wel met je snelle ruil. In dit weer is 4x4 geen overbodige luxe.

patrick13

Nieuw lid
ps weet iemand de naam van de kleur....die weet ik namelijk zelf niet eens.

@Hilbert...eergister had ik even een zonnetje hier en toen heerlijk met dak open gereden in de stad....echt top...het is dan wel geen cabrio.
(had ook nog een MX5 voordat ik de Qashqai kocht) maar geeft wel goed "open rijden" gevoel.

Bijlagen

• img0345i.jpg
    img0345i.jpg
    95,8 KB · Weergaven: 108

Hilbert

Nieuw lid
Ik vind alleen dat de Yeti weinig keuze heeft in de velgen. Ik ben blij dat ik toch voor de Spitzberg heb gekozen. Ik vind bovenstaand velgen klein ogen op de Yeti, ondanks ze ook 17" zijn.

TamRex

Actief lid
Tja je hebt hele rare mensen....ik dus.
............kofferbak bleek helaas te zijn voorzien van de dubbele bodem en reserve wiel en daardoor stuk minder groot....ga even kijken of ik die niet kan laten zakken zodat ik lekker grote kofferbak heb....weet iemand of dat kan trouwens?

Ben ook benieuwd of dat kan, mogelijk kan ik het reservewiel (als ik die wil meenemen) ook op een andere manier bergen (event. staand).

Nog even een aanvulling!
Ik had een Qashqai op 't oog maar moest er van af zien vanwege de breedte (spiegels konden niet goed opgeklapt worden). Heb er na het lezen van allerlei rapporten geen spijt van.
Verder vind ik het toch maar een 'samengeraapt' model.
Ik denk dat potentiële kopers van een Skoda (b.v. ons SUV(je)) een beetje wantrouwend zijn t.o.v. de merknaam, dat was ik in het begin ook een beetje !!
M'n schoonvader heeft ooit zo'n 'pruttelend autootje' gehad hahaha. Maar ja, die tijd licht ver achter ons.
Als je nu verteld dat Skoda een volle dochter is van VW, met veel VW-spul, dan stijgt de interesse toch wel.

reservewiel en vloer zijn simpel eruit te halen. Bestaat uit kunstof segmenetn opruimbakjes en de afdekplaat is los en zo eruit 2 minuten werk.

Je hebt dan de origine vloer.

Ik heb juist voor deze optie gekozen omdat dan de vloer gelijk ligt met de opening van de achterklep. Zo hoef je niet echt te tillen om er iets in of uit te halen.

Wasmachineman

Forumguru
Toeval of niet, nu zitten we weer in Patricks topic. Ik had het er vorige week nog over met Constant....wie is er niet benieuwd hoe alles is afgelopen ?? Weer een Yeti gekocht of ....?:ahum:

LenK

Forumguru
Ik had een Qashqai op 't oog maar moest er van af zien vanwege de breedte (spiegels konden niet goed opgeklapt worden)
Is wel cm werk geweest dan. Yeti staat zelfs voor 1cm breder in de specificaties (Q:1783, Y:1793)

Bovenaan Onderaan