2G, 3G Sunset

EdwardP

Senior Member
Bij het openen van de Skoda app kreeg ik de mededeling dat in Zweden, Zwitserland en IJsland de ondersteuning stopt voor 2G en 3G netwerken. Dit heeft gevolgen voor de Connect services voor bepaalde modellen:

Vanaf 2029 volgen meerdere Europese landen.

Jappa

Lid
Het is mij alleen niet duidelijk of ik nu een Superb MOD2 of MOD3 pre-UNECE heb. Omdat er een overlap zit in de tabel kwa datums. Er staat een link die doorverwijst naar de availability list maar daar word ik ook niet echt wijzer van. Iemand die weet hoe is dat kan nagaan?

Ik dacht te lezen en te begrijpen dat er voor de Kamiq alleen een software update nodig is?

Laatst bewerkt door een moderator:

EdK

Forumguru
@cooper_s1 dat is mogelijk omdat er waarschijnlijk in de Kamiq en andere VAG wagens gebruik gemaakt word van een E-Sim en met de elektronica eromheen dat zij dat met een firmware update kunnen realiseren.
Waar ik over praat is in mijn tak van sport (beroep met producten) en daar zitten nog losse modems op print en nog met de oude vertrouwde SIM kaart

Tees

Donateur
Dat klopt. @EdK doelt op zijn werk als elektrotechnicus, waar hij dit soort dingen ook doet aal elektrische installaties. Geen autos dus.

Edit: Ed was me net voor.

Wullum

Actief lid
@Jappa Je hebt een Superb 3 Facelift, die zijn geproduceerd vanaf week 38-2019. Volgens mij kun je er van uitgaan dat je een MOD3 pre-UNECE hebt.
Mijn Kodiaq 1 van januari 2024 is er ook eentje.

Wullum

Actief lid
Bne benieuwd wanneer en hoe die updates voor de MOD3 pre-UNECE dan gedistribueerd zullen worden... Totnutoe heb ik geen enkele update ooit OTA ingespeeld gekregen, behalve dan de kaartupdates...

hemi24

Donateur
Er staat enkel dat het OTA kán…

Maar er staat dat dit mogelijk ook door de dealer bij een bezoek geüpdate kan worden…

Denk dat de landen waar de 2G en 3G komend jaar al stopt eerst uitgerold gaan worden.
Dus misschien als je met de auto op vakantie gaat naar Zweden, dat je de update eerder krijgt…?

Rallye

Forumguru
Dan zou de auto moeten weten dat je in de buurt van Zweden bent en voordat je er bent de zaak updaten?

Laatst bewerkt:

Wullum

Actief lid
Ga er maar van uit dat meneer Skoda dat wèl doet... Gewoon omdat het kàn...

Totnutoe wordt in mijn Kodiaq1FL alleen klein grut OTA updated, zoals de handleidingen app, in-car reclame app etc... En de kaarten.
Werkelijke systeem updates, net als eerder in mijn S3FL totnutoe telkens handmatig ingespeeld.

Bovenaan Onderaan