Opties die niet in prijslijst staan

Frankie

Actief lid
Hoi...

ik ben al lange tijd tevreden gebruik aan het maken van mijn huidige en tevens tweede geleasde Octavia. Helaas is hij alweer bijna op (160.000km van de 180.000 overschreden). Nieuwe auto dus weer. Als het aan mij lag wederom een Octavia, de derde dus. Maar helaas blijk je op de Business Line maar een héél beperkt aantal opties te kunnen bestellen. Twee welke ik graag wil (dimmende buitenspiegels en deels leren bekleding) staan er niet bij. Heeft iemand ervaring met het verkrijgen van opties welke niet in de prijslijst staan ? Een verkoper bij onze lokale dealer beloofde me vandaag met de importeur te bellen over de mogelijkheden.

Ps: de techniekers onder ons zullen me vast kunnen vertellen wat er technisch nodig is als je een model met alleen dimmende binnenspiegel achteraf wilt voorzien van dimmende buitenspiegels. Bedrading etc is er toch vast allemaal al ? Graag alleen serieuze reacties, dus van collega rijders die er echt iets over weten !!

Thanks !!!

___JC___

Forumguru
Mbt de dimmende spiegel zou ik niks kunnen zeggen, maar deels leren bekleding moet toch geen probleem zijn lijkt me. Kan je gewoon bij de dealer bestellen waarmee het ook buiten de bijtelling blijft.

Ik heb zelf een Superb BL besteld. Er zijn ook een aantal opties standaard niet leverbaar op dit model (sportonderstel, Themisto velgen). Die kunnen wel geleverd worden, maar dan als losse accessoire en dus vaak iets duurder.

Falcon

Donateur
De zelfdimmende buitenspiegels is inderdaad ook een wens van mij op de BL van de Octavia, dus ik ben heel benieuwd of je voor me kaar krijgt.

Ook geldt dit voor mij aangaande het schuifdak.

Ralph

Lid
Op de RS zit dit allemaal standaard! Afhankelijk welke motor je wilt hebben op de BL zou het prijsverschil wel eens heel klein kunnen worden!!

___JC___

Forumguru
De BL is veel goedkoper om te leasen dan een RS. Gaat niet alleen om aanschafwaarde he. Leasemaatschappijen krijgen trouwens ook dikke kortingen op de BL versies volgens mij.

Ralph

Lid
Je hebt helemaal gelijk JC, leasemaatschappijen kijken inderdaad niet alleen naar aanschafwaarde. De restwaarde van een RS is misschien wel hoger na 4 jaar. Alleen het onderhoud is weer duurder. Waarschijnlijk dat er een fors verschil zit in verzekeringspremie....Als ie geleased wordt met brandstof zal de RS ook een stuk duurder uitvallen...

Maar wat een auto heb je dan ;))

Wouter@O2

Nieuw lid
Herkenbaar...

Hoi...

ik ben al lange tijd tevreden gebruik aan het maken van mijn huidige en tevens tweede geleasde Octavia. Helaas is hij alweer bijna op (160.000km van de 180.000 overschreden). Nieuwe auto dus weer. Als het aan mij lag wederom een Octavia, de derde dus. Maar helaas blijk je op de Business Line maar een héél beperkt aantal opties te kunnen bestellen. Twee welke ik graag wil (dimmende buitenspiegels en deels leren bekleding) staan er niet bij. Heeft iemand ervaring met het verkrijgen van opties welke niet in de prijslijst staan ? Een verkoper bij onze lokale dealer beloofde me vandaag met de importeur te bellen over de mogelijkheden.

Ps: de techniekers onder ons zullen me vast kunnen vertellen wat er technisch nodig is als je een model met alleen dimmende binnenspiegel achteraf wilt voorzien van dimmende buitenspiegels. Bedrading etc is er toch vast allemaal al ? Graag alleen serieuze reacties, dus van collega rijders die er echt iets over weten !!

Thanks !!!

