Pioneer Navgate speciaal voor VW, Seat en Skoda

MarcoO2

Forumguru
Misschien is dit een oplossing voor mensen die hun Columbus zijn kwijt geraakt. Even snel lezend mis ik alleen de harddisk, maar daar staat tegenover dat dit systeem een aantal voorzieningen heeft die de Columbus niet heeft.

Alleen staat de Octavia niet tussen het rijtje van auto's waarop dit systeem leverbaar is. Terwijl de Fabia er wel tussen staat, en die is volgens mij juist niet met Columbus leverbaar.

Pioneer Navgate speciaal voor VW, Seat en Skoda

woensdag 20 mei 2009

Pioneer heeft een speciale Navgate ontwikkeld die perfect past in 18 modellen van Volkswagen, Seat en Skoda. Het uitgebreide Navgate-toetsel beschikt over navigatie, radio, een DVD-speler en tal van andere multimediafuncties. En dat alles prachtig passend bij het interieur van uw Volkswagen, Seat of Skoda. De Navgate-modellen van Pioneer passen al in tal van Volkswagen, Seat en Skoda-modellen, maar zo mooi als Pioneer het nu heeft opgelost hebben we nog niet eerder gezien. Door rekening te houden met het ontwerp van het dashboard en de gebruikte materialen sluit de AVIC-F9110BT perfect aan op het dashboard. Pioneer levert het model voor de Volkswagens Caddy, EOS, Golf 5, Golf 6, Golf Plus, Jetta, Passat (CC), Scirocco, Tiguan en Touran. Bij Seat past het systeem naadloos in de Altea (XL), Leon en Toledo. Tot slot kunnen de Skoda Fabia, Roomster en Superb ook worden voorzien van de AVIC-F9110BT.

Prijsvoordeel
Het grootste voordeel van het systeem is dat deze helemaal is aangepast aan de auto. Zo kan ook de originele stuurwielafstandbediening gebruikt blijven en verschijnt de informatie over de audio en de navigatie op het schermpje tussen de tellers. Misschien nog wel het belangrijkste voordeel is de prijs. Volkswagen rekent voor een vergelijkbaar systeem (RNS-510) een meerprijs van bijna drieduizend euro. Pioneer rekent € 1.399,- voor de AVIC-F9110BT. De functies van het systeem komen overeen met die van de Navgate-modellen zoals die voor vele andere auto´s leverbaar zijn.

Porettuhcs

Senior Member
Alleen staat de Octavia niet tussen het rijtje van auto's waarop dit systeem leverbaar is. Terwijl de Fabia er wel tussen staat, en die is volgens mij juist niet met Columbus leverbaar.

He Marco.... op de site van pioneer staan deze merken en type vermeld

http://www.pioneer.eu/eur/content/press/news/avicf9110bt_vw_skoda_seat.html

Volkswagen Caddy 07/2004 -
Volkswagen Tiguan 2007-
Volkswagen Eos 05/2006-
Volkswagen Touran 03/2003-
Volkswagen Golf V plus 09/2003-
Volkswagen Polo 2009-
Volkswagen Golf V 09/2003-2008
Seat Altea 05/2004-
Volkswagen Golf VI 2008-
Seat Altea XL 09/2005-
Volkswagen Jetta 08/2005-
Seat Leon 12/2004-
Volkswagen Passat 03/2005-
Skoda Fabia 2009-
Volkswagen Passat CC 2008-
Skodia Octavia 2009-
Volkswagen Scirocca 2008-
Skoda Superb 2008-

Alleen heb ik nog nooit gehoord van een VW Scirocca :crazy:

Mhh, ziet er mooi uit. Alleen weet ik haast zeker dat de leasemaatschappijen dit systeem niet zullen accepteren als vervanger van de Columbus. Er zit immers geen afneembaar frontje op....Dus bijna even diefstalgevoelig als de Columbus. Jammer maar helaas.

Voor de mensen zonder leaseauto is het een prima alternatief...maar wel erg prijzig.

