Octavia III 5E accu met stroomonderbreker?

We gebruiken onze Octavia momenteel alleen voor vakanties dus de auto staat soms maanden stil. Op mijn oude auto's heb ik zo'n ding wat je tussen de MIN pool op de accu zet en als je de schroef losdraait is de stroom er af.

Kan ik problemen verwachten als ik zo'n stroomonderbreker op de Octavia monteer zodat de accu niet leegloopt?

De auto staat in een garage niet bij mijn huis dus elke 3 weken ophalen om te rijden is gedoe, zou 'm liever schorsen en weer activeren zodra nodig.

Tees

Donateur
Je zal wel een serietje foutmeldingen krijgen, maar dat krijg je ook als de accu leeg is. Over het algemeen is dat met een klein stukje rijden incl het stuur volledig naar links en naar rechts wel opgelost.
Als je stroom hebt op die plek zou je ook kunnen overwegen om de accu aan een druppellader te leggen

Je zal wel een serietje foutmeldingen krijgen, maar dat krijg je ook als de accu leeg is. Over het algemeen is dat met een klein stukje rijden incl het stuur volledig naar links en naar rechts wel opgelost.
Als je stroom hebt op die plek zou je ook kunnen overwegen om de accu aan een druppellader te leggen
Dankjewel voor de reactie! Heb daar helaas nog geen stroom, zonnepaneel op garagedak leggen kan maar is ook gedoe.

Bovenaan Onderaan