Tegenvallende AERO ruitenwissers

Falcon

Donateur
Met het veranderende weer zijn de ruitenwissers druk bezig om hun werk te doen. 1 maand geleden zijn mijn ruitenwissers vervangen na een kilometerstand van 47.000km.

Maar nu blijken weer mijn verwachtingen te hoog van de AERO ruitenwissers. Want elke keer als ze naar beneden (naar boven gaat goed) heb ik allemaal strepen op mijn raam. :1884: Dit zorgt er voor dat mijn zicht bar slecht is.

Al een paar keer door de wasstraat geweest en dan gaat het voor een aantal dagen weer goed, maar daarna is het al gauw weer raak.

Iemand enig idee wat hier nog aan te doen valt? Zou het kunnen liggen aan de ruitenvloeistof?

Of ben ik gewoon een zeikerd? :tongue:

MarcoO2

Forumguru
Dat is irritant... want de strepen blijven achter als de wissers naar beneden gaan, dus na de laatste slag blijven je ruiten altijd vies! Ik heb er totaal geen last van, is het niet een verkeerde afstelling van de wissers? Anders misschien even door de dealer naar laten kijken?

Klinkt bekend. Heb gelijksoortige problemen.

Ik heb geen idee welke ruitenwissers ik heb, maar ze zijn al zeker 1 jaar oud en eigenlijk al geruime tijd aan vervanging toe, maar ben het door het mooie weer van de afgelopen maanden elke keer vergeten. :407:

Heb vorige week eens met een goede glas ontvetter zowel de voorruit als de wissers eens goed onderhanden genomen en dat heeft het zicht toch ernstig verbetert, waardoor nu blijkt dat ik de boel aan de binnenkant ook eens goed moet ontvetten. :icon_smile_dead:

hemi24

Forumguru
Met MarcoO2 eens, super irritant en gelukkig ook hier geen last van. Ook niet bij m'n vorige O2, waarvan ik juist het idee had dat de wissers lang meegingen: heb ze pas bij 90k laten vervangen, hoewel ze nog niet 'versleten' waren. Wellicht heeft de monteur de armen iets verbogen en is de stand nu niet goed (meer).

Wat mij wel opvalt, is dat de achterwisser (door bolling achterruit?) niet altijd even goed z'n werk doet en precies in het zichtveld van je achteruitkijkspiegel een vlek achterlaat.

Normaalgesproken zou je juist na een bezoek aan de wasstraat problemen verwachten, tenzij je altijd voor een programma kiest zonder de was...

Geen overmatige vorm van steenslag op je voorruit?

LenK

Forumguru
nu blijkt dat ik de boel aan de binnenkant ook eens goed moet ontvetten.
Ja nu met die laagstaande zon in de ochtend en avond spits. Ik zag geen r**t meer doordat de binnenkant vies was.
Maar voorruit binnen goed schoonmaken is een beetje lastig. Spiegel in de weg, auto te breed om de hele ruitbreedte ineens te doen, ruit loopt onderaan te ver van je af en de ruimte loopt in een punt toe zodat het randje net boven het dashboard ook maar hannesen is omdat je er met doek niet meer goed tussen kunt.
Als je op je dashboard knoeit moet je dat ook weer uitwrijven.
Ik maak 10x liever de buitenkant schoon dan de binnenkant.

Ronnie

Forumguru
'T is belangrijk dat het wisserblad op de helft van z'n weg precies loodrecht op de ruit staat, dit kun je makkelijk afstellen door een "bacho" (tang beschadigd de arm) op het platte gedeelte van de arm te zetten (zo dicht mogelijk bij het blad) en de arm te verdraaien tot de stand loodrecht is.

Falcon

Donateur
Net even in mijn pauze bij de dealer geweest. Bleek inderdaad net een slagje te zitten in de arm en dit is terplekke gelijk even gerepareerd.

Bakje koffie en het was weer klaar + een schone auto, want ze hebben gelijk even door de wasstraat heen gehaald. (wat meer rook naar een subtiele hint trouwens ;)). Van Heukelem.. bedankt maar weer!~

Binnenkant voorruit vies --> guilty!

Trouwens zag een modelauto staan met precies mijn kleur.. 12,50 .. gelijk maar meegenomen. Ik moet en zal even geld uitgeven bij dealer :D

Nieuwe Yeti stond ook voor de deur een mooie witte:

IMAGE_006.jpg

7 november gereserveerd voor proefrit :)

MarcoO2

Forumguru
Kijk, snel en goed geregeld weer! Nu nog die binnenkant schoonmaken... k-klusje, inderdaad! Moet je voor de grap eens een tomtom op de binnenkant plakken... dan moet je wel!

Octavia_II

Actief lid
Wat mij wel opvalt, is dat de achterwisser (door bolling achterruit?) niet altijd even goed z'n werk doet en precies in het zichtveld van je achteruitkijkspiegel een vlek achterlaat.

Nadat ik een nieuwe ruitenwisser heb gekregen had ik hier ook last van, is echter na verloop van tijd gewoon beter geworden.

Groet,

Charlie

Bovenaan Onderaan