In mijn beleving hangt het niet zozeer van de bezorgdienst, maar vooral van de bezorger af. Met (de bezorgers van) PostNL en DHL gaat het de laatste jaren best goed. Ze komen vaak bij mij en mijn buren aan de deur, en ze kunnen eigenlijk altijd hun pakketjes kwijt, ook voor de buren. Ik ken de mannen dus ook. En met het weer zoals de afgelopen dagen geef ik ze vaak even een flesje koud water mee. Dat zijn de kleine dingen die maken dat ze zelf ook net een stapje harder lopen.
De bezorger van DHL Express maakt er echt een zootje van, gooit de dozen overal neer (bij de voordeur, bij de poortdeur van mijn achtertuin, bij de buren - maar dan zonder briefje). Mijn printer bestelt volledig automatisch zelf z’ n cartridges (en er zitten er 4 in), drums en andere onderdelen. Daardoor heb ik geen idee wat er wanneer aankomt - tot ik vaak op de dag zelf een bericht krijg “we zijn onderweg”. Daar kan ik dus niet op plannen. Tot nu toe is het altijd alsnog goed gekomen, maar da’s een kwestie van tijd voordat er een cartridge verdwenen is.