Wel of niet verlagen?

Ik heb twee weken geleden onderstaande velgen op mijn O1 gemonteerd.
picture.php

picture.php

Nu ben ik aan het twijfelen om de auto 2 cm te verlagen...
Wat vinden jullie er van, wel of niet verlagen?

___JC___

Forumguru
Das per persoon verschillend natuurlijk. Wat de een als comfortabel ervaart vindt de ander al een drama. Gebruik je m voor lange stukken of alleen in de stad? Dat soort dingen moet je wel in de afweging meenemen.

Een verlaging van 2cm kan je nog wel doen. Meer zou ik afraden want dan wordt ie heel erg hard.

WanderZ

Actief lid
LOL.. dit soort dingen moet je niet aan mij vragen.. Ik zeg altijd verlagen, zeker als je er knappe velgen onder hebt zitten!

Wasmachineman

Forumguru
Mad

Mijne (O2 dan) is ook 3 cm verlaagd (MAD verlagingsset) en rijdt heel fijn 11 maanden per jaar dan. Want op vakantie met zware bepakking in Italie op zo'n vaag weggetje waar de onderkant continue over de weg "schuurt" maakt ietswat lawaai, maar dat is maar 1 x per jaar.

skodaboy

Forumguru
in m'n "petjes" tijd reed ik met een 01 die 4cm was verlaagd.
natuurlijk heb je dan ook van die momenten dat hij hard en stug overkomt of dat je over de straat schuurt door dat je te "laag" bent.
de carterbescherming is het laagste punt he...

en moet voor jezelf beslissen hoe comfortabel en "makkelijk" je het wil houden.
als ik mij goed herrinner had ik nog zo'n 8cm tussen de carterbescherming
en de straat.

hier nog een paar foto's van m'n "petjes" tijd...:D

Bijlagen

• img014.jpg
    img014.jpg
    86 KB · Weergaven: 51
  • Skoda sacha..jpg
    Skoda sacha..jpg
    14,9 KB · Weergaven: 64

Gieliovd

Forumguru
Mijn mening? Nee!

Ziet er prima uit, geef mij die veerweg, bodemspeling en comfort maar.

Scheelt je weer een hoop centjes ook.

Huyzen

Lid
Ik heb twee weken geleden onderstaande velgen op mijn O1 gemonteerd. Nu ben ik aan het twijfelen om de auto 2 cm te verlagen...
Wat vinden jullie er van, wel of niet verlagen?

Ik roep meestal meteen: verlagen! Maar eigenlijk vind ik deze auto zo wel mooi in balans. Ziet er mooi uit zo, verlagen maakt 'm zeker niet minder mooi, maar is m.i. niet nodig.

TheoStek

Forumguru
Mijn mening over het verlagen..

Ik zelf vindt het gewoon geld weg gooien om tot verlaging over te gaan.
Vanaf de tekening tot het ontwerp en fabricage wordt veel tijd gestoken in het comfort om de meest stabiele weg ligging te krijgen en andere zaken waarmee de bestuurder, passagiers of auto mee geconfronteerd worden.

Waarom wordt er dan niet gekozen voor een verlaging van de auto af fabriek?

Het antwoord ligt al klaar, omdat iedere verandering van de auto een andere specificatie vereist en weg ligging. En daar zal of wil de fabriek geen tijd in willen steken! want de prijs maakt het verschil.

Er wordt als maar geklaagd over garantie! maar er wordt niet geïnformeerd wat de gevolgen zijn van een verlaging! komt de garantie hierdoor niet in het gedrang. Ik denk van wel want bij een verlaging komt veel meer kijken dan alleen de verlaging... het comfort, de weg ligging, het camber, de uitlijning, banden, schokbrekers enz.

Kijk de garantie voorwaarden ééns goed na, want iedere verandering die aan de auto wordt uitgevoerd! kan tenslotte de garantie voorwaarden in het geding brengen.

Als ik de halve tijd de "jhonny 's" zie rijden met een verlaagde auto schiet ik in de lach. De bestuurder , mede passagiers en de auto hobbelen over de weg als een ping pong bal die de weg kwijt is.
Durven op je kont te rijden! maar bij het nemen van een drempel gaat dat erg langzaam en moeten bijna de krik uit de auto nemen.

By the way.. je auto ziet er fantastisch uit ook al is die niet verlaagd, maar het comfort komt in het gedrang.

___JC___

Forumguru
Wat mij betreft is het een nogal foute conclusie dat verlagen 'Sjohny gedrag' is. Verlagen zorgt voor een betere, sportievere wegligging, meer tractie (en dus ook veiligheid) meer stuurgevoel, minder brandstofverbruik (!!) en inderdaad het ziet er ook mooi uit. Als het allemaal niet de bedoeling is waarom leveren bijna alle fabrikanten dan standaard al een sportonderstel als optie?

Ga je te extreem verlagen dan ben je inderdaad verkeerd bezig. Ik heb mijn Octy nu 4cm verlaagd. Dat zou ik zelf dus nooit meer doen. Naast het feit dat alle comfort uit je auto is krijgt je auto ook veel meer klappen te verduren en dus kraakt en piept er in mijn auto inmiddels wat meer.
Maar een 2 cm verlaging kan je altijd doen.

TheoStek

Forumguru
Daar heb je gelijk in met dat het een foute conclusie is met betrekking tot verlagen van de "jhonny 's" ..
Als het allemaal niet de bedoeling is waarom leveren bijna alle fabrikanten dan standaard al een sportonderstel als optie?

Waarom dan niet meteen kiezen hiervoor? en achteraf kiezen voor verlaging of sportief rijden?

Verlagen zorgt voor een betere, sportievere wegligging, meer tractie (en dus ook veiligheid) meer stuurgevoel, minder brandstofverbruik

Dat is niet waar, want bredere banden of andere aspecten aanbrengen, kan de wegligging van de auto verslechteren.
We zijn bezig met auto rijden en niet met auto racen? dan moet meteen deze optie genomen worden.

Ik ben het met je ééns dat als extreem verlaagd wordt, je verkeerd bezig bent want dan worden de grensen verlegd of het uiterste wordt gevergd.
Ik bewonder of respecteer dan ook je vermelding dat je het nooit meer zal doen, om tot een extreem verlaging te gaan, en wil dus ook niet zeggen dat ik je tot de "jhonny 's" bestempel.
Jij hebt het ervaren wat het teweeg brengt, maar ik als Nederlander die in België woont, kan spreken over de mentaliteit van Belgische auto bestuurders of "jhonny 's" die zich meer wanen dan hoe het ze geleerd is.
Ze kennen in België het rijbewijs punten systeem nog niet helaas! Daarom gedragen ze zich ook niet naar de verkeers wetgeving, en zeg ik dat de Nederlandse autobestuurders socialer zijn in het verkeer dan de Belgen/Vlamingen/ Walen.

Gieliovd

Forumguru
Auto's verlagen leidt niet automatisch tot Sjonnie gedrag.

Er zijn zat auto's die als een dwijl op de weg liggen en daarbij is verlagen en verstevigen een uitkomst. Ben ik dan een Sjonnie als ik dat doe? Neuh... gewoon bezig met de wegligging, veiligheid en bovendien rijplezier.

En waarom dan achteraf? Nou, misschien is het wel goedkoper (doe eens een worp). En een mens kan zich bedenken, ervaring opdoen.

Uiteraard, als de auto verkeerd wordt verlaagd en dus je camber en dingen veranderd, dan wordt het er niet beter op maar eerder slechter. En ja, andere banden hebben we het niet over.

Zo blijft het, als je het verkeerd doet dan gaat het fout.

Doe je het goed, dan zijn de argumenten van JC toch wel valide?

___JC___

Forumguru
Daar heb je gelijk in met dat het een foute conclusie is met betrekking tot verlagen van de "jhonny 's" ..

Waarom dan niet meteen kiezen hiervoor? en achteraf kiezen voor verlaging of sportief rijden?.

Die van mij was al verlaagd maar ik wou nog iets meer... En dat zou ik nu dus inderdaad nooit meer doen! Maar soms kan je ook geen sportonderstel bestellen zoals op een Superb Businessline in NL (puur vanwege marketingredenen van VAG) en dan moet je dus wel achteraf verlagen.

Dat is niet waar, want bredere banden of andere aspecten aanbrengen, kan de wegligging van de auto verslechteren.
We zijn bezig met auto rijden en niet met auto racen? dan moet meteen deze optie genomen worden.

Ik had het over het verlagen en niet over andere banden monteren of zoiets. Foute onderdelen monteren kan inderdaad het weggedrag verslechteren. Overigens houdt verlagen niet in dat er met een auto meteen geraced wordt. Ik persoonlijk hou meer van een een sportief onderstel en rij inderdaad weleens vlot door een bochtje als het kan. In jouw redenatie rijdt iedereen met een comfortable onderstel als een trutje.
:grin:

Ik ben het met je ééns dat als extreem verlaagd wordt, je verkeerd bezig bent want dan worden de grensen verlegd of het uiterste wordt gevergd.
Ik bewonder of respecteer dan ook je vermelding dat je het nooit meer zal doen, om tot een extreem verlaging te gaan, en wil dus ook niet zeggen dat ik je tot de "jhonny 's" bestempel.
Jij hebt het ervaren wat het teweeg brengt, maar ik als Nederlander die in België woont, kan spreken over de mentaliteit van Belgische auto bestuurders of "jhonny 's" die zich meer wanen dan hoe het ze geleerd is.
Ze kennen in België het rijbewijs punten systeem nog niet helaas! Daarom gedragen ze zich ook niet naar de verkeers wetgeving, en zeg ik dat de Nederlandse autobestuurders socialer zijn in het verkeer dan de Belgen/Vlamingen/ Walen.

Eens, iedereen moet zelf weten of ie een auto wil verlagen of niet. Maar ze moeten zich vooraf wel bewust zijn dat er gevolgen zijn inderdaad. Ik zelf zal iedereen extreme verlaging vanaf nu afraden. Behalve als ze zich bewust zijn van de gevolgen en deze wensen te accepteren.
:xyxthumbs:

Bovenaan Onderaan