Trekhaak bij dealer of...

Tees

Donateur
Volgens mij gold dit altijd al, maar houdt niemand zich eraan. M.i. is dit ook meer een voorzorgsmaatregel dan dat het echt strikt nodig is.

Tees

Donateur
Ik weet niet of dat in reactie op mij was @hemi24, maar ik bedoelde iig te zeggen dat het weliswaar verstandig is om die richtlijn aan te houden (zeker voor het langetermijn behoud van je wagen en aanhanger), maar dat er over het algemeen niet direct iets explodeert of een foutmelding komt als je t een keer niet doet. Was wellicht niet helemaal gelukkig verwoord.

Eerlijk gezegd snap ik ook niet zo goed waarom je een aanhanger zou aanschakelen terwijl de boel nog op contact staat, ik zet de wagen altijd uit bij welke handeling buiten dan ook...

andrehj

Forumguru
Volgens mij gold dit altijd al, maar houdt niemand zich eraan. M.i. is dit ook meer een voorzorgsmaatregel dan dat het echt strikt nodig is.
Om deze hypothese te bevestigen of te (beargumenteerd) te kunnen ontkennen net maar even de handleiding van mijn (MJ 2012) S2 erbij gepakt en daarin staat echt niks over het aan- of afkoppelen van stekker van de aanhanger bij draaiende motor. Ik denk dus dat dat een probleem bij latere auto's is.

Bovenaan Onderaan