Ramen staan opeens half open

Matheus

Actief lid
Net bij mijn ouders op bezoek geweest, en kort na het wegrijden tot de ontdekking gekomen dat alle ramen ( of in elk geval 3 van de 4, die achter mijn stoel kon ik niet zien onder het rijden) van de Karoq half open stonden. Iemand een idee hoe dat kan gebeuren?
Heb in een topic van 2015 gelezen dat het kan gebeuren als je de open knop van de afstandsbediening per ongeluk lang indrukt, is dit nog steeds aktueel?

Sjoerdb

Forumguru
Als je dat nog niet geprobeerd hebt, zou ik adviseren dat eerst te proberen. Ik denk dat je zelf het antwoord op je vraag al geeft. Eventueel kun je in het systeem op zoek naar de instellingen om het uit te schakelen.

Matheus

Actief lid
Ja, net ff geprobeerd, de ramen gaan open als ik de open toets op de AB lang ingedrukt houd, maar de deuren gaan ook open en de spiegels klappen uit.
volgens mij waren de deuren en spiegels echter nog gesloten toen ik weer bij de auto kwam….

Kan ik deze - ramen half open - functie ergens uitzetten?

HenkBNS

Actief lid
Werkt ook andersom, bij het sluiten. Als je een raampje of open dak vergeten ben. Even wat langer vasthouden weet je zeker dat alles dicht zit.

Canon-Eye

Donateur
Ik vind het wel een handige functie: als de auto in de zon heeft gestaan en het binnen een graadje of 40 is dan gooi ik met één lange druk op de knop alle ramen open en wacht even met instappen/wegrijden. Dan heeft de airco minder werk...

PizzaPieter

Donateur
Ja, net ff geprobeerd, de ramen gaan open als ik de open toets op de AB lang ingedrukt houd, maar de deuren gaan ook open en de spiegels klappen uit.
volgens mij waren de deuren en spiegels echter nog gesloten toen ik weer bij de auto kwam….

Kan ik deze - ramen half open - functie ergens uitzetten?

Als je de deuren van het slot doet met je afstandsbediening, maar je opent niet fysiek één van de deuren, denkt je auto dat je een vergissing hebt gemaakt en sluit de deuren weer automatisch.

Dat doet ie met je raam echter niet.

En wat @Canon-Eye zegt...bij warm weer druk op 20m de afstandsbediening in en is de eerste grote golf warmte er al uit.
Als ik mn handen vol heb uit de supermarkt (omdat ik geen tas mee heb en veel te veel.popcorn moest kopen voor de soaps op skodaforum.nl) en mn deur niet met de hand kan gaan openen, open ik met de ab mn ramen en kiep alles hoppa op de achterbank.

• Leuk
Waarderingen: Tees

PizzaPieter

Donateur
Afstandsbediening pák ik dan al in mn hand vóór ik de popcorn oplaad, als bij de zelfscan-kassa zie dat ik tè gretig ben geweest.

EdK

Forumguru
en veel te veel.popcorn moest kopen voor de soaps op skodaforum.nl)
Zijn de doppinda's je weer te duur ???
Maar goed als mijn ramen open staan als ik terugkom van een rit en die open laat staan dan gaan ze automatisch dicht zodra ik de deuren sluit.
Instelling die @Antera kon instellen bij mijn Fab4 en dit bevalt me prima...

Bovenaan Onderaan