Columbus navi update nog mogelijk voor O3 2013?

Fswart

Actief lid
Ik heb een O3 pre facelift (dec 2013) met een columbus MiB1 systeem met canton sound system.
Zijn daar nog nieuwe navi kaarten voor te krijgen?
Mijn kaarten zijn nog van 2013

Tees

Donateur
Voor MIB1 is de laatste kaartupdate idd van november 2023. Nog wel 10 jaar nieuwer dan wat je nu hebt...:arghh:
Voor MIB2 is de november 2025 update net uit (iig te vinden op de VW website als je op VW Golf vanaf 2015 zoekt), Skoda loopt soms achter)

gehaktbal

Forumguru
Nog wel 10 jaar nieuwer dan wat je nu hebt...:arghh:
Dat dan weer wel inderdaad! En volgens mij gaat dat gepaard met de nodige software updates, zoals eventueel een stabielere bluetooth verbinding, iets sneller systeem e.d.
Updaten zou ik persoonlijk wel doen, ook al is het slechts naar de 2023-versie.

Fswart

Actief lid
ok, hoe gaat dat in z'n werk? Ik had begrepen dat het twee uur duurt en al die tijd moet je het contact aanhouden? MAW als je er geen acculader of druppelaar op zet is je accu leeg voordat je klaar bent?

hemi24

Donateur
Hier een howto:

Kaart vind je hier:

Of helemaal vooraan beginnen (selecteer Golf tot 2015 en unit Discover Pro):

Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Ach kijk daar niet van op hoor !
Velen weten niet eens dat de boel is te updaten.
Je moet niet naar de leden hier kijken want die weten in algemeen meer van hun wagen en de software dan de gemiddelde rijder.
Neef ook met een Seat en die zag bepaalde dingen in me Fab3 en toen ik hem vertelde dat dat met zijn wagen ook kon ingesteld worden stond hij me vreemd aan te kijken.
En kwam toen met een verhaal op de proppen dat als er wat gebeurde en de verzekering er achter zou komen dat de dan niet uit zouden keren...
En ach navi in wagen was ruk , dus ik navigeer op google was en is nog steeds zijn opmerking.
Het boeit ze gewoon niet om zich daar in te verdiepen

• Leuk
Waarderingen: Tees

EdK

Forumguru
Maar met de nieuwe navi's gaat dat ook niet meer op hoor @PizzaPieter
Degene die nu in de Fab4 zit met wel een abbo voor OTA navi erbij heb ik net zo snel en up to date me navigatie als de Waze / Google
Wat ik er dan niet bij heb is de flitser meldingen, maar goed die heb je niet nodig als je je aan de snelheden houd.... toch ?

• Leuk
Waarderingen: Tees

EdK

Forumguru
Tsja zakelijk rij ik met google / waze en FM net wat me zint , maar ook daar gaat het soms goed fout met juiste route nemen
Dus die navi's zijn bij mij zeker niet heilig !

Bovenaan Onderaan