Skoda APP datum toekomst door fout int OCU

sander1984

Nieuw lid
Hallo allemaal,
Ik volg nu al een poosje het forum en heeft mij nu al meermaals geholpen met het verhelpen van mijn problemen, waarvoor mijn dank :dankje:
Ik zal een korte samenvatting geven van de afgelopen problemen en degene die nu nog over is;

Begin 2024 toen ik de auto kocht was het voor mij niet mogelijk om hoofgebruiker te worden. Na het lezen van dit forum ben ik Columbus gaan bijwerken naar versie 0330 waarna het mogelijk was om hoofgebruiker te worden

Medio 2025 kreeg ik kuren dat soms de navigatie compleet off is dat wil zeggen ik ga naar het noorden, maar de auto denkt naar het zuiden of ik rijd door bos of water. Na enkele uren auto uit is het probleem weg.
Hiervoor is de auto bij de garage geweest en is GPS antenne vervangen, maar helaas bleek dit niet de oplossing.
Auto spanningsloos gemaakt voor 30 minuten.

Media 2025 tot begin 2026 heeft auto nog een software update gehad volgens TPI, welke weet ik niet (ik vermoed OCU??)
Columbus nog bijgewerkt naar V332.

Begin 2026 batterij uit de OCU module gehaald voor 30 min. en nog steeds problemen met GPS zo nu en dan en soms staat Columbus GPS datum/tijd in de toekomst. Deze verkeerde datum/tijd is ook naar de app gepushed.

1 week geleden OCU bijgewerkt naar V143, kwam van v141 en tot op heden lijkt GPS geen kuren meer te hebben.

Helaas heeft de auto een update verstuurd naar de Skoda servers online met het jaartal 2040. Verwijderen APP, andere telefoon heeft niet mogen baten en de voertuigstatus + KM stand blijft in de toekomst staan.

Heeft er iemand hier de gouden tip??
Ik heb namelijk melding van storing gemaakt via de app en dit resulteert alleen naar verwijder app, kijk naar storing, update telefoon en dan naar de dealer.
Dealer gebeld en zegt, dit kan veel tijd kosten en uurloon is 200+ per uur.

PS.
app informatie op hoofdscherm zoals vergrendeld, bereik, temperatuur, laadschema's en ritgegevens worden wel correct bijgewerkt.

Alvast dank

Sander

Bijlagen

• foto.png
    foto.png
    1,4 MB · Weergaven: 16
  • SKodaAPP.jpg
    SKodaAPP.jpg
    167,3 KB · Weergaven: 16
Betreft de app alleen nog
Ik weet niet sinds wanneer het in Columbus goed staat en wat de effectieve sync tijd is tussen de onboard en offboard profielen. Geef het een paar dagen.

Ik zie dat je aangeeft dat diagnose €200 > ? per uur is. Dat is dan ex de BTW? Welke Skoda dealer geeft dit aan dan

Ondanks dat er franchise is zullen er weinig locaties zijn die zo een exorbitant bedrag zullen vragen vanuit een Skoda dealer. Dit is Porsche territorium.

sander1984

Nieuw lid
Ik denk nu 4 dagen terug de laatste reset waarna alles weer goed stond in de auto.

Ik heb gebeld met een dealer uit Nijmegen. Kreeg te horen dat monteur uurloon 202 euro is.

Ik persoonlijk vind het bedrag ook behoorlijk en ben bang dat het een online service issue is waar de fabrikant iets mee moet doen en niet de dealer

Laatst bewerkt door een moderator:
Oef
Ik heb gebeld met een dealer uit Nijmegen. Kreeg te horen dat monteur uurloon 202 euro is.
Als er geen oplossing is door een sync, vraag ik mij inderdaad af in welk traject je komt.
Alle updates worden gelogd met extra details dus de kans is groot als de dealer ziet dat er een manuale/offline update voor het infotainment systeem is gedaan, dat ze je de deur wijzen.

Het is niet je iets hebt zoals dat je de tijd op je smartphone had aangepast ofzo hoop ik?
Zometeen gaan ze zeggen dat je profiel moet worden verwijderd en je zelf opnieuw moeten registreren en aanmelden als hoofdgebruiker.

Ik neem aan dat je op de app niet niets kan plannen omdat de datum te ver in de toekomst ligt?

sander1984

Nieuw lid
Dat is het rare, laadplanning, navi adres sturen via de app, actuele laadstatus, portier openen, verwarming werken allen wel.

Betreft voertuigsdatus rapport ook die je digitaal kunt downloaden ook daar staat datum in de toekomst

Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan