Laadvloer gelijk met laaddorpel maken

Lu-29

Nieuw lid
Hallo, wij hebben vandaag een skoda octavia e-tec uit 2021 aangeschaft. We hebben een diepe laadruimte die niet gelijk is met de laaddorpel, circa 13cm verschil. Deze zouden we graag zo gelijk mogelijk krijgen ivm de bench voor onze hond.

Klopt het dat je met de variabele bagageruimteschaal (https://www.vagshop.nl/skoda-onderd...via-nx-bagageruimteschaal-variabele-laadvloer) en de dubbelzijdige koffermat (https://www.vagshop.nl/skoda-octavia-nx-rubberen-kofferbakmat) een vlakke laadvloer creëert met opslagruimte eronder?

Beide zijn goed tweedehands verkrijgbaar. Als iemand een andere oplossing heeft hoor ik het uiteraard graag.

Bedankt!

Afrit13

Forumguru
Ga morgen ook een Octavia 4 ophalen en dus ook al een tijdje aan het kijken naar de mogelijkheden voor die dubbele bodem.

De koffermat waar je naar linkt is volgens mij niet stevig. oftewel flexibel. Maar ik kan het mis hebben.

Laatst bewerkt:

hemi24

Donateur
Volgens mij mis je deze:

En als je dan naar beneden scrollt kom je ook beide delen voor op de zijkant van de bagagevloer wel tegen.

EdK

Forumguru
18mm ??
Is 12mm niet voldoende met wat ondersteuning ?

Maar zijn firma's die inbouw doen voor bedrijfswagens en hebben vaak ook houten anti slip vloeren voor in de wagens.
Probeer eens bij zo'n firma of ze wat kunnen betekenen als de prijzen van orgineel skoda vies tegenvallen !?
Gasten scannen een vloer in en word op een een CNC gestuurde zaak/frees uit gesneden uit een plaat hout.

Canon-Eye

Forumguru
Is 12mm niet voldoende met wat ondersteuning ?
1. Hangt ervan af hoe groot (zwaar) die hond is. Een Jack Russelltje kan wel op hardboard, war ik voor een boxer (of zwaarder) niet zou aanbevelen.
2. Ondersteuning in het midden kan weer in de weg zitten als je de ruimte eronder ook wilt benutten. Vrije overspanning is het mooiste.

Als ik iets maak, dan is het me niet gauw té stevig. Maar ik ben waarschijnlijk in lichte mate erfelijk belast: mijn opa en mijn vader hebben allebei in de scheepsbouw gewerkt. Dan neem je al gauw het zekere voor het onzekere...

PizzaPieter

Donateur
Ondersteuning in midden ook niet handig als je de plank weer lager wil hebben, bijvoorbeeld op vakantie.
Hardboard of OSB. Hoppa, meten en zagen, scharniertjes, stukje aanbieding stof.

EdK

Forumguru
kan wel op hardboard
Hardboard is maar 4 of 6 mm hoor !
En de 12mm waar ik over spreek is dan uiteraard ook multiplex of betonplex en daar kun jij zelf op vervoerd worden kwa gewicht !
En tsja mijn pa heeft eerst bij de spoorwegen in zuid afrika gewerkt en daarna bij de NDSM zijn carrière tot zijn VUT uitgediend....

Bovenaan Onderaan