[O1] Mogelijkheid Aerotwins

Axel

Lid
Aangezien mijn ruitenwissers inmiddels al wat slechter aan het worden zijn was op zoek naar ruitenwissers. Nu kwam ik aerotwin ruitenwissers van Bosch tegen. Nu is mijn vraag of iemand hier ervaring mee heeft.
Zag namelijk ook dat mensen te complete armen met wissers van een VW golf 4 over hebben gezet. Is dit mogelijk? Is dit een speciaal type of wat?

Axel

Lid
Bedankt voor de link naar die testresultaten. Straks is even lezen.
Vroeg me alleen af wat nou het voordeel is als je hele arm zou vervangen. Zit hier een optisch verschil in (platter ofzo) of blijft het vrijwel hetzelfde...

skodaoctavia2

Actief lid
geen verschil, de fabia hier heeft de universele aerotwins, de octie heeft de originele er op. nog platter en de arm schraapt over je ruit.:santa:

Ik ben zeer tereden over de aerotwins. Deze staan toch standaard op de O2? Ik heb gisteren alle drie de ruitenwissers vervangen. Ze zijn dus 85.000 Km meegegaan. Probeer dit maar eens met gewone ruitenwissers. Ze vegen ook zeer goed vind ik. Het was wel €47 bij de dealer maar dat valt eigelijk best mee. Bij AUTO 5 was het €63 voor enkel de voorste twee. Dan zaten ze wel in een doosje van BOSCH. Die van bij de dealer zaten in een witte doos maar er stond op: made in Belgium. Daarmee weten we natuurlijk dat het ook originele BOSCH zijn.

Rolle

Senior Member
Ik ben zeer tereden over de aerotwins. Deze staan toch standaard op de O2? Ik heb gisteren alle drie de ruitenwissers vervangen. Ze zijn dus 85.000 Km meegegaan. Probeer dit maar eens met gewone ruitenwissers. Ze vegen ook zeer goed vind ik. Het was wel €47 bij de dealer maar dat valt eigelijk best mee. Bij AUTO 5 was het €63 voor enkel de voorste twee. Dan zaten ze wel in een doosje van BOSCH. Die van bij de dealer zaten in een witte doos maar er stond op: made in Belgium. Daarmee weten we natuurlijk dat het ook originele BOSCH zijn.

Dan zit er precies toch wel wat verschil op de marges bij de dealers. ik heb vorige week de wissers vooraan laten vervangen 50.18€ voor de wisserbladen

Allez, dan ben ik niet slecht gesteld. Ik heb ze d'er wel zelf opgezet. Is echt wel 45 seconden werk. De voorste waren €18.51 het stuk btwi. Misschien hebben ze wat geteld voor het plaatsen. €14 is toch wat veel hoor. Het zou volgens die prijs 20 minuten werk zijn.

Rolle

Senior Member
Het opzetten hebben ze niet gerekend (alle staat toch niet op de factuur) de prijzen zijn wel verschillend voor de grote en kleine wisser (weet niet exact meer welke hoeveel kostte)

guitar_billy

Senior Member
Aangezien mijn ruitenwissers inmiddels al wat slechter aan het worden zijn was op zoek naar ruitenwissers. Nu kwam ik aerotwin ruitenwissers van Bosch tegen. Nu is mijn vraag of iemand hier ervaring mee heeft.
Zag namelijk ook dat mensen te complete armen met wissers van een VW golf 4 over hebben gezet. Is dit mogelijk? Is dit een speciaal type of wat?

hallo, mijn O1 is van 2003 daar heb ik een hele tijd geleden Bosch aerotwin op gezet als vervanging van de standaard wissers. Ik heb geen armen vervangen, de wissers zijn ¨aftermarket¨ ofzo, kun je dus meteen je bestaande armen klikken. Mijn universele garage wist precies welke te bestellen.

Ik heb even geen foto bij de hand, maar de originele armen lopen dus wat omhoog, zoals bij de originele ruitenwissers. Als je echt perse platte armen wil zul je deze moeten vervangen. Voor mij was het geheel mooi genoeg om zo te laten.

Oh, en ze wissen prima. maar dat deden de ´ouderwetse´ wissers ook !

guitar_billy

Senior Member
vanavond even gauw twee fotootjes gemaakt :
1) een af-fabriek aerotwin met platte wisserarmen (grijze Polo)
2) wisserbladen vervangen door aerotwin, originele wisserarmen (zwarte Octavia)

Bijlagen

• RIMG0008.jpg
    RIMG0008.jpg
    93 KB · Weergaven: 21
  • RIMG0009.jpg
    RIMG0009.jpg
    93,4 KB · Weergaven: 24
Bovenaan Onderaan