Superb Combi besteld !

Skody

Actief lid
Na 3,5 jaar zeer tevreden in de Octavia Combi 2.0 TDI (140 PK) met 160.000 km gereden te hebben, zijn we toe aan het uitkiezen van een nieuwe leaseauto. Zat al aan mijn max voor wat betreft de kilometers, maar toch voor elkaar gekregen dat ik van de leasemaatschappij langer mag doorrijden en dus de Superb Combi kan gaan bestellen. Vorige week zaterdag naar de Sneak Preview van de Superb Combi bij PON in Leusden geweest. Dit heeft voor mij de doorslag gegeven. Wat een enorme hoeveelheid auto voor een 'relatief' gunstige prijs (in vergelijking met de uitgeklede familieleden Volkswagen en Audi in ieder geval...). Vandaag m'n nieuwe leaseauto besteld:

- Superb Combi Elegance Business Line, Pearl Black Magic Metallic
- 2.0 TDI / 170 PK CR met DSG
- Zwart Onyx leder interieur met hout
- Stoelverwarming
- Klasse III Alarm (tegenwoordig standaard in BL)
- Columbus Navigatie (wordt geëtst door de dealer met sticker)
- Achteraf verlagen (circa 3 cm)
- Sunset
- In plaats van de bijbehorende Venus velgen, de Trifids (17 inch) genomen icm de verlaging. Tóch sportief en anders gaat t met 18 inch en 3 kids wel wat te stug worden schat ik in...

Produktieweek schijnt volgens de dealer nu week 6 te zijn, dus eind februari - begin maart wordt ie dan verwacht. Nog een tijdje geduld dus...

Ben benieuwd of er nog meer leden zijn die inmiddels tot bestelling zijn overgegaan of aan het overwegen zijn de Superb Combi te gaan nemen !

autoleip

Nieuw lid
Ik heb gisteren ook superb combi 3.6 fsi 4x4 elegance business line besteld!!
Mocca brown met licht interieur en verder panoramisch dak, 18 inch themisto,elektische achterklep, decor mirage omdat ik het hout niet mooi vind.
Ik rij nu in een octavia combi 1.8 tsi elegance businessline naar volle tevredenheid maar ik heb een paar weken geleden proefgereden in de 3.6 superb en was er helemaal weg van.

Gieliovd

Forumguru
Skody, gefeliciteerd met je fantastische bestelling! Wat een dijk van een wagen... Ik ben jaloers :)

En Autoleip, welkom op het forum en jij ook gefeliciteerd! Misschien kan je jezelf nog even voorstellen? Vinden we altijd wel leuk!

Beide succes met wachten en alvast veel plezier!

cvegreen

Forumguru
Wat een mooie auto heb je mogen uitkiezen zeg . Amai , dat is nogal een mooie lijst .
Die 3,6 fsi is hier in belgie niet te betalen aan verzekering voor gewone mensen . Je betaalt je blauw aan verzekering en taksen .

Merwe

Nieuw lid
Superb Combi Amb BL 1.8TSI DSG

Superb Combi Ambition 1.8 TSI Businesline DSG besteld in de kleur Cappucino beige met de opties;
MDI
Reservewiel
Bluetooth
Columbus navigatie ipv Amundsen
Electrisch verstelbare bestuurdersstoel

Volgens de dealer productie planning week 3 en levering week 6 - 2010
Dat wordt voor eind februari de weg op met die chique bak.

EdK

Forumguru
Superb Combi Ambition 1.8 TSI Businesline DSG besteld in de kleur Cappucino beige met de opties;
MDI
Reservewiel
Bluetooth

Ten eerste gefeliciteerd met de aanschaf van de nieuwe ministerwagen van onze regering !
Maar één ding wil ik wel kwijt aan je !
Je durft om de Amundsen om te ruilen voor de Columbus !
Snuffel maar eens op het forum hier om te zien hoeveel er al uit Skoda's zijn gestolen !
En na opnieuw er weer één ingebouwd te hebben ze een tweede bezoek kregen van het gilde der criminelen !
Als dit nieuws voor jou nieuw is overdenk het dan toch even , wist je er al vanaf dan zal het een overwogen keuze geweest zijn en staat je wagen waarschijnlijk in de kluis van de nederlandse bank geparkeerd !!?? :D

MarcoO2

Forumguru
Het hangt er natuurlijk wel heel erg vanaf waar je woont en waar je auto meestal staat. In mijn regio is het diefstalregio gelukkig ook stukken kleiner, in ieder geval lang niet zo groot dat ik er de Columbus voor zou laten staan!

