Tees' O2c Arctic Storm Blue - 'IJsvogel'

Tees

Donateur
Maar goed je gaat dus de zomer in op winterbanden ?
Of had hij toch de zomer banden in de opslag staan ?

Maar gefeliciteerd met de groene ijsvogel...... :facepalm:

Hij ging een verhaal ophangen dat t niet zo erg was om met winterbanden te rijden in de zomer, en dat je dat heus niet ging merken, hooguit wat meer geluid. Maar hij vond ook wel dat all seasons een geweldig uitvinding waren. Vond t een matig verhaal, en ik ga nog voor de zomervakantie nieuwe banden erop leggen. Neig weer naar Michelin CC(3) vanwege de goede ervaringen tot nu toe, maar ga nog even wat testen doorkijken.

Ennuh: ijsvogels zijn met de goede lichtval ook groenig ;)
Maakte hij er ook het gebaar bij? :D

Haha, ik dacht er nog heel even over, maar heb t toch maar gelaten :deuk:

leon-cupra

Forumguru
Het is maar hoe je inderdaad een wagen in de markt zet. Maar geen korting geven is bij veel klanten toch een riskante zet. Al was het 500€, een klant "apprecieert" dat. Dan voelt hij zich tot nog een goede onderhandelaar. Geen korting geeft bij vele klanten een nare nasmaak (itt jij, die daar wss een stuk nuchterder/realistischer in bent).

Tees

Donateur
Nadat we het inruilbod hadden afgewezen heb ik uiteraard wel geprobeerd om nog wat van de prijs af te halen, maar hij was daar resoluut in. En ik heb m nadat we elkaar de hand geschud hadden ook wel toegegeven dat de prijs ook best prima was zo. Eerlijk is eerlijk.

Maar ben t met je eens dat een klein beetje eraf altijd net iets lekkerder overkomt. Aan de andere kant is er ook wat voor te zeggen dat hij al een scherpe prijs aanbiedt en dit is wat hij kan (of wil)

Tees

Donateur
Laadpaal komt er voorlopig niet, we hebben geen eigen oprit en de Gemeente Utrecht tolereert geen laadkabels over de stoep (ook niet in een gootje of met een mat erover). Schijnen ze ook op te controleren en de boetes zijn niet mals. Dus zolang dat nog niet aangepast is (wat m.i. geen eeuwigheid meer zal duren) komt er nog geen investering in een laadpaal en doen we t met de publieke laadpalen (die hier volop staan en ik heb ze nog nooit allemaal bezet gezien).

Tees

Donateur
41 cent bij de goedkoopste (en meest voorkomende) bij mij in de wijk, en geen starttarief of abonnementskosten als je van de leverancier zelf een laaddruppel hebt (die ik vandaag heb binnengekregen)

EdK

Forumguru
Gemeente Utrecht tolereert geen laadkabels over de stoep
Los over stoep kan ik me nog voorstellen , maar hoe lang wil men het nog volhouden om ook goede alternatieven tegen te houden ??
Denk dat er iemand met veel geld maar een procedure moet beginnen tegen de gemeente !

• Leuk
Waarderingen: Tees

Tees

Donateur
Dat maakt nogal uit @hemi24! Waar kan je dat zien? De website van FreshMile kan ik niet zo snel wijs uit worden.
In de ANWB app (die ik al had) staat geen goedkopere in de wijde omtrek van m'n huis dan deze 41 cent.

Edit: zie nu een kaartje op hun website, 25 cent per kWh + 5 - 15 cent per minuut dat je ingeplugd bent. Gaat m niet worden :nono:

@EdK ik fiets naar m'n werk, als ik tenminste niet thuis werk :pardon:. En ik denk ook dat de gemeente dit niet superlang meer vol gaat houden, de meeste omliggende gemeenten hebben hier allang beleid op.

Tees

Donateur
ik kijk in ABRP, geen idee wie of wat Freshmile precies is; heb ik me nog nooit in verdiept als leaserijder, eerlijk gezegd.

Ik moet me er juist een beetje in gaan verdiepen nu, dus alle tips zijn welkom :). Maar het leek me al gek dat een derde partij betere tarieven zou kunnen aanhouden dan de laadpaal/energieleverancier zelf. Niet onmogelijk natuurlijk, maar toch. FreshMile heeft blijkbaar een verdienmodel gemaakt van lage kWh prijs gecombineerd met een tijdstarief, waardoor de overall prijs hoger wordt. Als iedereen dan alleen naar kWh kijkt, dan trek je lekker klanten aan (die vervolgens bedonderd uitkomen)

Gefeliciteerd! Dat plekje op de voorbumper was dus gezichtsbedrog?
Moet eerlijk zeggen dat ik daar niet meer op gelet had, maar zie m op de foto die ik zelf gemaakt heb ook zitten. Tsja, dat zijn wat mij betreft de gebruikelijke 'battle marks' zoals ik ze altijd noem die in de loop van de tijd op een auto komen. Ik zal binnenkort ook een lakstiftje bestellen, kan ik dat bijwerken. Zat ook wel wat steenslag op de motorkap, maar viel me mee hoeveel.

Laatst bewerkt:

groentesoep

Actief lid
Los over stoep kan ik me nog voorstellen , maar hoe lang wil men het nog volhouden om ook goede alternatieven tegen te houden ??
Totaal van de pot gerukt vind ik dat. Bestuur van wereldverslechteraars.

Weeg nou even af wie of wat er wordt beschermd als de snoeren er wel vs niet lopen. Gaan we nou echt mensen zonder oprit fossiel laten blijven stoken omdat er iemand over een snoertje kan struikelen?

En als de trottoirs door de gemeente nou altijd zo struikelvrij zouden worden gehouden, maar daar valt ook nog wel wat op aan te merken.

Bovenaan Onderaan