Rammel (voorkant) Enyaq

Goedemiddag,

Sinds kort een constante vervelende rammel in de auto. Volgens mij aan de voorkant. Kan niks vinden wat los zit. Het is wanneer ik op een oneffen weg rijdt. Hoor het bijgevoegde geluidsfragment. Voordat ik naar de dealer moet, hoop ik dat iemand het herkent Rammel Enyaq

Japanese Power

Donateur
Het is voor mij helaas herkenbaar geluid. Bij mij waren de koppelstangen en de veerpootsteunen die trilden en rammelden, er was in de loop van de jaren speling opgetreden. Al met al een aardige factuur om deze te vervangen aangezien er bij mij best wat moest worden gedemonteerd. O ja, de KM stand dat het vervangen werd: 88.994, niet echt veel dus.

Helaas niet. Wel een afspraak gemaakt bij Skoda in Winschoten. Hoop dat het iets onschuldigs is, maar vrees van niet

Goedenavond,

Bij mij was dit de Veerpootlager aan de voorzijde.

• Geluid: Bij het rijden over klinkerwegen, drempels of andere oneffen •

Daarnaast moesten ze de koppelstangen van de stabilisator in en uitbouwen. Dure reparatie wel.

• Diagnose / controle geluid voorzijde: €128,42
  • 2 veerpoten (incl. voorpootlager) uit- en inbouwen: €848,39
  • 2 koppelstangen (stabilisator) uit- en inbouwen: €300,38

Totaal: €1.277,19

Dat is inderdaad een prijzige operatie geweest. Aangezien ik de auto nog maar 3 maand heb, heb ik de garage waar ik hem heb gekocht ook maar aangeschreven.

hemi24

Donateur
  • Diagnose / controle geluid voorzijde: €128,42
  • 2 veerpoten (incl. voorpootlager) uit- en inbouwen: €848,39
  • 2 koppelstangen (stabilisator) uit- en inbouwen: €300,38

Totaal: €1.277,19
@Antera , jij hebt hier vast ervaring mee, maar zie ik iets over het hoofd? Zo’n ingewikkelde aangelegenheid is het vervangen van een paar koppelstangen van een stabilisator vóór toch niet bij een Enyaq?
Wat doet die monteur die tweede helft van de dag nog?!?

1777479294233.png

Bovenaan Onderaan