Maar gefeliciteerd met de aanschaf van deze auto, mooie, volledige uitvoering! En een heeeeeeerlijke motor!

EdK

Forumguru
Het hangt er natuurlijk wel heel erg vanaf waar je woont

Klopt, en dat zie je ook terug in verzekeringspremies en de woonplaats waar je woont !
Maar vanwege dat ik nergens de woonplaats of streek terug kon vinden, leek het me toch een waarschuwing waardig !
Anders moeten we straks weer huilende mannen troosten, en als ik ergens een hekel aan heb ..........................:grin: :santa:

Aiii

Lid
Bovendien heeft niet iedereen zijn auto 's nachts buitenstaan, dat maakt natuurlijk ook nogal een verschil.

Merwe

Nieuw lid
Columbus is een weloverwogen besluit. Gelezen over het krakersgilde. Gelukkig in mijn regio (nog) rustig. Dealer gaat wel iets aanbrengen om het gilde af te schrikken en standaard nu alarm in de auto.
Hopen dat we gespaard worden voor ellende.
Kan in het ergste geval met m'n slaapzakje in de extra combi ruimte.

darkshadow

Nieuw lid
Nou bij mij thuis is er ook een besteld.
Een S2 combi 1.8 dsg elegance BL
Met als extra opties 18" velgen, automatische achterklep, zilveren sierinleg in dashbord en dubbele laadruimte.
Wordt half februari verwacht.

Er wordt nu nog getwijfeld over of we hem gaan chiptunen of niet. En dan nog door ABT of door JD. Kan die 7 traps DSG chiptuning eigenlijk wel aan?

darkshadow

Nieuw lid
Nu een octavia combi 1.9tdi uit 2004 met inmiddels 228000 kilometer op de teller. Dit is een diesel en de S2 combi gaat een benzine worden. Na goed rekenen lag het omslagpunt op meer dan 50000 kilometer en mijn vader rijd ong 40000 per jaar.

Zelf rijd ik een golf 4 met een 2.3 V5 uit 1999 met 198000 kilometer op de teller. Helmaal standaard, dus niet verssjonnied. Nu komt het vermogen tenminste een beetje gelijk te liggen.:D

Wasmachineman

Forumguru
Had je nog nooit eerder van dit forum gehoord ?
Leuk dat je er bij bent nu.
V5 2.3 is ook niet verkeerd trouwens !
Dat is toch een Highline altijd dus luxe...

Er zal wel iemand wel komen met tips over tuning.
In elk geval fijne feestdagen.

Delight

Actief lid
MDI
Reservewiel
Bluetooth

Dit meen je toch niet?
Is een reservewiel tegenwoordig een optie????? :shocked:
Het moet toch niet gekker worden!

Maar super auto's jongens!
Vooral die 3,6...die wil best van z'n plek heb ik het idee...:super:

EdK

Forumguru
Dit meen je toch niet?
Is een reservewiel tegenwoordig een optie????? :shocked:
Het moet toch niet gekker worden!

Tsja het is zo , net als de asbak tegenwoordig ook een optie is !!
War denk je dat die paraplu anders van betaald wordt ?
Juist door het laten vervallen van het reservewiel !:D

:santa:

MarcoO2

Forumguru
Vooral die 3,6...die wil best van z'n plek heb ik het idee...:super:
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje tegenvallen... heb vrijwel dezelfde cijfers met een gechipte 1.8!

topsnelheid in km/u 247
0-100 km/h in sec 6,6
max verm. in kW/pk 191 / 260
bij toerental 6.000
max koppel in Nm 350
bij toerental 2.500

Maar 't is wel een supermooie wagen in een super uitvoering!

Bovenaan Onderaan