Herkenbare situatie. Ik ben ook een leaserijder en mijn nieuwe Octavia Elegance Business wordt in januari geleverd. Ook ik heb me erg verbaasd over de beperkte opties die je bij dit model kunt bestellen. Maar:
- De prijslijst van de niet business octavia's bevat een complete lijst aan accesoires, die door PON worden geassembleerd, waaronder bijvoorbeeld een alarm. Heel vreemd dat dit niet en-fabriek kon (zeker gezien de populariteit van de columbus onder het dievengilde), maar via deze weg dus wel. De prijzen voor de accesoires liggen vaak, inclusief montage, lager dan dat dit via een dealer gebeurt. Daarnaast komt dit, zoals je waarschijnlijk zult weten, buiten de fiscale bijtelling.
- Lederen bekleding kan meestal achteraf voor een (nagenoeg) zelfde prijs via de dealer. Ik laat mijn O2 via een dealer in Veldhoven (Verdaat) voorzien van leer, waarbij niet wordt gewerkt met hoezen. De stoffen bekleding wordt losgehaald en wordt opnieuw bekleed met leer. Bijkomend voordeel (wederom naast de fiscale bijtelling) is dat ook bijvoorbeeld de achterkant van de stoelen van echt leer zijn. Dit in tegenstelling tot de en-fabriek optie waarbij het kunstleer betreft.

Hopelijk heb je hier wat aan. Ik zal, als mijn auto geleverd is, foto's online zetten van de accesoire alarm en de nabouw lederen bekleding.

hemi24

Forumguru
Vallen de dimmende buitenspiegels niet onder de uitrusting die altijd in combinatie gaat met de memorystoelen?!? Volgens mij gaat er dan wat meer elektronica naar de voordeuren...

Frankie

Actief lid
Vallen de dimmende buitenspiegels niet onder de uitrusting die altijd in combinatie gaat met de memorystoelen?!? Volgens mij gaat er dan wat meer elektronica naar de voordeuren...

Nope en niet zeker :-) In mijn huidige O2 Business heb ik ze als losse optie kunnen bestellen voor €220. Dat was in begin 2007. Nu worden ze inderdaad alleen aangeboden op de elegance, maar met het door jou vermelde pakket.

hemi24

Forumguru
Zou in elk geval geen slechte optie zijn, want ondertussen rijden er meer mensen rond met foutief afgestelde lampen dan correcte... Vooral de busjes van R-nault zijn berucht..!

Frankie

Actief lid
Hey, ff een update. Klantenservice SKoda heeft al hele tijd geleden gereageerd. Konden niets voor me betekenen :-/ Leer moest dan maar achteraf en dimmende spiegels krijg je alleen bij dure pakketen en dan alleen al aan bestuurderszijde (UK etc !?!?!). Maar goed.. Een korte flirt met VW (Golf) is voorlopig weer vastgelopen wegens te kleine kofferbak en andere zaken. Tevens bleek mijn liefde voor de O2 toch sterker toen ik mijn tweede O2 uiteindelijk, met pijn in mijn hart, moest inleveren. Ik ga dus nu, als het een O2 wordt, leer achteraf doen en uitzoeken of de dimmende spiegels geen kwestie is van glas vervangen.

Ik hoop dat leer achteraf inderdaad net zo goed wordt gezet dat je niet als zodanig (after market) ziet. Hebben ze ook de standaard kleuren beschikbaar ? (Ivory in mijn geval) en moeten voor leer op de deuren de panelen er helemaal af ? hoop van niet...

Mistraller

Senior Member
Ik heb een Octavia Greenline Business besteld en had daar graag een affabriek alarm bijgehad, zoals in de standaard optielijst staat voor 300 euro. Maar helaas is dat dus niet mee te leveren op de greenline bus. Hiermee is het dus het enige model waar je dat NIET op kan bestellen. Terwijl er juist een navi in zit. Ik vond het zo vreemd, maar volgens nieuwkoop kon het niet anders. Wel achteraf inbouw, maar dan kost het 799, dus bijna 3x zo duur...

Bovenaan Onderaan