Octavia Greenline bestelbaar

Neptukker

Forumguru
Niet voor mijn bijtelling. Als de belastingdienst exact per leaseauto wil weten wat zijn CO2 uitstoot zal zijn na aankoop, dan zal er een meting moeten plaats vinden.
Volgens mij zou dit heel eenvoudig bepaald kunnen worden. CO² uitstoot is volgens mij een factor die volgt uit het brandstofverbruik per km. Aangezien nagenoeg iedere leasert een tankpas heeft en daarbij moet registreren bij welke kilometerstand dit gebeurt is dit verbruik exact voor de leasemaatschappij bekend. Als de belastingdienst dit opvraagt zijn ze er.
Volgens spritmonitor (klik op verbruikssymbool) zit ik in de praktijk op 168 g/km op papier is dit 154 g/km, privé overigens.
 

Falcon

Donateur
Ik zat al even te kijken naar jouw berekening over 2009 op die duitse site :)

Ja dat zou inderdaad daarmee heel goed kunnen. Maar dat veranderd natuurlijk niks aan het feit dat ik de belasting betaal en de keuze maak om er andere banden onder te zetten? Alle verantwoordelijkheid ligt dan in mijn optiek bij mij.
 

Neptukker

Forumguru
En dus ook of je de 5% extra bijtelling gaat betalen, doordat je ander banden monteert?
Mijn auto is privé maar stel dat ik zakelijk zou rijden. Mijn auto is geleverd met 225/45/17 banden. In de winter liggen er 195/55/15 banden onder. Ik zou nu dus geld terugkrijgen als ik een auto reed op de grens van twee bijtellingsklassen?
 

Captain Hook

Forumguru
...Ik zou nu dus geld terugkrijgen als ik een auto reed op de grens van twee bijtellingsklassen?
Volgens de normale logika en wetenschap wel. :rockon:

Maar zo werkt dat niet in nederland, daar gelden andere regeltjes. :1439:
Eigenlijk zouden ze iemand moeten belonen die z'n best doet om nog zuiniger en/of efficienter te rijden. Maar in dit land is het omgekeerd.:crazy:
 

hemi24

Forumguru
Als ik consequent blijf, zeg ik ja, maar ik denk dat we allemaal weten dat de fiscus maar één kant op rekent...
Belasting via verbruik is inderdaad wel een goede optie: aanslag voor de fabrieksopgaaf en dan een bonus/malus voor het werkelijk verbruik.
Of nog simpeler, gewoon de belasting in de brandstofprijs verwerken...

Maar wel eerst die aso-kwartjes van Wim terug a.u.b.!!!
 

Neptukker

Forumguru
Of nog simpeler, gewoon de belasting in de brandstofprijs verwerken...
Komen we toch weer bij de simpele basis zonder kostenverslindende heffingsgestapoambtenaren. Wat kan het leven toch simpel zijn. Landelijke politieke partij "Lijst Skodaforum.nl" oprichten dan maar? Met de bezem op naar Den Haag.
 

Rallye

Forumguru
Als ik consequent blijf, zeg ik ja, maar ik denk dat we allemaal weten dat de fiscus maar één kant op rekent...
Belasting via verbruik is inderdaad wel een goede optie: aanslag voor de fabrieksopgaaf en dan een bonus/malus voor het werkelijk verbruik.

De BPM, en straks mogelijk de km-heffing, wordt bepaald op basis van het theoretische verbruik "uit het boekje". Voor iedereen hetzelfde dus. En dat is maar gelukkig ook omdat het verbruik niet alleen afhangt van je rechtervoet, maar ook van de omstandigheden. Je zal maar in een andere bijtellingsklasse komen omdat je auto veel verbruikt aangezien je veel in de file staat....

Of je zit op de grens van een hogere bijtelling en takt een paar keer voor eigen rekening, dus niet op je tankpas: je verbruik gaat naar beneden en je bent voor een paar tientjes gered!!

