Achteruitrijcamera instaleren

boterham1962

Nieuw lid
Hola!

Binnenkort een Scala ( 2024). Alleen...deze versie heeft geen parkeersensoren/ achteruitrijcamera. Eigenlijk heb ik die voor het inparkeren wel nodig ( schaam!). Iemand tips om deze ergens te laten inbouwen?

Super dank alvast

Canon-Eye

Donateur
Hangt een beetje van je locatie af wat handig is. Voor het noorden des lands deze tip:

Ik heb jaren geleden een kentekenplaathouder met geïntegreerde achteruitrijcamera gekocht bij én laten installeren door Automat in Assen. Inmiddels zijn ze verhuisd naar Hooghalen, zie ik net.
Het ding werkt prima: beeld op de Amundsen MIB2 met meebuigende lijnen en een redelijk brede horizontale kijkhoek. Onderaan zie ik nog net een klein randje van de trekhaakdop, wat heel praktisch is bij aankoppelen van een aanhanger.

Laatst bewerkt:

Eltjo

Forumguru
Heb je een navigatiesysteem in de auto of een gewone radio?
Een handgreepcamera is relatief eenvoudig op een bestaand origineel (navi)systeem te installeren waarvoor je voor €50 (dhz) of tot €400-500) kwijt bent.
Sensoren inbouwen zal best een klus en dus prijzig zijn.

Laatst bewerkt:

Eltjo

Forumguru
Dus ook geen scherm waarop het achterbeeld vertoont kan worden.....

Los scherm of scherm geïntegreerd in een overzetspiegel is een mogelijkheid.
Op internet van alles te vinden, vooral als je zelf kan/wilt aanleggen.

Bedenk dat schade al snel duurder is dan welke oplossing dan ook.

• Leuk
Waarderingen: Tees

boterham1962

Nieuw lid
Heb je een navigatiesysteem in de auto of een gewone radio?
Een handgreepcamera is relatief eenvoudig op een bestaand origineel (navi)systeem te installeren waarvoor je voor €50 (dhz) of tot €400-500) kwijt bent.
Sensoren inbouwen zal best een klus en dus prijzig zijn.
Ik heb geen navigatiesysteem. Uiteraard wel het scherm wat er in een skoda zit

Eltjo

Forumguru
Ik weet niet wat de mogelijkheden zijn bij jouw Scala. Foto? Bij een oudere Skoda was dat een radio met monochroom scherm, een Admudsen of een Columbus systeem - beide met navi.
Tegenwoordig radio met camera display mogelijk? Ik weet het niet.

hemi24

Donateur
Dus ook geen scherm waarop het achterbeeld vertoont kan worden.....

Dat lijkt mij een volstrekt voorbarige conclusie; mijn 2019 Scala had ook geen navigatie, maar wel een Bolero systeem 8” kleurenscherm, waar je gewoon perfect een camera op kunt aansluiten…

Bovenaan Onderaan