Verwarming Seat Leon 5F

Yeti2015

Forumguru
Een kameraad van mij had het zelfde probleem met zijn Passat. En hij kreeg het advies om zijn koelwater af te tappen. Hij kreeg dit advies van J.B. autoservice.
Dan een paar vaatwas tabletten op te lossen en het koelsysteem met water en de vaatwas tabletten te vullen.
Hier een paar dagen mee rond rijden en dit nog een keer een paar dagen mee te rijden.
Dan weet je dat het systeem weer redelijk schoon is. En dan de kachel radiator te vervangen.
Het is nu helaas met dit weer geen goed idee om zonder koelvloeistof te gaan rijden.

Arjan1985

Forumguru
@PizzaPieter Ik heb zo’n OBDeleven gekocht. zie link: Obd eleven

Nog niet binnen. Maar volgens de specs kan ik hem via Bluetooth of wifi verbinden met m’n telefoon. En dan met de app: OBDelevenVAG
@Tees heeft aandelen ;) en ik dacht @hemi24 weet er ook veel van dacht ik.

Ik ga het ervaren binnen enkele dagen. Heb expres geen pro gekocht omdat ik enkel wil uitlezen en niet coderen. En de verleiding dan toch te groot is het wel te doen.

PizzaPieter

Donateur
Oh wauw..klinkt logisch, maar ook weer eng, met schoonmaakmiddelen rond te rijden...

Heb ff zitten kijken naar OBDeleven 3 dongle. Dat is best te doen qua kosten. Kun je met zo'n ding ook de temperatuursensoreb uitlezen en de kleppen checken bijvoorbeeld?

martijn v o

Forumguru
al gegoogeld op G13 koelvloeistof in combinatie met verstopping?

Gaat geen dongle tegen helpen, de G13 moet eruit met goed spoelen en dan een nieuwe kachelradiateur.

PizzaPieter

Donateur
Wat ik met de dongle wil kunnen doen is o.a. kijken of het aan de kachelradiator ligt, want zoals anderen ook hebben gezegd, kan t ook een klep of sensor zijn

Tees

Donateur
Met OBDeleven kan je, net als met VCDS, alle meetwaardeblokken uitlezen. Heb je ook geen Pro voor nodig, dat is alleen nodig als je adaptations en long coding wil doen.

Ik heb geen aandelen, maar wil best een kleine vergoeding per aanschaf hoor ;). Ik ben gewoon positief over het ding, zeker gezien de prijs. Heeft mij al meerdere keren geholpen in lastige situaties

PizzaPieter

Donateur
Lekker man, ga ik er ook eentje bestellen :-).

Verwarmingsupdate. Ik ging vandaag met de bus, want MevrouwPizza had de Seat mee. Na half uur rijden kwam er geen belachelijk hete lucht uit de rooster, ook niet op HI. Warmste lucht kwam wel uit linkerrooster, maar was niet héél warm.

Balen.

PizzaPieter

Donateur
Zijn er nog websites die de voorkeur hebben om zo'n OBDeleven aan te schaffen en is de 3 variant zonder PRO/ULTIMATE dan gewoon een prima 'noob' optie?
EDIT: besteld op OBDeleven, inclusief 500 punten en accessoires
1764235752581.png

Laatst bewerkt:

Tees

Donateur
Zoals gezegd hebt je Pro/Ultimate niet nodig zolang je niet weet wat je doet. Je kan altijd later nog een abonnement daarvoor afsluiten.

De credits heb je waarschijnlijk ook niet eens nodig, ik zou namelijk wegblijven van de One Click Apps. Die zijn namelijk zeker niet feilloos, die passen coderingen aan zonder dat de nodige chechks altijd gedaan zijn.

Gewoon een kale dongle is voor de meeste mensen het beste denk ik. En de NextGen is best een stuk goedkoper dan de 3e generatie, dus ik zou misschien zelfs daarvoor gaan. Ik heb de NextGen (omdat mijn 1e gen kapot ging) en niet t idee dat ik wat mis.

PizzaPieter

Donateur
Ach, die credits ga ik nog niet gebruiken, maar het is al besteld, dus dit is het.
Ik zal proberen te voorkomen dat ik mijn auto stuk maak ;)

• Leuk
Waarderingen: Tees
Bovenaan Onderaan