MarcoO2

Forumguru
@ Hein: goed bezig, ik had alleen nog maar de modellen in het artikel bekeken. Valt mee dus (kon het me ook niet voorstellen).

Mhh, ziet er mooi uit. Alleen weet ik haast zeker dat de leasemaatschappijen dit systeem niet zullen accepteren als vervanger van de Columbus. Er zit immers geen afneembaar frontje op....Dus bijna even diefstalgevoelig als de Columbus. Jammer maar helaas.

Voor de mensen zonder leaseauto is het een prima alternatief...maar wel erg prijzig.

Dan toch maar kijken naar de JVC deze heeft een afneembaar frontje en bevalt tot nu toe goed. Het meenemen van het frontje gaat vanzelf en het gevoel dat ze de auto niet opbreken voor de columbus maakt alles weer goed.

Michel

Forumguru

Alsof het dievengilde van op een afstand kan zien of het een particuliere aankoop van een Skoda of een leaseauto betreft.... Ik denk dat mijn verzekering ook moeilijk zal gaan doen als ik bij hun een nieuwe Columbus zal gaan claimen. Vermoedelijk weten de meeste verzekeringsmaatschappijen onderhand wel dat de Columbus zeer geliefd is bij het dievengilde.

Volgens mij ben je dit alternatief helaas ook zo kwijt als er geen fatsoenlijke beveiliging op zit.
Voor mij als particulier is de diefstalgevoeligheid van Columbus de reden geweest dat ik plaats daarvan een Swing-radio + de aloude TomTom heb gekozen. Minder geavanceerd, maar ook minder gevoelig voor grijpgrage vingers en daarmee ook minder kans op schade aan mijn auto.

Dan toch maar kijken naar de JVC deze heeft een afneembaar frontje en bevalt tot nu toe goed. Het meenemen van het frontje gaat vanzelf en het gevoel dat ze de auto niet opbreken voor de columbus maakt alles weer goed.

Ik heb zelf sinds 2 weken de Pioneer Avic-x3. Minpunten: oogt minder mooi dan de Columbus en is grafisch zeker minder mooi. Heeft ook geen harde schijf, geen SD-ingang. Pluspunten: geluid dat eruit komt is echt beter dan uit de Columbus. 1001 opties om het geluid af te stellen + de mogelijkheid om een subwoofer te plaatsen. En natuurlijk het frontje wat eraf kan.....

Ander alternatief: op marktplaats vind je steeds meer aziatische systemen voor 600 euro met dezelfde opties als de Columbus + afneembare frontjes. Het blijft een gok....maar het ziet er gelikt uit.

Stylist

Senior Member
Lees net bij Kieskeurig dat de Navgate 900 ook met bosjes gejat worden.... helpt dus ook niet als alternatief.

Falcon

Donateur
En daarnaast kan deze niet aangesloten worden op het Canbus systeem. Waardoor je geen multifunctioneel stuurwiel en Maxidot er niet op aan kan sluiten.

Dit kan wel met deze Pioneer systemen.

Bakkertje

Forumguru
En daarnaast kan deze niet aangesloten worden op het Canbus systeem. Waardoor je geen multifunctioneel stuurwiel en Maxidot er niet op aan kan sluiten.

Dit kan wel met deze Pioneer systemen.

Ik heb een JVC aftermarket radio waar de stuurwielbediening gewoon bij werkt, enkel de maxidot werkt niet inderdaad.

Bakkertje

Forumguru
Zoals je het schreef maakte je de indruk dat de stuurwielbedienindg via de CAN bus loopt en dat de stuurwielbediening daardoor niet zou werken met aftermarket systemen. Overigens weet ik niet of het met die discount systemen werkt hoor

MarcoO2

Forumguru
In de advertentie staat "kan worden geleverd met navigatie software" vraag is natuurlijk of de prijs incl. is. Verder ziet het er strak uit en de prijs is hoewel misschien niet incl nav. wel erg scherp.

Op zich is dat helaas niet anders bij de originele Columbus...

Toch wel mooi in een octavia:
avicf9110bt_scoda_octavia_large.jpg

Bovenaan Onderaan