Welke banden voor mijn auto?

sitechris

Donateur
Banden met productie eind 2019 moet je sowieso niet willen rijden. Die zijn verouderd en das gewoon extra verhoogd risico op klapband en andersoortige ellende. Direct vervangen dus, scheurtjes of geen scheurtjes. En gezien je scheurtjes is het helemaal al een nobrainer.

hemi24

Donateur
Misschien een kleine tip: als je de banden nou gelijk even een schoonmaakbeurt geeft op het moment dat ze onder de auto vandaan komen, hou je ze een beetje netjes en toonbaar.
Bijkomend voordeel, dat dergelijke beschadigingen je dan al opvallen en niet een half jaar later bij de volgende wissel als ze weer onder de wagen gaan…

Trouwens rare scheuren, alsof je veel kracht bij een veel te lage bandenspanning hebt uitgeoefend.

EdK

Forumguru
Maar goed zou ff bussie siliconen spray kopen en de banden ermee inspuiten, dan zien ze er weer als nieuw uit......!!
Serieuze mode ? : Banden niet onder wagen zetten en eventueel achterop de bagagedrager van je fiets binden en heelllllllllllllllllll gauw nieuwe banden erom laten leggen !! Dit is onverantwoord om mee te rijden
Als er iets gebeurd met deze banden onder je wagen dan ben JIJ flink de sjaak en vraag mezelf af of de verzekering wel gaat uitkeren naar jou toe als dit word aangekaart door tegenpartij of politie.... :pieker:

Eltjo

Forumguru
Dit is wel bijzonder!
En zeker als de Pirelli Potenza merk banden van 2019 zijn.

Ik zou bijna zeggen; de banden die al 15-20 jaar onder de mast van mijn zeilboot liggen zijn nog beter.

hemi24

Donateur
@Doarisdedeir : Dan nog steeds de vraag wat er met de banden gebeurd is...!

Volgens mij zijn er twee mogelijkheden:

1. Te lang met een véél te lage bandenspanning gereden op een aangedreven as;
2. Er is serieus iets mis met de uitlijning van de wagen (téveel uitspoor).

Bovenaan Onderaan