Zijwindscherm v.s. schuifdak

MinT

Lid
Ik sta op het punt om een skoda te bestellen. Ik ben er nog niet uit of het een Octavia of Superb gaat worden.

De reden is simpel : budget.

Nu mijn vraag : zijn er rokers onder de leden die een zijwindscherm hebben en helpt het ook echt (om de rook naar buiten te krijgen)

Ik heb vroeger een Octavia SLX gehad met schuifdak af fabriek en merkte bijv. dat alles best goed was behalve dan dat er bij het portier ook koude lucht naar binnen kwam. Dit schijnt zo te horen (wat niet prettig is in de winter)

Als dus zijwindschermen voldoende zijn dan ben ik van een kostenpost c.q. de schuifdak-optie 'verlost'. Anders moet ik een kleinere motorisering nemen etc.

http://www.stylingheaven.com/contents/nl/d9372.html

RCS

Lid
Ik sta op het punt om een skoda te bestellen. Ik ben er nog niet uit of het een Octavia of Superb gaat worden.

De reden is simpel : budget.

Nu mijn vraag : zijn er rokers onder de leden die een zijwindscherm hebben en helpt het ook echt (om de rook naar buiten te krijgen)

Ik heb vroeger een Octavia SLX gehad met schuifdak af fabriek en merkte bijv. dat alles best goed was behalve dan dat er bij het portier ook koude lucht naar binnen kwam. Dit schijnt zo te horen (wat niet prettig is in de winter)

Als dus zijwindschermen voldoende zijn dan ben ik van een kostenpost c.q. de schuifdak-optie 'verlost'. Anders moet ik een kleinere motorisering nemen etc.

http://www.stylingheaven.com/contents/nl/d9372.html

Ik zou zeggen stop met roken. Met het geld dat je bespaart kun je de Superb rijden en ben je ook van de vraag/kostenpost schuifdak of zijwindschermen af! :winkie:

Neptukker

Forumguru
Ik zou zeggen stop met roken. Met het geld dat je bespaart kun je de Superb rijden en ben je ook van de vraag/kostenpost schuifdak of zijwindschermen af! :winkie:
Ik wil met niet met je privé keuzes bemoeien maar een rookvrije auto kent ook een wat betere inruilwaarde. Zo bespaar je weer wat geld.

MinT

Lid
OK. Misschien moet ik het wat verduidelijken :
- Budget moet je relatief zien : ik bestel een leaseauto. Het zal me een biet wezen wie de volgende berijder is. Als een schuifdak beter is moet ik dus een kleinere motorisering nemen --> budget-vraagstuk.

- Wel / niet roken : klinkt als een super spannende discussie maar daarvoor zou ik dan een nieuwe topic moeten openen.

De vraag is en blijft : wie heeft ervaring met zijwindschermen m.b.t. het roken. Is het echt de moeite waard om alleen hiervoor een schuifdak te nemen ?

EdK

Forumguru
Gaan we nu hier ook al bepalen of je wel of niet mag roken in je eigen vervoersmiddel ??
Laat ik dan voorop stellen dat GEROOKT vlees langer mee gaat dan rood vlees !!

Maar ik ben dus een roker met zijschermen op mijn voorruiten en zolang je de ramen op een kier van max 2 cm zet dan trekt hij de rook inderdaad goed naar buiten en beter dan als je die schermpies er niet op hebt
Bijkomstigheid is tevens dat als het regent en je rookt niet , dan kun je evengoed met raam iets openrijden zonder dat regenwater naar binnen te krijgen !

Ik kan je alleen maar aanraden om het voor de prijs niet te laten en ze er standaard gewoon bij te bestellen en te laten plaatsen !

EdK

Forumguru
Was er ook een bepaalde reden om geen schuifdak te nemen ? Behalve budget dan ?

In mijn fabia had ik een schuifdak vanf fabriek zonder lekkage
maar je krijgt een natte pan als je met regen rijd en rookt !
In roomster was het niet mogelijk om een schuifdak te laten monteren !

Maar bij de fabia's versie 2 zijn er mensen binnen het forum die een schuifdak van fabriek hebben genomen en hebben alleen maar ellende ermee !
Hoe dit met de Octi is heden te dagen kan ik je helaas niet vertellen !

MinT

Lid
Toen ik een van de eerste octavia's had rond 97-99 had ik de SLX uitvoering : ook met schuifdak af fabriek en nooit last mee gehad.

Probleem waar ik nu mee zit is dat het lease-technisch net dat stukje uitmaakt tussen wel/niet kunnen leasen van een Superb.

Als een zijwindscherm goed genoeg is om te kunnen roken -> rook naar buiten te krijgen hoef ik die hele schuifdak niet (liever een Superb met DSG dan een Octavia met DSG)

Bedankt voor je input.

Hmm., mijn Audi A4 (da's alweer 3 auto's terug) had ook een dakraam maar nooit de soort problemen gehad die jij beschrijft, ook de Zafira van m'n vrouw heeft dat probleem niet, en de VW Polo die ze daarvoor reed ook niet, al had die Polo als enigste geen af-fabriek dak.

Bovenaan Onderaan