Octavia Greenline bestelbaar

LJR

Nieuw lid
Beste skodarijders en geinterreseerden.

Ik heb de Greenline Businesline incl esp,leer en 17 inch LM nu 2,5 week.
Staat al 3900 op de teller.
En allemaal heerlijke km's.
Ok je trekt geen stoeptegels uit de grond maar meekomen doe je echt wel met deze motor. Alles zit er op en aan wat je nodig hebt en doe t zijn werk goed.

In een woord ... heerlijk...
O en had ik de lage bijtelling al genoemd??
toch al wat collega's gehad die gek keken toen ik het bedrag noemde.
hahaha

voor alle twijfelaars... Doen!
 

Mick

Actief lid
Zijn er misschien ook mensen hier, die vanuit een Octavia met DSG, zijn overgestapt op een Greenline, i.v.m. de bijtelling.
Ik heb nog steeds een 1.9tdi DSG, maar twijffel of ik overstag ga voor een Greenline, i.v.m. de 20% regeling.
Skoda komt maar niet met een DSG variant, alleen de VW Golf is in deze uitvoering te krijgen, echter is deze behoorlijk aan de prijs, en kom je wanneer je leuke uitvoering hebt, bijna op het zelfde belastingstarief als wanneer ik zou kiezen voor een Ambition/elegance BL met een DSG bak;
Ik ben bang dat ik na jaren gereden te hebben met een DSG bak, weleens teleurgesteld zou kunnen zijn , wanneer ik voor een Greenline kies, en dus weer zelf moet gaan schakelen.
Blijft een lastige keuze, tenzij er eens een DSG bak in de Greenline gaat komen.
 

Wasmachineman

Forumguru
Kan me voorstellen hoe je je voelt. Zelf heb ik nooit DSG gehad maar het is wel een stap terug als je weer moet schakelen ! En als alternatief alleen een Golf is ook niets ! Weer de marketing toegeslagen denk ik ! Want Skoda mag niet beter verkopen dan V W !?!?! En die DSG in de Greenline komt heus wel want met deze bak kun je nog zuiniger rijden ! Alleen duurt dat nog wel even.....

Ik ben nu de lijst aan het inkijken waaruit ik kan bestellen en daar krijgt een paard de hik van, zo lang en zoveel verschillende modellen. De S2 Greenline 1.6 20% is nog helemaal niet zeker dat deze komt en die wil ik wel ! Gelukkig moet ik nog wachten tot september als mijn huidige O2 3 jaar oud is en 180k km heeft gereden.
 

Mick

Actief lid
Op zich is die Golf helemaal niet verkeerd. Ik vindt het een mooi dashboard, en het multifunctioneelstuur is erg fraai. Maar de ruimte is wel wat minder, en hij heeft een vaste dubbele bodem, die er niet uit kan. Kan ook niet weggelaten worden bij de bestelling. Ik heb de ruimte nodig, dus het wordt lastig.
Ik heb nog even, heb vorige week de 200000km grens doorbroken, en nu maar afwachten wanneer ik groenlicht krijg van mijn werkgever. Blijf gewoon in dubio, met DSG of 20%?

We zien het wel.
 

Wasmachineman

Forumguru
Het zal toch niet zo zijn dat: als je net besteld hebt, en in mei 2010 komt er een nieuw modeljaar (modeljaar 2011) en hoppa de DSG is ineens optie op de Greenline !:407: voor de besteller...
 

hemi24

Forumguru
Ik heb een aantal keren met een DSG mogen rijden; m'n vorige O2 was een 1.9TDI 5-bak manueel; de huidige de 1.6TDI eveneens met handbak, maar ik zou als ik jou was niet terug gaan van een 1.9 met DSG naar een Greenline met handbak: daar ga je geheid spijt van krijgen want ik betwijfel of de 20% het gemis van de DSG goed kan maken...
 

Wasmachineman

Forumguru
@Mick:
A: Wachten tot mei voor het nieuwe modeljaar als je kunt wachten en hoop dan dat DSG optie is geworden
B: Kiezen voor lagere bijtelling dus Greenline handbak
C: Of de V W BM DSG
D: ??:ahum:
 

diesel73

Nieuw lid
ladies and gentlemen: I got him

@tvl2000 Iemand nog een verwachting?

Ik ben bevallen.

6 januari kon ik hem ophalen bij Skoda centre Utrecht.

Mijn eigen (ok van de lease maatschappij) GL BL. Arctic green, sunset, electr. ramen achter.
Nu bijna 5000 km verder, wat een bak!!!:yeah:
Ik heb een touran 1.9Tdi ingeleverd, reed geweldig, maar nu vind ik dat een lawaaige stuiterbak.
De 105 pkaatjes doen het prima op onze wegen, is fel genoeg, en stil.

Ik ben happy!
 

Mick

Actief lid
Ik heb een aantal keren met een DSG mogen rijden; m'n vorige O2 was een 1.9TDI 5-bak manueel; de huidige de 1.6TDI eveneens met handbak, maar ik zou als ik jou was niet terug gaan van een 1.9 met DSG naar een Greenline met handbak: daar ga je geheid spijt van krijgen want ik betwijfel of de 20% het gemis van de DSG goed kan maken...

Daar ben ik inderdaad ook bang voor. aangezien ik zo'n 50000km/jaar rij, beng ik wel bang dat ik een DSG ga missen. Echter is de 20% wel weer aantrekkelijk.
En wie weet,wat jullie al melden, komt er in het nieuwe modeljaar een DSG in de Greenline.
Heb nog even denk ik. Weet niet wanneer mijn werkgever groen licht gaat geven.
Bedankt voor de feedback.
En een 2.0Tdi DSG is geen optie.
 

diesel73

Nieuw lid
fotootje

Sinds ik mijn auto heb gehaald is het niet het beste weer geweest voor mooie plaatjes op het forum, maar zodra weer gewassen zal ik eens mooie foto´s plaatsen

Bijgaande foto heb ik vanmiddag gemaakt, moest toch ff een half uur graven om weg te kunnen.
Was in de Eifel.

Staat nu op 5400KM.
 

Bijlagen

  • in de sneeuw.jpg
    in de sneeuw.jpg
    86,4 KB · Weergaven: 55

verglas

Nieuw lid
Mmm.... Als alles volgens planning verloopt, word eind volgende week mijn Octavia Combi Greenline Businessline geleverd... :473:
 
Bovenaan Onderaan