Bij het verbruik uit het boekje zou men uit kunnen gaan van de extra's die gemonteerd zijn op het moment van eerste toelating op de weg, dus bij af-fabriek brede velgen, inclusief die velgen.
Men is trouwens voornemens ook achteraf modificeren van auto's te verbieden.

Overigens: niet de fiscus rekent maar één kant op, maar onze wetgever doet dat (die maakt de regels). Don't shoot the messenger....


Of nog simpeler, gewoon de belasting in de brandstofprijs verwerken...

Vergeleken met de ons omringende landen is dat al zo, wij hebben dan bovendien nog de BPM.
 

fenne

Nieuw lid
ff voorstellen

Hallo, heb sinds vrijdag een O2 combi greenline BNS, amundsen, BT carkit, aqua blue met. sunset, elektr.ramen achter. Tot nu toe echt fijne auto ( nog niet veel km gereden) navi en BT carkit (combi met nokia E71) werken perfect.Hiervoor een Octavia 2007 1.9 tdi gereden. Merk geen verschil in de motor.deze is zelfs stiller.

:489:
 

hemi24

Forumguru
@fenne: geen merkbaar verschil tussen de 1.9 en de 1.6 TDI? Probeer maar eens een rotonde in z'n 3, dat gaat met een 1.9 toch echt wel een stukje soepeler, net als filerijden...
Toch ga je de rustige loopcultuur wel waarderen evenals het lage verbruik en hoef je waarschijnlijk geen of minder vaak olie bij te vullen...
 

A_V

Lid
Wat een gedoe over die banden en de bijtelling, moet je dan ook meer betalen als je vaker tegen de wind in rijdt? Mag dus ook geen trekhaak achter de auto, geen dakdragers op het dak (laat staan een skibox erop) en mooi hoor die grote laadruimte van de combi maar je mag er alleen ballonnen in vervoeren. Hoe ga ik netjes aan mijn schoonmoeder uitleggen dat ze eerst moet afvallen voordat ze meemag? En hoe zit het na een paar jaar of als je er 150000 km op hebt zitten? Ik geloof niet dat de motor dan nog hetzelfde uitstoot als toen de auto nieuw was.
 

EdK

Forumguru
wel 2000 ze worden gewoon al geleverd met 10 en 12 mm buizen !
Dus morgen ff de schuifmaat erbij pakken en meten ! Want dat zouden wij ook moeten doen !
Maar die 14mm pasbussen heb je echt niet nodig hoor, want die diameter haal je echt niet met skoda hoofdsteunen !!
 
Als ik mijn octavia geleverd had gekregen had ik deze vraag natuurlijk niet gesteld :smiley29:
Ik krijg hem waarschijnlijk week 7/8.
[MODERATORBREAK]Vriendelijk verzoek aan iedereen om niet de gehele voorgaande post te quoten. Dit is ons inziens onnodig. Volstaan kan worden met een direct antwoord. Als het een grote tekst is, volstaat het quoten van dat gedeelte waar het antwoord over gaat. Om een persoon te quoten kun je ook bijvoorbeeld als volgt verwijzen: @Maarten_SFC. Bedankt voor jullie begrip.[/MODERATORBREAK]
 

fenne

Nieuw lid
Ik heb hem in oktober besteld en kon 1e week 2010 geleverd worden, alleen duurde het iets langer ivm kenteken aanvragen ( bpm anders in 2010) maar loopt niet via athlon....andere leasmaatschappij ...
 
Van mij is in de week voor de kerst van 2009 besteld [week 52] maar op dit moment kunnen ze niet aangeven wanneer hij geleverd wordt?
Ik ga week 9 naar Tjeschie met wintersport! Dus zou leuk zijn als ik hem dan heb, kan ik hem geliojk lekker inrijden.
Nou ja afwachten dan maar.
 
Bovenaan Onderaan