Amundsen Navigatie CD's

Rolandd

Actief lid
Hallo,

Ik vroeg mij af welke cd's de Amundsen (RNS-310) bezitters op dit forum hebben.

De landen die ik zelf bezit zijn:

- Duitsland 2009 V1 (+IRE)
- Italië 2009 V1 (+IRE)

Ronnie

Forumguru
Ik heb:
Benelux 2009 (MRE)
Duitsland 2009 (MRE)
Frankrijk 2009 (MRE)
Alpenlanden 2009 (MRE)
Spanje/Portugal 2009 (MRE)
Europa 2009 (MRE)

Ronnie

Forumguru
Nee, sorry, ik meende gelezen te hebben dat de Amundsen "DX" Software
gebruikte.
Nee, wat ik heb is Travelpilot DX.

Zoekende op internet kwam ik oa de volgende kaart tegen:
http://navigation.teleatlas.com/nl/...opa-2009-blaupunkt-travelpilot-fx-pr6542.html
Het is eigenlijk voor Ford, maar het is eveneens Teleatlas én Europa (compleet!).

Weet iemand of deze kaarten ook geschikt zijn voor de Amundsen? (bijvoorbeeld geprobeerd met een bevriende Ford-dealer of een kennis met een Ford?)

Het zou nogal wat schelen als voor 250 euro héél Europa hebt ipv 150 euro per land..

Ben benieuwd,
Freddy

Ronnie

Forumguru
Ik heb de "Europa 2009" in een DX versie (TeleAtlas)past ook op Ford,
Echter is dit Navigatie voor hoofdwegen en grote doorgaande wegen(ook in de stad).
Navigatie van deur tot deur, dus kleinere straten en buurten staan hier niet op.
Ik kwam erachter toen mijn vrouw in het voorjaar naar Frankrijk reed,
Van Losser(Enschede) naar Hennezel (Frankrijk) deed het systeem keurig, maar toen ze naar de eindbestemming Darney(F) wilde, was deze plaats onbekend. Nadat ze de CD Frankrijk had geladen was het geen probleem meer.....

Is jou CD dan wel van Europa? En niet (bijv.) Benelux + hoofdwegen van Europa?
Volgens de site heeft de FX versie 100% dekking van de meeste landen, incl. huisnummers en postcodes. (ongeveer 100% gedetailleerd stratennet in 24 landen. In totaal 28 landen inbegrepen.) Anders zou het ook niet veel voordeel opleveren t.o.v. Benelux + hoofdwegen West Europa..

Maar .. dat staat los van het feit of deze cd überhaupt op de Amundsen werkt of niet.

Ronnie

Forumguru
Ik heb de meeste Europese landen in DX versie;
B.v Benelux + MRE (major roads of Europe)
Frankrijk+ MRE,
Maar op de Europa CD staat op zich niets over MRE.

Rolandd

Actief lid
Heren, kunnen we even on-topic blijven? De vraag was wie welke Teleatlas/Travelpilot FX cd's heeft voor de RNS310 (Amundsen)

Om alle onzekerheid vwb de FX software van Ford uit de wereld te helpen, nee dit werkt niet. Heb ik al geprobeerd, een collega van me heeft een Focus met FX software op een SD voor heel europa.
De torrent die te vinden is op internet download heeft ook geen zin, dit systeem is alleen voor Ford beschikbaar.

VW/Skoda/Seat eigenaren zijn gebonden aan de Travelpiilot FX cd roms a 130 euro per stuk.

Tip voor VW eigenaren, koop gewoon cd's bij de Skoda dealer ipv bij de VW, scheelt 30 euro per cd en ze zijn exact hetzelfde.

Kunnen we nu weer on-topic blijven?

Er zit een soort van beveiliging op de SD kaartjes als je mappen op de SD gaat zetten. In iedergeval kwam ik tegen dat alle mappen die ik op mijn SD heb gezet alleen bij mij werken. Als ik het kaartje probeer bij een collega werkt dit niet. Lijkt of ergens encrypted een code van het systeem waar hij afspeelde wordt bijgehouden. Een ander systeem pakt deze dan niet.

Hmm, dachten we hét antwoord te hebben, is dat dus nog niet persé het geval..

Rolandd, heeft die vriend van jou de software ook op cd? Dan zou jde cd in jou Amundsen kunnen proberen en kijken of dat werkt.

De prijs van de cd-roms verschilt trouwens nogal. Bij de Skoda-dealer in Groningen vragen ze er 149,- voor en in Amersfoort 129,-

Als de dealer 129€ vraagt verdient hij er niets op.
Ik heb mijn cd's ook 129€ per stuk betaald :407:
Als ik het op voorhand had geweten had ik de Amundsen nooit besteld

Rolandd

Actief lid
Hmm, dachten we hét antwoord te hebben, is dat dus nog niet persé het geval..

Rolandd, heeft die vriend van jou de software ook op cd? Dan zou jde cd in jou Amundsen kunnen proberen en kijken of dat werkt.

De prijs van de cd-roms verschilt trouwens nogal. Bij de Skoda-dealer in Groningen vragen ze er 149,- voor en in Amersfoort 129,-

Nee dat werkt echt niet, de Ford cd's/sd's werken niet in de amunden.

Zijn er mensen die van hun cd's af willen?
Ik ga binnenkort (komende week) de Octavia Elegance bestellen en verwacht (hoop) 'm begin oktober te hebben.
Ik neem er een Amundsen bij, maar zit nog te twijfelen of en welke cd's ik erbij neem.

Navigatie CD's

Het is inderdaad een feit dat de CD's zo duur zijn. Waarschijnlijk heb je de CD's maar 1 keer nodig. Volgens de verschillende beschrijvingen op internet kun je de kaarten via het systeem kopieren naar een SD-kaart, vervolgens kun je navigeren met je SD-kaart.

Ik moet nog een tijdje wachten op mijn Octavia, ik zal dit forum wel in de gaten houden, misschien dat er nog iemand komt met een interessante ontdekking.

Bas

Je hebt de cd's inderdaad maar 1 keer nodig ik heb al mijn cd's op mijn sd kaartje gezet (samen ongeveer 1.4Gb spanje portugal, frankrijk en benelux) Werkt heel goed heb er zelfs nog muziek op staan, heb heel de weg naar spanje het syteem de muziek laten mixen zo heb ik tijden de hele rit van 14u nooit 2X hetzelfde liedje gehoord en ook niet alles van de zelfde cd achter elkaar.

Je cd's wegdoen lijkt mij geen goed idee als er iets met je sd kaartje gebeurd heb je helemaal niets meer, al is de kans zeer klein als je er geen gekke dingen mee doet

Rolandd

Actief lid
@steve, je kan rustig de cd's verkopen want er is een manier om de gegevens op je kaartje veilig te stellen.
Stop het SD kaartje in je computer (bij kaarten groter dan 2GB heb je een SDHC reader nodig) Op het SD kaartje staat een cryptnav directory, kopieer deze naar je pc.
Pak vervolgens een ander SD kaartje, formateer deze in Windows en kopieer de cryptnav directory naar dat nieuwe kaartje.
En voila, je hebt voor jezelf een kopie.

Let op, dit werk alleen voor je eigen systeem aangezien de inhoud van de cryptnav directory aangepast is op jouw eigen systeem. De kopie in een ander systeem stoppen heeft geen zin, dat gaat niet werken.

Kortom je kan de cd's verkopen, zorg dat je dan wel een goede backup maakt van de cryptnav dir op bijv een DVD.

Bovenaan Onderaan