Autolock na wegrijden Enyaq iV

havdveen

Nieuw lid
Goedemiddag,

Sinds kort ben ik eigenaar van een Skoda Enyaq. Nu probeer ik de autolock uit te schakelen, maar het lukt me niet om dit standaard uit te zetten.
Alleen als ik op het knopje druk gaat ie uit, maar als ik weer stil heb gestaan, gaan alle deuren weer op slot. Wat iritant. Wie weet hoe ik dit permament
kan uitzetten. Hoor graag, André

Canon-Eye

Forumguru
Ik ben juist ontzettend blij met die voorziening, ooit voor me ingesteld (ik denk door Rainesh).
Voordeel: niemand kan zonder mijn medewerking van buitenaf een deur openen om bv. mijn fototas of andere spullen van de achterbank of uit de kofferbak weg te grissen.
Nadeel: geen - ik heb er geen enkele last van. Bij stilstand gaat alles van slot zodra er van binnenuit aan een deurklink wordt getrokken of het knopje wordt ingedrukt.

havdveen

Nieuw lid
Ik vind het lastig. Moet vaak iemand oppikken en dan trekken ze aan de deur die op door zit. Tevens vind ik die klik een rotgeluid. In andere auto's kon je dat zo verhelpen. Hier schijnbaar niet, of bij de garage wellicht

EdK

Forumguru
Ik kan het in me Fabia 4 tegenwoordig gewoon in mediaunit onder instellingen gewoon aan of uit zetten
Voorheen moest het met VCDS gedaan worden om het geactiveerd te hebben..
En ja als je iemand vaak moet oppikken dan is het in begin even wennen dat JIJ even een knoppie moet indrukken om deuren vrij te geven.
En dat ergerlijke geluid ?? gewoon de radio 1 standje harder zetten, dan hoor je het niet meer dat sluit geluid...

jesse_s93

Forumguru
Bij de Octavia 4 gaat de auto ook standaard op slot boven een bepaalde snelheid. De instelling om dit in te stellen was niet aanwezig in het wagenmenu. Met OBD11 of VCDS is deze instelling wel te activeren zodat je de keuze hebt om wel of niet te vergrendelen. Dit zal ook voor de Enyaq gelden.

Als je Enyaq te nieuws is (2024 of later), dan valt dit niet in te stellen. Dit door de beveiliging van de VAG groep die is aangescherpt (SFD2).

EdK

Forumguru
Als je Enyaq te nieuws is (2024 of later), dan valt dit niet in te stellen
Kans is dan juist groot dat het wel in de instellingen is in te stellen
Mijn Fabia 4 is van 2022 en is dus in te stellen bij mij, lijkt me dat een duurdere Skoda dit dan ook zou hebben. !?

Bovenaan Onderaan