JD Tuning RS Combi

Ralph

Lid
Gisteren eindelijk naar JD gereden om mijn RS te laten chippen!:yeah:
Ze hadden pas geleden dit nieuwe computer type custom gechipt.

Dit programma hebben ze ook bij mij ingeladen. Die vorige auto had hiermee 250PK. Mijn turbo druk was iets hoger, dus mijn vermogen zal ook iets hoger zijn. Ik ben niet op de rollerbank gegaan ( ja ik weet het, ik ben een krent )

Rijervaringen: Wat een beest!!! 0-100>6sec:bye:
Tussen acceleraties zijn ook niet normaal.
Gisteren avond was de maasvlakte helemaal leeg.... meteen het gas even diep ingetrapt, goeiegenachten..... 252 op de boordcomputer:shocked:

Al met al, ik heb er een totaal andere auto voor terug gekregen!
Verbruik is overigens ook gedaald! De terugweg ( 220km ) heb ik 1:13,5 gereden!!!

plaza

Forumguru
Gisteren eindelijk naar JD gereden om mijn RS te laten chippen!:yeah:
Ze hadden pas geleden dit nieuwe computer type custom gechipt.

Dit programma hebben ze ook bij mij ingeladen. Die vorige auto had hiermee 250PK. Mijn turbo druk was iets hoger, dus mijn vermogen zal ook iets hoger zijn. Ik ben niet op de rollerbank gegaan ( ja ik weet het, ik ben een krent )

Gisteren avond was de maasvlakte helemaal leeg.... meteen het gas even diep ingetrapt, goeiegenachten..... 252 op de boordcomputer:shocked:

Al met al, ik heb er een totaal andere auto voor terug gekregen!
Verbruik is overigens ook gedaald! De terugweg ( 220km ) heb ik 1:13,5 gereden!!!

Hallo Ralph,

Wat een kick en sensatie, of niet ?
Nu moet je nog meer op oom agent letten !!!!!! , maar dat mag de pret niet drukken.
Wat ik niet helemaal uit je verhaal haal , is of je nu stage 2 met milltek
hebt gekregen ?
Want dan zit je toch snel op minimaal 275 PK en 385 NM.
In iedergeval nog meer rijplezier gewenst met je supermooie kanon.

Ralph

Lid
ik heb alleen de chip genomen, vond het milltek setje net iets te duur. Met die uitlaat haalt JD er 280pk uit. Misschien over één of twee jaar naar dezelfde setup asl jij ;).

Wat is jouw topsnelheid? Ik heb op boordcomputer al 252 gehaald op een redelijk kort stukje...

Delight

Actief lid

Kijk...dat zijn leuke waardes voor een Skoda! :xyxthumbs:
Daar kun je menig sportwagen mee zoek rijden! :yeah:

plaza

Forumguru
ik heb alleen de chip genomen, vond het milltek setje net iets te duur. Met die uitlaat haalt JD er 280pk uit. Misschien over één of twee jaar naar dezelfde setup asl jij ;).

Wat is jouw topsnelheid? Ik heb op boordcomputer al 252 gehaald op een redelijk kort stukje...

Op de tom tom laatst 267 km p/u gehaald, de teller was hij al uit gelopen ,
optrekken 0-100 in +/- 5,5 seconden ( heb al eens 5,2 seconden geklokt )

MarcoO2

Forumguru
Mooi werk, Ralph! Die mannen van van JD zijn echt pk-tovenaars! Hier ga je echt heel veel plezier aan beleven... als ik jouw cijfers zie, kriebelt het alweer... ik wil ook mééééér... :winkie:

___JC___

Forumguru
Ik heb in april een 250pk Octy RS terug mogen rijden uit Lochem. Dat gaat als een jekko inderdaad! Slecht voor je rijbewijs zoveel vermogen onder je rechtervoet. Veel plezier ermee!

Huyzen

Lid
Mooi werk, Ralph! Die mannen van van JD zijn echt pk-tovenaars! Hier ga je echt heel veel plezier aan beleven... als ik jouw cijfers zie, kriebelt het alweer... ik wil ook mééééér... :winkie:

Bij mij kriebelt het ook nog steeds na het ritje in Plaza's auto!

Mooi werk hoor Ralph. Maar die 0-100 acceleratie, bedoel je <6sec?

Ralph

Lid
Ja de 1.8 tfsi zijn ook leuk te kietelen. Volgens mij is daar ook rond de 230pk uit te krijgen!!! Alleen de laatste pk's zijn altijd het duurst hé ;)

Ralph

Lid
Ik heb een paar keer geklokt en kom gemiddeld uit op ongv. 6 sec naar 100 inderdaad!
Ik zal binnekort wat meer cijfers posten.
Dan zal ik ook proberen te posten :
0-100
80-120
120-160
100-200
0-200

Gr
Ralph

Ralph

Lid
Dat was juist het hele euvel! Mijn diesel was dus sneller dan mijn standaard RS!!!
Met optrekken scheelde het heel weinig, maar met tussen acceleraties was hij echt sneller! Het koppel was ook een stuk hoger. Nu is dat een heel ander verhaal natuurlijk! En het geluid..... wat een traktatie is dat!!! Vooral boven de 4.000 toeren per minuut!

___JC___

Forumguru
Je hebt nu en het koppel van diesel en een mooi geluid en een bredere powerband (je hoeft niet zoveel te schakelen). Enige nadeel is nog het verbruik. :D

Ralph

Lid
Wat trouwens wel grappig is is dat er een toerenbegrenzer ingrijpt wanneer je stationair boven de 4000 toeren komt. Heeft de vorige RS dit ook?

sitechris

Donateur
Ik zal mijn 130i even ter vergelijking opgeven voor de RS-jes.

100-160 rond de 7 seconden
80-120 in 2/3: iets onder de 4 seconden. Als een professional gaat schakelen , kan het nog wel wat sneller.
80-120 in 3: rond de 4 seconden
80-120 in 4: rond de 5 seconden
80-120 in 5: rond 6,5 seconden.
80-120 in 6: in 9 seconden. Mooie score, want auto heeft maar 315 nm. Overigens draait de motor in 6e versnelling al wel wat toeren, dus dat verklaart de vrij rappe tussentijd.

MarcoO2

Forumguru
Ja de 1.8 tfsi zijn ook leuk te kietelen. Volgens mij is daar ook rond de 230pk uit te krijgen!!! Alleen de laatste pk's zijn altijd het duurst hé ;)

Klopt! JD heeft er al een aantal tot 230 pk getuned, maar ik ben vooral blij met het koppel van 350 Nm. Dat voel je wel... weet je eigenlijk hoe hoog je koppel nu is?

Bovenaan Onderaan